برترین جزایر کیپ ورد

به گزارش پری بلاگ، کیپ ورد یا دماغه سبز (Cape Verde) مجموعه جزایری است که در فاصله 560 کیلومتری غرب سواحل قاره آفریقا و در درون اقیانوس اطلس قرار دارند. این جزایر به وسیله آتشفشان ها در میلیون ها سال قبل ساخته شده اند و در سال های اخیر نیز فوران هایی در این مجمع الجزایر اجرا شده است. کیپ ورد در سال 1462 میلادی به وسیله پرتغالی ها کشف شد و تا سال 1976 میلادی که به استقلال دست پیدا کرد، مستعمره پرتغال بود.

برترین جزایر کیپ ورد

در ادامه به معرفی برترین جزایر کیپ ورد می پردازیم. همراه با ما باشید.

10. جزیره مایو

Maio

اگر در پی لذت بردن از سواحل و تفریحات آن هستید، به جزیره مایو (Maio) سفر کنید که سواحلی بسیار زیبا و تماشایی دارد. جزیره مایو قبلا برای معادن نمک خود شناخته می شد و امروزه نیز شهری آرام و خلوت با خانه های رنگارنگ است که در گردش در آن می تواند بسیار روحیه بخش باشد. مایو با وجود داشتن پوشش گیاهی اندک، بزرگترین جنگل در کیپ ورد را درون خود جای داده است. مرکز و میدان اصلی شهر ویلا د مالو نیز مکانی بسیار خوبی برای تعامل با ساکنین محلی محسوب می گردد.

9. جزیره سانتا لوزیا

Santa Luzia

سانتا لوزیا (Santa Luzia) به عنوان کوچک ترین جزیره کیپ ورد شناخته می گردد و کسی در آن سکونت ندارد اما کشتی های تفریحی زیادی به آن جذب می شوند. بادهای ملایم از سمت شمال شرقی نیز این جزیره را به لنگرگاه محبوب و دورافتاده ای برای قایق های تفریحی تبدیل نموده است. درون جزیره می توان ویرانه هایی از سکونت انسان ها را پیدا کرد که از حدود دهه 60 میلادی این جزیره را ترک کردند.

8. جزیره براوا

Brava

یکی دیگر از جزایر کوچک و مسکونی کیپ ورد، جزیره براوا (Brava) است و در سفر خود به این جزیره، با افراد زیادی روبه رو نخواهید شد. جزیره براوا به عنوان سرسبزترین جزیره کیپ ورد شناخته می گردد که در سال 1462 میلادی به وسیله دریانوردان پرتغالی کشف شده بود. زمانی صید نهنگ در این جزیره رواج داشته اما امروزه بیشتر ماهیگیری و کشاورزی در آن صورت می گیرد و ساکنان آن بیشتر قهوه، موزه و گوجه پرورش می دهند. شهر ویلا نووا سنترا، زیباترین شهر این جزیره به شمار می رود.

7. جزیره سائو نیکولاو

Sao Nicolau

کمتر از 13 هزار نفر در جزیره سائو نیکولاو (Sao Nicolau) سکونت دارند که آن را به مکان بسیار خوبی برای دوری از اجتماع و شلوغی تبدیل می نماید. موقعیت کوهستان و سرسبز جزیره نیز آن را به مقصد بسیار محبوبی در میان کوهنوردان تبدیل نموده است. در نقطه مقابل نیز دسترسی به سواحل جزیره اندکی سخت است. مرکز این جزیره نیز شهر ریبیرا براوا نام دارد که ظاهر آن رنگارنگ و تماشایی است.

6. جزیره فوگو

Fogo

جزیره فوگو (Fogo) مرتفع ترین جزیره در مجمع الجزایر کیپ ورد است که ارتفاع بلندترین نقطه آن یعنی کوه فوگو به حدود 2829 متر می رسد. این کوه آتشفشانی از سال 1680 میلادی به صورت دوره ای فوران می نماید که آخرین فوران آن نیز مربوط به سال 2014 میلادی است. خاک آتشفشانی غنی این جزیره، آن را برای پرورش قهوه بسیار مناسب نموده است. بزرگترین شهر جزیره نیز شهر سائو فیلیپ نام دارد که گردش در آن می تواند جالب توجه باشد.

5. جزیره سانتو آنتائو

Santo Antao

جزیره سانتو آنتائو (Santo Antao) دومین جزیره بزرگ کیپ ورد است که بیشتر برای کوهستان های خود معروفیت دارد. با اینکه بیشتر جزیره متروکه است اما در آن می توان گیاهان نیمه گرمسیری همانند صنوبر، کاج، نخل خرما و نارگیل را مشاهده کرد. بزرگترین شهر جزیره نیز ریبیرا گرنده نام دارد که مکانی سرزنده و مجذوب نماینده است و گردش در بازار و خیابان های آن می تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند. از جمله جاهای دیدنی دیگر این جزیره می توان به کلیسای نوسا سنهورا دو رازاریو و شهر بندری پورتو نووو اشاره نمود.

4. جزیره سائو ویسنته

Sao Vicente

سائو وسنته (Sao Vicente) جزیره ای خشک و مسطح است که در آن حدود 80 هزار نفر ساکن هستند و بیشتر آن ها در شهر میندلو زندگی می نمایند که به عنوان مرکز فرهنگی کیپ ورد شناخته می گردد. این شهر محل تولد سبک موسیقی سنتی این کشور است و به خاطر تجارت با کشورهای آفریقا، تاثیر فرهنگ و معماری آفریقا در این شهر را می توان به خوبی احساس کرد. جنوب غربی جزیره سائو ویسنته در بین موج سواران بسیار محبوبیت دارد.

3. جزیره سانتیاگو

Santiago

جزیره سانتیاگو (Santiago) بزرگترین جزیره کیپ ورد است و نیمی از جمعیت این کشور در این جزیره زندگی می نمایند و مرکز کیپ ورده یعنی شهر پرایا در آن قرار گرفته است. جزیره سانتیاگو مکان بسیار خوبی برای تماشای گونه های در خطر انقراض شامل 38 گونه گیاه و چندین گونه پرنده است. بزرگترین و قدیمی ترین درخت کیپ ورد، یک درخت کاپوک است که قدمت آن به بیش از 500 سال می رسد و در این جزیره قرار گرفته است.

2. جزیره بوآ ویستا

Boa Vista

کوهستان ها، بیابان ها و سواحل در جزیره بوآ ویستا (Boa Vista) در کنار یکدیگر قرار دارند و آن را به مکانی بسیار تماشایی و مجذوب نماینده تبدیل نموده اند. این جزیره به عنوان سومین جزیره بزرگ کیپ ورد شناخته می گردد و از دیگر جزیره ها به قاره آفریقا نزدیک تر است. در سال 2007 میلادی فرودگاهی بین المللی در این جزیره افتتاح شد و از آن موقع، گردشگران زیادی از این جزیره بازدید می نمایند. در بخش شمالی جزیره نیز بقایای یک کشتی باری اسپانیایی قرار گرفته است که در سال 1968 میلادی در ساحل به گل نشسته است.

1. جزیره سال

Sal

همانطور که از نام جزیره سال (Sal) معین است، تجارت اصلی در این جزیره، نمک بوده است که در قرن نوزدهم میلادی به برزیل صادر می شد ولی امروزه بیشتر معادن نمک جزیره سال جنبه توریستی دارند. جزیره سال محبوب ترین جزیره کیپ ورد به شمار می رود و فرودگاه اصلی این کشور در این جزیره قرار گرفته است. سطح جزیره عمدتا صاف و سواحل آن شنی هستند و وجود بادهای زمستانی نیز آن را به بهشتی برای موج سواران تبدیل نموده است.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1111

به "برترین جزایر کیپ ورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جزایر کیپ ورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید