طلاق به خاطر دروغ درباره همکاران

به گزارش پری بلاگ، دروغ نازیلا به شوهرش، در نهایت برای او دردسرساز شد. وقتی ساسان فهمید نازیلا همکاران مرد هم دارد، آنقدر عصبانی شد که در نهایت پای این زوج جوان به دادگاه خانواده تهران کشیده شد. این زوج پس از پنج ماه زندگی مشترک درنهایت هفته گذشته راهی دادگاه خانواده تهران شده و درخواست طلاق دادند.

طلاق به خاطر دروغ درباره همکاران

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از تپش، مرد جوان وقتی مقابل قاضی دادگاه خانواده نهاده شد، درباره ماجرای زندگی اش گفت: همسرم یک دروغگوست و دیگر به او اعتماد ندارم. پنج ماه پیش با نازیلا ازدواج کردم. ما در یک مهمانی با هم آشنا شدیم و پس از مدت کوتاهی تصمیم به ازدواج گرفتیم. در دوران آشنایی او به من گفت در یک شرکت کار پیدا نموده است. وقتی در خصوص محیط کارش با او صحبت کردم گفت یک شرکت خصوصی است و تمام همکارانش خانم هستند. من مسئله ای با کار کردن همسرم نداشتم. نمی دانم چرا چنین دروغی به من گفت. مدیرعامل شرکت هم یک خانم بود و وقتی با نازیلا تماس می گرفت، مطمئن شدم او حقیقت را گفته است. اما بعد از پنج ماه زندگی مشترک، یک روز برای کاری ضروری به شرکت همسرم رفتم. آنجا بود که به شدت شوکه شدم. در محل کارش دو سه نفر آقا بودند که اتفاقا روابط بسیار صمیمی با همسرم داشتند. خیلی شوکه شدم. من مسئله ای با این قضیه نداشتم. بالاخره محیط کار است و ممکن است همکار جنس مخالف وجود داشته باشد. من هم در محل کارم همکار خانم دارم. ولی نمی دانم چرا نازیلا به من چنین دروغی گفت. وقتی این موضوع را متوجه شدم دیگر نتوانستم به او اعتماد کنم. نازیلا هر شب که به خانه می آمد از شوخی ها و خاطرات محل کارش می گفت. در صحبت هایش هم مدام تاکید می کرد همه خانم هستیم و می توانیم راحت باشیم. در صورتی که اگر از اول چنین دروغی به من نمی گفت، هیچ مسئله ای نداشتم. هنوز هم نمی دانم چرا نازیلا از روز اول به من دروغ گفت. وقتی او بی دلیل چنین دروغی می گوید، در مواقع دیگر هم دروغ های عظیم تری می گوید. از وقتی این موضوع را فهمیدم شوکه ام. دیگر به نازیلا اعتماد ندارم. خیلی با خودم کلنجار رفتم. ولی نتوانستم با این قضیه کنار بیایم. زندگی من و نازیلا آینده خوبی نخواهد داشت و دیگر نمی توانیم کنار هم زندگی کنیم. برای همین تصمیم گرفتم برای همواره از این زن دروغگو جدا شوم، چون می دانم در آینده نیز در زندگی با او با مشکل روبرو می شوم.

در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من فقط برای این که شوهرم نسبت به محیط کارم حساس نگردد، به او گفتم در محل کارم هیچ مردی نیست. از رفتارهای ساسان فهمیدم او نسبت به این مساله حساس است. نمی خواستم کارم را از دست بدهم برای همین به او چنین دروغی گفتم. البته از روز اول حرفم دروغ نبود. در شرکت ما همه همکارانم خانم بودند. تازه این اواخر چند مرد به محل کارم اضافه شده اند. من هم گفتم اگر نگویم بهتر است. اما ساسان فهمید و همه چیز خراب شد. قصدم دروغگویی و پنهانکاری نبود.

در پایان قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید ادامه رسیدگی به این پفراینده را به جلسه آینده موکول کرد.

دروغ های کوچک، دردسرهای عظیم می آفریند

سارا شقاقی، روان شناس در این ارتباط می گوید: گاهی اوقات در زندگی مشترک، زن و مرد برای توجیه کارهای خود دروغ می گویند. ممکن است دروغ های کوچک در زندگی مشترک ظاهرا آسیبی به کسی نزند اما همین دروغ های کوچک می تواند برای زن و مرد به یک عادت تبدیل گردد. در نهایت آنها در موقعیت هایی قرار می گیرند که بی دلیل و ناخواسته هم دروغ می گویند یا به پنهان کردن بخشی از حقیقت می پردازند. همین مساله باعث ناراحتی شریک زندگی و سلب اعتماد او می گردد. از طرف دیگر بعضی زوج ها زمانی که پنهانکاری می نمایند، در واقع از رفتارها و واکنش های همسر می ترسند. آنها حقیقت را نمی گویند چون همسر آنها در برابر بعضی مسائل واکنش های افراطی نشان می دهند. زن و مرد باید بدانند اگر دروغ بگویند، بالاخره جایی اشتباه پیش می فرایند. دروغ رو می گردد و چیزی که از دست می رود، اعتماد در رابطه است. برای بازسازی رابطه در این شرایط زن و مرد احتیاج به زمان زیادی دارند. آنها مجبور می شوند برای بازسازی این اعتماد همه چیز را دوباره شرح بدهند. این مساله بسیار دشواری است. برای همین بهتر است زن و مرد تمرین نمایند تا این عادت را از سرشان بیندازند. اگر هم توجیهی

برای دروغگویی دارند، بدانند به جای دروغگویی و پنهان کاری بهتر است به صورت ریشه ای روی حل مشکل کار نمایند، تا بتوانند زندگی را بر پای اعتماد ادامه دهند.

سیما فراهانی - تپش

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 529

به "طلاق به خاطر دروغ درباره همکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلاق به خاطر دروغ درباره همکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید