خبرنگاران وزش باد و بارش های پراکنده پدیده غالب آذربایجان غربی تا روز شنبه است

به گزارش پری بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد شدید باسرعت 70 تا 80 کیلومتر برساعت و بارش های رگباری و پراکنده پدیده غالب استان از روز امروز پنجشنبه تا شنبه است.

خبرنگاران وزش باد و بارش های پراکنده پدیده غالب آذربایجان غربی تا روز شنبه است

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طبق نقشه های پیش بینی با عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو شرایط جوی استان از بعد از ظهر روز پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه ناپایدار خواهد بود.

وی افزود: شکسته شدن درختان آسیب پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه ها و سقوط اجسام از ارتفاعات طی روزهای سرانجام هفته جاری پیش بینی می گردد و ضروری است تا تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته گردد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: ضروری است تا افراد نسبت به سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه ها، سقف های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان های در حال ساخت، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام نمایند.

اشتاد گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای مرکز استان ارومیه بین مثبت سه و 15 درجه سانتی گراد در نوسان گزارش شد و شهرستان چالدران با منفی چهار درجه، سردترین شهر آذربایجان غربی بود.

وی با بیان اینکه بارش اندکی در 24 ساعت گذشته از تکاب و سردشت گزارش شده است، اضافه نمود: از نظر دمایی فرایند افزایشی چهار درجه ای در روز پنجشنبه پیش بینی می گردد، فردا و پس فردا به تدریج کاهش دما رخ می دهد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی دارای 18 ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از 120 ایستگاه باران سنجی و اقلیم شناسی است که از ایستگاه های هواشناسی استان، 9 ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و 9 ایستگاه هم تکمیلی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 551

به "خبرنگاران وزش باد و بارش های پراکنده پدیده غالب آذربایجان غربی تا روز شنبه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزش باد و بارش های پراکنده پدیده غالب آذربایجان غربی تا روز شنبه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید