پرداخت جریمه 21000 دلاری Air Canada به یک زوج!

به گزارش پری بلاگ، پس از آنکه یک زوج فرانسوی زبان اهل کبک کانادا از Air Canada به خاطر عدم استفاده از زبان فرانسه در هواپیما شکایت کردند، دادگاه این شرکت هواپیمایی را ملزم به پرداخت جریمه 21000 دلار کانادا نموده و از آنها خواسته است که برای نقض حق زبانی این زوج نامه عذرخواهی به آنها بنویسد.

پرداخت جریمه 21000 دلاری Air Canada به یک زوج!

لازم به ذکر است این زوج شکایت نموده بودند که بعضی از علایم مندرج در هواپیما فقط به زبان انگلیسی نوشته شده بود و اگر هم از زبان فرانسه استفاده شده بود با حروف کوچک بوده و در کنار زبان انگلیسی ریز به نظر می رسند. این زوج در شکایت خود مطرح نموده اند که شرکت هواپیمایی Air Canada به طور سیستماتیک حقوق زبانی فرانسه زبانان را نقض می نماید. قاضی دادگاه اتاوا حکم نموده است که شرکت هواپیمایی Air Canada قانون دو زبانه بودن کانادا را نقض نموده است.

Air Canada هم گفته است که کوشش دارد تا علائم مزبور را به زبان فرانسه هم درج کند. این شرکت باید از قانون Official Languages Act تبعیت کند؛ طبق این قانون به زبان های انگلیسی و فرانسه باید به یک چشم نگاه گردد. جالب است بدانید در کبک، مغازه دارها و مشتریان نباید هنگام خوشامدگویی از کلمه Hi استفاده نمایند و حتما باید معادل فرانسه آن یعنی Bonjour را به کار ببرند.

البته این زوج در شکایت از Air Canada سابقه دارند! پیش از این اتفاق هم از این شرکت هواپیمایی به خاطر نوشیدنی اشتباهی که خدمه آورده بود شکایت نموده بودند که دیوان عالی هم متعاقبا شکایت آنها را رد نموده و اعلام نموده بود که نمی توانند ازAir Canada به خاطر این اشتباه جزئی در یک پرواز بین المللی شکایت نمایند و آنها را ملزم به عذرخواهی از این شرکت هواپیمایی نموده بود.

تنوع زبان مادری در کانادا

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 775

به "پرداخت جریمه 21000 دلاری Air Canada به یک زوج!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت جریمه 21000 دلاری Air Canada به یک زوج!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید