تصاویر ، خودروهای تفریحی، کمپر در آینده چگونه خواهند بود؟ ، سفری آسوده با ونلایف

به گزارش پری بلاگ، در طرح های مفهومی جیپ رانگلر و تعدادی دیگر از خودروهای شاسی بلند تفریحی این مساله قبلا آنالیز شده بود که چگونه فناوری رانندگی مستقل (در خودورهای خودران) می تواند مسافران علاقه مند به کمپینگ و ماجراجویی در فضای باز را به سطح جدیدی از آسایش و راحتی و لذت برساند.

تصاویر ، خودروهای تفریحی، کمپر در آینده چگونه خواهند بود؟ ، سفری آسوده با ونلایف

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، استودیوی طراحی پیشرفته میلان که متعلق به خودروساز چینی GAC است از همان نقطه ای که دیگر کمپانی ها طرح های خود را رها گذاشتند، کار خود را شروع نموده است و یک خودروی تفریحی مستقل با قابلیت فوق العاده به نام ونلایف (Vanlife) را در قالب مقهومی طراحی نموده است. این خودرو با نگاه کاملا رانندگی خودران روی انواع زمین های خاکی طراحی شده است و مسافران را به سمت ماجراجویی در فضای باز یا شهری و تحقق رویاهای خود سوق می دهد .

مطالعه طراحی ونلایف دومین کار از سری کارهای مفهومی فرهنگ خودروی گک (Car Culture GAC)است که پس از خودروی بارچتا که سال گذشته طرح آن فاش شد. این بار، تیم طراحی توجه خود را به سبکی از فرهنگ خودرو معطوف نموده است که به نسل های قبل برمی گردد و به ویژه اخیرا دوباره مورد توجه قرار گرفته است: منتهی این بار مفهوم وانلایف به آنالیز آینده به کار گیری فناوری های پیشرفته تر در خودروهای کمپر - تفریحی خودران می پردازد.

طراحی پیشرفته گک (GAC) این تصور را ایجاد نموده که ونلایف نه تنها برای تعطیلات محدود و پیچ وخم های آهسته و تمام وقت، بلکه برای نوع سفرهای متمرکز و طولانی مدت که مسافران در حال حاضر با هواپیما می روند و سفرهای مقصد محور نسبتا طولانی 2000 کیلومتری یا بیشتر استفاده خواهد شد. این سیستم از استقلال کامل خودرانی سطح 5 بهره می برد تا چنین سفرهایی را در وضعیتی آرامش بخش و بدون استرس برای راننده و سرنشینان انجام دهد. بسته باتری حالت جامد نسل آینده قابلیت های دور برد و شارژ سریع را اضافه می نماید و بدنه ون برای استفاده کارآمد از باتری به میزان کافی جمع و جور و ساده نگه داشته شده است.

ونلایف نه تنها در بزرگراه های انتخابی، بلکه در هر جاده ای یا حتی سطوح ناهموار استقلال کامل را ارائه می دهد. سیستم ناوبری خودران خودرو، جی پی اس معمولی و داده های نقشه برداری را با ورودی یک سیستم نقشه برداری موقعیت جانبی مجزا ترکیب می نماید و رانندگی خودران قابل اعتمادی را حتی در محیط های خارج از جاده از راه دور ارائه می نماید. ونلایف بر روی چرخ هایی سوار می گردد که در آینده از طراحی لاستیک های بدون هوا برای همه جا استفاده می نماید، لاستیک های این خودرو دارای سیستم آج برای حفظ کشش در انواع زمین های داخل و خارج از جاده، پیاده رو، مسیرهای شنی، زمین های برفی، سنگی و سنگلاخ و غیره است.

از آنجایی که ونلایف تمام مسیرهای رانندگی و ناوبری را مدیریت می نماید، سرنشینان آزادند از سواری لذت ببرند، از پنجره های بزرگ و سقف شیشه ای منظره ها ببینند، داخل خودرو بخوابند یا خود را باهر سبکی از وسایل شخصی، تفریحی و تفریح که در این خودروی نسل قرن ایکس مرسوم است خود را گم نمایند. آن ها به وسیله یک قاب مداری عجیب احاطه شده اند که جای یک ساختار یکپارچه را می گیرد.

این قاب مانند یک تسمه به دور قسمت میانی خودرو می پیچد و اجزای داخلی و خارجی خودرو در بالا و پایین به آن متصل می شوند تا به یک خودروی کامل بدل گردد. سرنشینان بعلاوه می توانند از آن برای اتصال و تعویض انواع اجزای مدولار از جمله دستگاه های هوشمند، بلندگوها، نورپردازی و میزدرون خودرو استفاده نمایند و در هر لحظه فضای داخلی را مطابق میل خود شخصی سازی نمایند.

در خارج خودرو ، این قاب از سیستم پلت فرم جمع شونده پشتیبانی می نماید که شبیه برداشت طراحی پیشرفته گک از آشپزخانه کشویی است. این دستگاه هیچ گونه تجهیزات داخلی ندارد اما فضای دو میز کار زیادی را برای پخت و پز، تهیه غذا، تعمیر تجهیزات ورزشی و غیره ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر| این کمپر بازار را متحول می نماید

گک این ماه ونلایف را در هفته طراحی میلان معرفی کرد. بدیهی است که این خودرو به سمت فراوری نمی رود، اما این یک تمرین فکری جالب در خصوص اینکه چگونه فناوری های پیشرفته خودرویی ممکن است تجربه لذت بخش سفر با کمپرها را بهبود دهد، است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1229

به "تصاویر ، خودروهای تفریحی، کمپر در آینده چگونه خواهند بود؟ ، سفری آسوده با ونلایف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، خودروهای تفریحی، کمپر در آینده چگونه خواهند بود؟ ، سفری آسوده با ونلایف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید