تولید واکسن کرونا امیدوار کننده پیش می رود

به گزارش پری بلاگ، معاون علمی و فناوری با بیان اینکه هنوز تردیدهایی در کارساز بودن واکسن برای بیماری کرونا وجود دارد، گفت: ساخت این واکسن در مرحله تست حیوانی است امیدوارکننده پیش می رود.

تولید واکسن کرونا امیدوار کننده پیش می رود

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، سورنا ستاری در خصوص آخرین شرایط قراردادهای حوزه واکسن که توسط محققان کشور در شرکتهای دانش بنیان در حال اجراست، گفت: در حال حاضر 6 واکسن در حال ساخت است که دو واکسن آن مربوط به کروناست.

وی افزود: یک الی دو تا از قراردادهای تولید این واکسن ها امیدوارکننده پیش می رود.

وی با بیان اینکه ایرانیان مقیم خارج که با استفاده از پلتفرم بنیاد ملی نخبگان به کشور بازگشته اند در یکی از پروژه های تولید واکسن کرونا فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: یکی از تیم هایی که به آن خیلی امیدوار هستیم مربوط به متخصصانی می شود که از خارج از کشور برگشتند و به طور جدی روی این واکسن مربوط به کرونا کار می کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: اما کرونا بیماری است که هنوز در آن شک و تردیدهایی وجود دارد که واکسن کارساز باشد یا خیر؛ اما به هر حال برای ساخت آن تلاش می شود.

وی افزود: واکسن های مربوط به کووید19 هنوز وارد تست های بالینی نشده و در مرحله تست حیوانی هستند.

ستاری در خصوص پیشرفت تولید واکسن های کرونا بیان نمود: معمولا این موارد را اعلام نمی کنیم و به نظرم بهتر است که اعلام نهایی به عهده وزیر بهداشت باشد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 140

به "تولید واکسن کرونا امیدوار کننده پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید واکسن کرونا امیدوار کننده پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید