تصمیم یحیی؛ سیستم بازی پرسپولیس تغییر می کند؟

به گزارش پری بلاگ، پرسپولیس در حالی صدر جدول لیگ برتر را در اختیار دارد که فشردگی مدعیان باعث شده تا کوچک ترین لغزشی از سوی شاگردان یحیی گل محمدی توأمان با خطر سقوط به رتبه چهارم جدول باشد! همین مسئله باعث شده تا کادرفنی سرخ پوشان مرکز برای کسب نتیجه مطلوب در پی چینش بهترین ترکیب باشد و یحیی گل محمدی برای استفاده از سیستم های مختلف با توجه به فهرستی که در اختیارش است، دست بازی دارد.

تصمیم یحیی؛ سیستم بازی پرسپولیس تغییر می کند؟

یحیی ترکیب تیمش را تهاجمی می کند؟

شیخ دیاباته به مرز آمادگی ایده آل رسیده و همچنین امید عالیشاه هم با گذر از روز های مصدومیت بار دیگر در دسترس کادرفنی پرسپولیس است. 2 بازیکنی که در دیدار با مس رفسنجان به عنوان یار جانشین به ترکیب سرخ پوشان مرکز اضافه شدند، اما از این هفته می توانند در ترکیب اصلی برای تیم شان به میدان بروند. اما نکته مهم چگونگی به کارگیری این ستارگان در ترکیب پرسپولیس است.

یورگن لوکادیا عملکرد موفقی در خط حمله پرسپولیس داشته و همین مسئله باعث شده تا احتمال خروج او از ترکیب و جانشینی دیاباته تقریباً محال به نظر برسد. راه چاره احتمالی یحیی گل محمدی استفاده از سیستم 2-3-1-4 خواهد بود. سیستمی که در آن سرخ پوشان مرکز باید متکی بر یک هافبک دفاعی کارشان را دنبال کنند که از میان میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا، گل محمدی در چالشی سخت باید روی نام یکی از آن ها خط قرمز بکشد.

گل محمدی و چالش نیمکت نشین کردن ستاره ها!

سرمربی پرسپولیس به جز تغییر در خط میانی و احتمال نیمکت نشینی کمال کامیابی نیا با وجود عملکرد درخشان در هفته های گذشته، باید برای امید عالیشاه هم در ترکیب تیمش جایگاهی پیدا کند. بازیکنی که همواره در ترکیب پرسپولیس موثر بوده و در تلاش است بتواند خود را در بین نفرات اصلی سرخ پوشان مرکز جای بدهد. سعید صادقی، سروش رفیعی و مهدی ترابی عملکرد پرنوسانی داشته اند و بعید نیست که یحیی گل محمدی برای شوک دادن به ستارگان تیمش، یکی از آن ها را نیمکت نشین کرده و به کاپیتان اول تیمش اعتماد کند.

یحیی گل محمدی برای بهره وری حداکثری از بازیکنان نامدار تیمش راهی جز تغییر سیستم ندارد. سرمربی سرخ پوشان اگر بخواهد رویکردی دفاعی را دنبال کند، احتمالا از سیستم 1-3-2-4 استفاده می کند که در این صورت باید گل محمدی از بازیکنانی مثل دیاباته و عالیشاه به عنوان یار جانشین در ترکیب تیمش بهره ببرد و در میانه میدان به زوج کامیابی نیا-سرلک و یا استفاده از سینا اسدبیگی جوان در کنار یکی از این 2 ستاره باتجربه اعتماد کند.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1146

به "تصمیم یحیی؛ سیستم بازی پرسپولیس تغییر می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم یحیی؛ سیستم بازی پرسپولیس تغییر می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید