توصیه های کرونایی؛ بهداشت تنفسی را رعایت کنید

به گزارش پری بلاگ، تهران (پانا) - رعایت نکات بهداشتی مهم ترین عوامل در پیشگیری از بیماری کرونا به تعداد می رود و رعایت دستورالعمل ها می تواند منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شود.

توصیه های کرونایی؛ بهداشت تنفسی را رعایت کنید

طبق اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا سه عامل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی دست ها مهم ترین عوامل در قطع زنجیره کرونا به تعداد می رود.

اغلب مبتلایان دچار بیماری خفیفی شده و بهبود پیدا می کنند، اما این بیماری می تواند برای بقیه شدیدتر باشد. بنابراین مراقب سلامت خود باشید و با رعایت این نکات از دیگران هم محافظت کنید:

1- مرتب دست های خود را بشویید

مرتب دست های خود را به صورت کامل با آب و صابون بشویید یا با محلول های ضدعفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید. شستشوی دست ها با آب و صابون و استفاده از محلول های ضدعفونی کننده حاوی الکل، ویروس های روی دست ها را از بین می برند.

2- فاصله (ایمن) را در اجتماعات حفظ کنید

از کسی که سرفه و عطسه می کند، دست کم یک متر فاصله بگیرید. زمانی که فردی سرفه و عطسه می کند، قطره های ریزی از دهان و بینی او به اطراف پاشیده می شود که ممکن است حاوی ویروس باشند. اگر فاصله شما با آن فرد خیلی نزدیک باشد، ممکن است شما این قطره های حاوی ویروس کووید19 را استنشاق کنید.

3- به چشم ها، بینی و دهان خود دست نزنید

دست ها در تماس با سطوح مختلف ممکن است به ویروس ها آلوده شده باشند. دست های آلوده می توانند ویروس را به چشم ها، بینی و دهان شما منتقل کنند. از این راه ها ویروس می تواند وارد بدن شما شده و شما را بیمار کند.

4- بهداشت تنفسی را رعایت کنید

شما و اطرافیان حتما بهداشت تنفسی را رعایت کنید. بهداشت تنفسی به معنای پوشاندن دهان و بینی با آرنج خم شده یا دستمال کاغذی در هنگام عطسه و سرفه است. بعد از سرفه و عطسه بلافاصله دستمال کاغذی خود را دور بیاندازید.

چرا باید رعایت کنیم؟! قطره های خارج شده از بینی و دهان ویروس ها را پخش می کنند. با رعایت بهداشت تنفسی می توانید از خود و اطرافیانتان در برابر ویروس هایی چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کوید-19 محافظت کنید.

5- اگر تب دارید، سرفه می کنید یا به سختی نفس می کشید هر چه زودتر در پی مراقبت های پزشکی باشید

اگر احساس بیماری می کنید در خانه بمانید. اگر تب دارید و سرفه می کنید و به سختی نفس می کشید، زودتر با مراکز بهداشتی (با تعداده تلفن های 190 و 4030 سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برای پاسخگویی به سئوالات مردم در مورد ویروس کرونا 24 ساعته هر روز هفته) تماس گرفته و پیگیر مراقبت های پزشکی باشید و به توصیه های مسئولان بهداشت و سلامت در کشور زندگی خود، عمل کنید.

مسئولان بهداشت و سلامت کشور شما در جریان تازه ترین اطلاعات درباره شرایط منطقه شما هستند. اگر قبل از مراجعه به مراکز بهداشتی با آنها تماس بگیرید، این امکان را به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می دهید تا شما را به مراکز درمانی مناسب ارجاع دهند. این کار علاوه بر حفاظت از شما به جلوگیری از انتشار ویروس و سایر عفونت ها هم کمک می کند.

6- توصیه های ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را رعایت کنید

از آخرین تحولات مربوط به کوید19 مطلع باشید. به توصیه های ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، مسئولان بهداشت عمومی کشور محل زندگی تان، یا کارفرمایتان برای مراقبت از خود و دیگران در برابر کووید19 عمل کنید.

مسئولان کشوری و محلی در جریان آخرین اطلاعات از شرایط انتشار ویروس در منطقه زندگی شما قرار دارند. آنها بهترین مرجعی هستند که می توانند توصیه های لازم را به مردم منطقه شما در مورد حفاظت از خود ارایه کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 716

به "توصیه های کرونایی؛ بهداشت تنفسی را رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های کرونایی؛ بهداشت تنفسی را رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید