مسکو آتش بس در خط تماس در منطقه قره باغ را زیر نظر دارد

به گزارش پری بلاگ، وزارت دفاع روسیه بیان کرد که صلحبانان این کشور آتش بس در طول خط تماس در منطقه قره باغ را زیر نظر دارد.

مسکو آتش بس در خط تماس در منطقه قره باغ را زیر نظر دارد

جهت دریافت خدمات ویلا سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بولتنی درباره فعالیت صلح بانان خود اطلاع داد که آتش بس در طول مرز های تماس در منطقه قره باغ تحت نظر واقع شده است.

در این بولتن آمده است: صلحبانان روس همچنان به ماموریت خود در قره باغ کوهستانی ادامه می دهند و در 27 نقطه دیده بانی اوضاع را زیر نظر داشته و آتش بس را کنترل می نمایند. آتش بس در طول تمامی نطقه تماس تحت نظر واقع شده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق که سبب استقرار نیرو های حافظ صلح روسیه در منطقه شده است، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و جهت زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان هم متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه منطقه ها آزادشده به باکو واگذار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 718

به "مسکو آتش بس در خط تماس در منطقه قره باغ را زیر نظر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو آتش بس در خط تماس در منطقه قره باغ را زیر نظر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید