یاری 6 میلیون دلاری آمریکا به پاکستان برای مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش پری بلاگ، سفارت آمریکا در پاکستان از اختصاص یک بسته حمایت دیگر برای دولت اسلام آباد علیه ویروس کوئید 19 اطلاع داد.

یاری 6 میلیون دلاری آمریکا به پاکستان برای مبارزه با ویروس کرونا

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، سفارت آمریکا در پاکستان ضمن صدور بیانیه از اختصاص یک بسته حمایت 6 میلیارد دلاری توسط دولت واشنگتن به پاکستان اطلاع داد.

در این بیانیه آمده است: این بسته حمایتی برای یاری به دولت پاکستان علیه ویروس کرونا منظور شده و پاکستان می تواند از آن برای خرید تجهیزات درمانی استفاده کند.

پال جانز سفیر آمریکا نیز ضمن انتشار یک کلیپ ویدئویی فرا رسیدن عید فطر را به مسلمانان پاکستانی تبریک گفته و گفت: روابط میان پاکستان و آمریکا در حال توسعه و رو به بهبودی است.

وی توضیح داد: ما در برنامه های آموزشی نیز همراه دولت پاکستان خواهیم بود و امیدواریم که دولت اسلام آباد بتواند با آموزش به افراد نیازمند، حرکتی رو به جلو داشته باشد.

جانز گفت: پاکستان در پروژه حمایتی آمریکا علیه کرونا جزو کشورهای انتخاب شده است و در آینده نیز از دولت اسلام آباد حمایت خواهیم کرد.

این در حالی است که آمریکا به دلیل مسائل متعددی که پس از شیوع کرونا با آن روبرو شده هفته گذشته مجبور به دریافت یاری های بهداشتی از پاکستان شد.

دولت واشنگتن که با افزایش روز افزون روابط میان چین و پاکستان روبرو شده کوشش می نماید با اعمال فشار بر دولت اسلام آباد مانع نفوذ بیشتر چین در منطقه جنوب آسیا گردد.

وزارت خارجه آمریکا طی هفته های گذشته حداقل دو بار به کریدور مالی مشترک چین و پاکستان تاخته و آن را عامل مسائل مالی پاکستان دانسته است.

چین با رد ادعاهای آمریکا اعلام نموده است: کریدور مالی مشترک چین و پاکستان باعث اشتغال زایی برای مردم پاکستان خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 8

به "یاری 6 میلیون دلاری آمریکا به پاکستان برای مبارزه با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 6 میلیون دلاری آمریکا به پاکستان برای مبارزه با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید