تازه ترین نظرات معاون هنری وزیر ارشاد درباره عملکرد ارکستر ملی

به گزارش پری بلاگ، تهران (پانا) - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر موسیقی و مدیرعامل بنیاد رودکی از ضبط اجرای ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بازدید کردند.

تازه ترین نظرات معاون هنری وزیر ارشاد درباره عملکرد ارکستر ملی

به گزارش روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری در بازدید از ضبط اجرای ارکستر ملی ایران در جشنواره موسیقی فجر گفت: از تشکیل ارکستر ملی ایران 22 سال می گذرد و در این 22 سال طبیعتاً فراز و فرودهای مختلفی را در فعالیت ها و برنامه های ارکستر ملی ایران می توان دید. در واقع فعالیت های این ارکستر مثل هر پدیده فرهنگی دیگری با فراز و فرود همراه بوده است.

حسینی در ادامه گفت: حدود دو سال پیش، بنیاد رودکی برای ایجاد شوراهای ارکسترها و برنامه ریزی برای ارکسترها تمهیداتی اندیشید، اما متاسفانه شیوع بیماری کرونا موجب شد مدتی فعالیت اجرایی این ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران کمتر گردد و آثار این دو ارکستر کمتر شنیده گردد. البته اعضای محترم هر دو ارکستر در این مدت به فعال بودند و تمرینات و اجراهایی را دنبال کردند.

معاون امور هنری وزیر ارشاد مطرح کرد: اجرای ارکستر ملی ایران در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر متفاوت است و شاید این اجرا گواهی بر این باشد که ارکستر ملی پیشرفت قابل توجهی داشته است و این اجرای ارکستر ملی ایران می تواند برای بسیاری از سوالاتی که در خصوص فرآیند فعالیت ارکستر بیان می شد، پاسخی ارائه کند.

حسینی در سرانجام گفت: از مدیرعامل بنیاد رودکی، رهبران و نوازندگان هر دو ارکستر ملی ایران و سمفونیک تهران و اعضای شورای ارکستر قدردانی می کنم.

معاون امورهنری، مدیرکل دفتر موسیقی و مدیرعامل بنیاد رودکی پس از ضبط اجرای ارکستر ملی ایران با بردیا کیارس، رهبر ارکستر و پوریا اخواص خواننده ارکستر تبادل نظر کردند.

اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری بردیا کیارس و خوانندگی پوریا اخواص، ساعت 21:30 امروز شنبه دوم اسفندماه در سایت های جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 497

به "تازه ترین نظرات معاون هنری وزیر ارشاد درباره عملکرد ارکستر ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین نظرات معاون هنری وزیر ارشاد درباره عملکرد ارکستر ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید