اوپل آسترا 2021 با پیشرانه پلاگین هایبریدی معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی

به گزارش پری بلاگ، اوپل آسترا 2021 با چهره ای کاملاً تازه و پیشرانه پلاگین هایبریدی معرفی گردید. نسل هشتم از این خودرو براساس گفته های اوپل از یک پلتفرم تازه بهره مند است.

اوپل آسترا 2021 با پیشرانه پلاگین هایبریدی معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - با معرفی آسترا تازه، سدان Insignia آخرین خودرویی خواهد بود که هنوز از زیر ساخت جنرال موتورز استفاده می نماید. آسترا از پلتفرم EMP2 استلانتیس استفاده می نماید. پلتفرمی که نسل تازه 308 هم بر پایه آن ساخته شده است. این بدان معناست که آسترا تازه را همچون پژو 308 می توان با طیف گسترده ای از موتور های بنزینی، دیزلی و هایبریدی خریداری کرد.

مشخصات فنی

هر کدام از گزینه های PHEV از موتورهای 1.6 لیتری استفاده می نمایند. موتورهایی که دامنه قدرت آنها از 148 اسب بخار تا 178 اسب بخار متغییر است. بعلاوه یک موتور الکتریکی 109 اسب بخاری در ترکیب با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک می تواند تا 222 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد.

باتری 12.4 کیلووات ساعتی می تواند تا شعاع 50 کیلومتر اوپل آسترا تازه را به حرکت درآورد. براساس گفته های اوپل، آسترا را می توان با شارژر 7.4 کیلوواتی در مدت زمانی کمتر از دو ساعت شارژ کرد.

اما اگر بخواهید انتخابی به غیر از هایبریدی برای آسترا داشته باشید، دو انتخاب دارید. انتخاب اول یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ 108 اسب بخار است. دومین گزینه هم موتور دیزلی 128 اسب بخاری است. هر دو موتور چهار سیلندر و با حجم یکسان هستند. برای موتورهای بنزینی و دیزلی می توان گیربکس شش سرعته دستی را انتخاب نمود. البته گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم به اسم آپشن قابل انتخاب وجود دارد.

طراحی

اوپل آسترا تازه از همان خط فکری مدل های Mokka و Grandland بهره گرفته است. در نمای جلویی با جلوپنجره سیاه رنگی رو به رو هستیم که تقریباً تمام این بخش را از آن خود نموده است. اوپل از این جلوپنجره یک دست به جای جلوپنجره های قدیمی مشبک استفاده می نماید.

چراغ های جلو LED بوده و اوپل می گوید می توان برای این خودرو چراغ های Intellilux تازه با 168 ال ای دی را هم سفارش داد. رینگ های 16 و 18 اینچی را هم می توان برای این خودرو انتخاب کرد. آسترا تازه را می توان بصورت دو رنگ هم خریداری نمود. این انتخاب در مدل های شاسی بلند این برند هم دیده می گردد.

اوپل آسترا تازه بعلاوه مانند سایر اعضاء خانواده خود از درب صندوق عقب پلاستیکی استفاده می نماید. اوپل می گوید اینکار به پایین آوردن مقدار وزن کلی اتومبیل یاری شایانی نموده است.

در بخش داخلی طراحی اوپل آسترا تازه کاملاً دگرگون شده است. طراحی مینیمال تازه باعث شده تا بسیاری از دکمه های پیشین در بخش داشبورد را اکنون از نمایشگر آن بتوان کنترل کرد. اوپل سبک تازه طراحی داشبورد اتومبیل هایش را Pure Panel نامیده است. در این داشبورد تازه، دو پنل نمایش رو به روی راننده واقع شده است.

یکی از پنل های نمایش مخصوص نشان دهنده های اتومبیل بوده و دیگری با قابلیت Apple CarPlay و Android Auto وظیفه تفریح سرنشینان را برعهده دارد. بعلاوه در بالای فرمان بخش HUD قرار گرفته است که اطلاعات مهم را برای راننده بر روی شیشه جلو به نمایش می گذارد.

قیمت و زمان تحویل

اوپل اعلام نموده است که تحویل نخستین سری از نسل تازه آسترا را اوایل 2022 به مشتریان شروع خواهد نمود. این کمپانی هنوز رسماً قیمت نهایی این خودرو را معین ننموده است. اما براساس نوشته Autocar قیمت مدل های هایبریدی از 30 هزار پوند بالاتر خواهد بود.

منبع: بیت ران
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 726

به "اوپل آسترا 2021 با پیشرانه پلاگین هایبریدی معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپل آسترا 2021 با پیشرانه پلاگین هایبریدی معرفی گردید ، تصاویر و مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید