با این مهارت ها مکالمه کاری بهتری داشته باشید!

به گزارش پری بلاگ، راهکارهایی مفید برای بهبود مکالمات کاری

شما باید برای داشتن یک مکالمه کاری تاثیر گذار، علاوه بر داشتن اطلاعات کافی ، از مهارت های ویژه ای در جهت بهبود آن بهره ببرید. پس با خبرنگاران همراه باشید تا 10 مهارت لازم و قدرتمند برای داشتن یک مکالمه مفید را به شما معرفی کنیم.

با این مهارت ها مکالمه کاری بهتری داشته باشید!

کارآفرینان و رهبران برجسته می دانند که هوش هیجانی و داشتن یک شخصیت دوست داشتنی یاری فوق العاده بزرگی به پیروزیت آن ها می نماید. استخدام کردن افراد مناسب، مدیریت کردن تیم و اجرای پروژه های بزرگ نیازمند داشتن رابطه خوب با دیگران است. و همان طور که می دانید نمی توان بدون داشتن یک لحن بیان حرفه ای رابطه خوبی را با دیگران برقرار کرد. معمولا انجام این کار برای افراد درون گرا سخت تر است اما با دانستن نکات ضروری و تمرین کردن آن ها هم می توانند رابطه خوب و مفیدی را با دیگران برقرار نمایند.

1- صبر کنید تا صحبت های طرف مقابل تمام گردد

هیچ کس دوست ندارد که صحبت هایش به وسیله شخص دیگری قطع گردد. این کار بی احترامی به دیگران است و احساس بی اهمیت بودن به طرف مقابل می دهد. بنابراین در مکالمه با یک شخص اجازه دهید تا صحبت های طرف مقابل تمام گردد سپس قبل از سخن گفتن 3 ثانیه صبر کنید تا مطمئن شوید که او دیگر حرفی برای گفتن ندارد. این کار بعلاوه باعث می گردد تا دیگران نیز حرف های شما را قطع ننمایند.

2- اجازه دهید دیگران بیشتر از شما صحبت نمایند

گوش دادن به صحبت های طرف مقابل و پرسیدن سوال های خوب می تواند رابطه قوی را بین شما و دیگران برقرار کند. بنجامین دیزرائیلی، سیاستمدار و نویسنده انگلیسی گفته است: با مردم درباره خودشان صحبت کنید تا ساعت ها به حرف های شما گوش دهند.

3- سوال های خوب بپرسید

افراد پیروز درمیان مکالمات خود سوال های معنی دار می پرسند و طوری وانمود می نمایند که از صحبت کردن با طرف مقابل لذت می برند. از دیگران در خصوص اهداف زندگی و علاقه مندی هایشان سوال کنید. سعی کنید سوال های خود را با کلماتی مانند چرا و چگونه همراه کنید تا طرف مقابل نتواند آن ها را به طور مختصر و با بله یا خیر پاسخ دهد.

4- اعتقادات دیگران را بپذیرید

طبیعی است که بخواهید نظرات و اعتقادات خود را در یک مکالمه بیان کنید. اما گاهی اوقات تنها کافی است که سر خودتان را تکان داده و لبخند بزنید. دیگران هم حق دارند که در صحبت های خود اشتباه نمایند یا اینکه نظرشان کاملا متفاوت با شما باشد. این کار اعتماد دیگران نسبت به شما را افزایش خواهد داد.

5- سعی کنید دیگران را بیشتر بشناسید

هیچ کس دوست ندارد تنها به خاطر کاری که انجام می دهد در میان دیگران شناخته گردد. از دیگران درباره اهداف زندگی و تفریح هایشان سوال کنید و سعی کنید آن ها را بشناسید. این کار باعث برقراری رابطه قوی تری میان شما و آن شخص می گردد.

6- پشت سر دیگران بدگویی نکنید

اگر پشت سر دیگران بدگویی کنید دیگران گمان می نمایند که پشت سر آن ها نیز همین کار را خواهید کرد. در عوض سعی کنید مثبت باشید و در خصوص هیچ کس حتی رقیبانتان نیز بدگویی نکنید تا دیگران از مصاحبت با شما لذت ببرند.

7- صادقانه از دیگران تعریف کنید

مردم چاپلوسی کردن دیگران را متوجه می شوند و این موضوع آن ها را مشکوک می نماید. اما اگر تعریف های شما واقعی و صادقانه باشند احساس خوبی به آن ها خواهد داد. در پی خصوصیت ها و صفت های خوب اخلاقی باشید و در مکالمات خود آن ها را بیان کنید.

8- مودب باشید

استفاده کردن از کلماتی مانند لطفا و ممنون را از یاد نبرید. به دیگران احترام بگذارید و از آن ها قدردانی کنید. رفتار خوب می تواند شما را دوست داشتنی و قابل اعتماد نشان می دهد.

9- در خصوص موضوعات حساس بحث نکنید

از صحبت کردن در خصوص موضوع های سیاسی، مذهبی و جوک های قومیتی پرهیز کنید. هدف شما ساختن یک ارتباط موثر است بنابراین تا جای ممکن از موضوع های بحث برانگیز خودداری کنید.

10- بدانید که چگونه باید مکالمه را سرانجام دهید

هیچ کس دوست ندارد صحبت هایش با طرف مقابل با یک سکوت آزاردهنده تمام گردد. هرزمان که احساس کردید باید به مکالمه سرانجام دهید با لبخند به طرف مقابل بگویید که از صحبت کردن با او بسیار مسرور شده اید.

عنصر مشترک تمام نکته های گفته شده احترام است. با دیگران طوری برخورد کنید که دوست دارید دیگران نیز همان برخورد را با شما داشته باشند. یک مکالمه خوب بر پایه احترام ساخته می گردد. رعایت کردن نکات گفته شده نیز برای ساختن یک رابطه پیروزیت آمیز به شما یاری خواهند کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1002

به "با این مهارت ها مکالمه کاری بهتری داشته باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این مهارت ها مکالمه کاری بهتری داشته باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید