سه عامل افزایش نرخ مرگ کرونایی

به گزارش پری بلاگ، وقتی آمار مرگ کووید-19 مورد ارزیابی نهاده شد معین شد متغیر هایی که به شدت بر افزایش نرخ مرگ در هر یک میلیون نفر تاثیر داشتند، میزان شیوع چاقی مفرط در بین جمعیت و سرانه فراوری ناخالص داخلی آن کشور بود.

سه عامل افزایش نرخ مرگ کرونایی

چاقی مفرط و سن بالا عناصری موثرتر بر افزایش نرخ مرگ کووید-19 بوده اند

تحقیقی جنجالی در ایالات متحده ادعا می نماید تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا که در کشور های سراسر دنیا اعمال شد نتوانسته است تا به نحوی قابل توجه آمار مرگ های حاصل از کووید-19 را کاهش دهد. محققان دانشگاه تورنتو و دانشگاه تگزاس می گویند چاقی مفرط و سن بالا تاثیر بیشتری بر نرخ مرگ حاصل از ویروس کرونا دارند.

دولت های سراسر دنیا با شیوع این بیماری عالم گیر تمهیدات قرنطینه و تعطیلی را معرفی کردند تا جلوی شیوع و سرایت این بیماری جدید گرفته گردد، ولی محققان ادعا می نمایند این محدودیت ها تاثیری بر نرخ مرگ نداشته است.

این تحقیق آمار مرگ های ویروس کرونا و موارد ابتلا به آن در 50 کشور دنیا را که به شدت تحت تاثیر این بیماری جدید نهاده شده اند مورد مطالعه قرار داده و ویژگی های جمعی آن ها از جمله عناصری را نظیر سیگار کشیدن، چاقی مفرط و سن آنالیز کرد.

به محاسبه این تحقیق اوایل تنها 33 نفر در هر یک میلیون نفر در اثر ابتلا به ویروس جان باخته اند. با وجود این به گفته محققان، این نرخ از ماه مه مدام در حال افزایش است و اکنون در سطح دنیا به نرخ 80 مورد در هر یک میلیون نفر رسیده است.

این تحقیق که در ژورنال مجازی لنست با نام ای کلینیکال مدیسین منتشر شده اظهار می دارد که تمهیدات قرنطینه به کاهش فشار بر بیمارستان ها یاری کرد، ولی با وجود این تاثیری در کاهش آمار مرگ مبتلایان نداشت. این محققان دریافتند چاقی مفرط و سن بالا عناصری موثرتر بر افزایش نرخ مرگ کووید-19 بوده اند.

نویسندگان این تحقیق نوشتند: اقدامات دولت ها، از جمله بستن مرزها، تعطیلی کامل و افزایش ظرفیت آزمایش گیری کووید-19 تاثیری جدی بر کاهش قابل توجه آمار موارد ابتلای وخیم و نهایتا مرگ نداشتند. آن ها افزودند: یافته های ما که مطابق با داده های آنالیز شده کووید-19 در اروپا، ایالات متحده و چین است نشان می دهد موارد بیشتر ابتلا و آمار بالای مرگ، بیشتر با عواملی نظیر چاقی مفرط و سن بالای جمعیت ارتباط دارد.

وقتی آمار مرگ کووید-19 مورد ارزیابی نهاده شد معین شد متغیر هایی که به شدت بر افزایش نرخ مرگ در هر یک میلیون نفر تاثیر داشتند، میزان شیوع چاقی مفرط در بین جمعیت و سرانه فراوری ناخالص داخلی آن کشور بود.

آن ها نوشتند: تعطیلی کامل و بستن زودهنگام مرز ها ممکن است باعث کاهش دادن نقطه اوج موارد مبتلا و بنابراین از ورود فشار و پر شدن ظرفیت بیمارستان ها جلوگیری نموده باشد که به نوبه خود باعث تسریع فرایند بهبود و درمان بیماران شد، اما افزایش ظرفیت ملی آزمایش گیری تاثیری بر کاهش تعداد موارد وخیم ابتلا یا نرخ مرگ در هر یک میلیون نفر نداشت..

اما محققان مقیم بریتانیا آب سردی بر این تحقیق ریخته و گفتند در یافته های آن اغراق شده است. پروفسور سر دیوید اسپیگلهالتر از دانشگاه کمبریج به دیلی میل گفت: تعداد پرشماری از متغیر های احتمالی در این تحقیق آنالیز شده در حالی که تنها 50 مورد آنالیز داشته اند و به همین خاطر نتایج آن به گونه ای اغراق آمیز تفسیر شده است.

این تحقیق هم چنین با یافته های تحقیق کالج سلطنتی لندن که پیشتر در ماه جاری میلادی انجام شد در تعارض است. محققان این دانشگاه تخمین زدند تمهیدات قرنطینه و تعطیلی سراسری باعث حفظ جان بیش از سه میلیون نفر در سراسر اروپا شده است.

دکتر سث فلکسمن از کالج سلطنتی لندن در آن موقع گفت: تعطیلی سراسری جلوی مرگ میلیون ها نفر را گرفت که در غیر این صورت به فاجعه ای شدید تبدیل می شد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 136

به "سه عامل افزایش نرخ مرگ کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه عامل افزایش نرخ مرگ کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید