چرخابی: نظری درباره نویدکیا ندارم، فعلا، اگر ساکت مثل قبل باشد، سپاهان پیروز می گردد

به گزارش پری بلاگ، پیشکسوت فوتبال اصفهان و سپاهان می گوید تا زمانی که چند هفته از لیگ برتر نگذشته باشد نمی تواند درباره توانایی های نویدکیا به عنوان سرمربی اظهار نظر کند.

چرخابی: نظری درباره نویدکیا ندارم، فعلا، اگر ساکت مثل قبل باشد، سپاهان پیروز می گردد

حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران، درباره عملکرد سپاهان در فصل گذشته اظهار کرد: مشکل ما این است که عده ای در شادی ها شریکند و عده ای در غم ها متهم می شوند. فوتبال یک کار تیمی است. تمام ارکان باشگاه در پیروز شدن یا نشدن یک تیم نقش داشته باشند.

او ادامه داد: قراردادها در فوتبال ما کاملا اشتباه است. قراردادها در ایران بیشتر از 2 صفحه نیست اما در باشگاه های حرفه ایی در جهان قراردادها در 40،50 صفحه تنظیم می گردد و تمام مسائل زیر نظر باشگاه است. عظیمترین مشکل ما این است که قراردادها یک طرفه می گردد. یعنی یا به نفع باشگاه است یا بازیکن.

چرخابی افزود: سپاهان بهترین اسپانسر یعنی فولاد مبارکه را دارد که حرف اول را می زند. باشگاه سپاهان تنها باشگاهی است که هیچ طلبکاری ندارد. ممکن خیلی از اسپانسرها پول بیشتری به افراد پیشنهاد بدهند اما وقتی به تعهداتشان پایبند نباشند فایده ای ندارد. سپاهان به تعهداتش عمل می نماید. در این باشگاه فقط 100 نفر کارمند کار می نمایند و یک باشگاه عظیم است.

او درباره کادر فنی سپاهان در فصل پیش هم شرح داد: کادر فنی فصل پیش پر افتخارترین کادر فنی ایران به لحاظ آماری بود ولی به نظر من در جذب نفرات بهتر می توانستند عمل نمایند. در برخی از پست ها تراکم زیاد بود ولی در برخی دیگر نفرات نداشتند. سپاهان در نیم فصل بهترین نتایج را گرفت اما حریفان دستش را خواندند و فهمیدند که روی ارسال های بلند به گل می رسد. اگر هم پاسکاری می شد بیشتر در یک سوم میانی زمین بود نه در یک سوم دفاعی حریف. اگر سپاهان می توانست یک بازیکن مکمل برای استنلی جذب می کرد پیروز تر می شد. بازیکنی که بتواند یک در مقابل یک را یک در خط حمله بردارد و بتواند به عمق بزند. مثل کاری که قایدی در استقلال انجام می دهد. این نقطه ضعف سپاهان بود و استقلال این ضعف را نداشت. همچنین نبود بازیکنی با خصوصیات نویدکیا برای بازی سازی به چشم می آمد. این ها همه دست به دست هم دادند تا سپاهان در فصل گذشته نتیجه نگیرد.

چرخابی با اشاره به بازی نکردن سپاهان برابر پرسپولیس در فصل گذشته، گفت: کار بسیار بسیار بچگانه ای بود. اگر از هتل نمی توانستند بیرون بیایند می گفتیم تماشاگر اجازه نداده یا مسائل دیگری بوده اما وقتی به استادیوم رسیدند باید سریعا به زمین می رفتند. همه این ها دست به دست هم دادند تا سپاهان نتایج خوبی نگیرد. من نباید این حرف را بزنم اما تمام کارشناسان داوری معتقدند که در بازی های آخر سپاهان اشتباهات داوری در نتایج سپاهان تاثیرگذار بود. همین الان هم به تمام تیم های ایران می گویم فصل آینده هم همین داوران هستند و اشتباه هم می نمایند. باید مقداری شکیبا باشیم.

پیشکسوت فوتبال اصفهان درباره بازگشت محمدرضا ساکت به عنوان مدیرعامل به باشگاه سپاهان هم بیان نمود: من آدم آمار و ارقامم. زمانی که آقای ساکت مدیرعامل سپاهان بود، سپاهان به اوج و دوران طلایی خود رسید.ایشان چند سالی مسئول باشگاه بود و مقام های مختلف آورد. حتی یک زمان سپاهان نوین هم به لیگ برتر صعود کرد اما قانون اجازه نداد که هر دو تیم در لیگ برتر حضور داشته باشند. اگر ساکت همان آدمی باشد که قبلا در سپاهان بود و هیچ تغییری در روشش نداده باشد مطمئن باشید سپاهان می تواند پیروز باشد ولی اگر اینطور نباشد سپاهان پیروز نمی گردد.

چرخابی درباره انتخاب محرم نویدکیا به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان هم اظهار کرد: من الان هیچ نظری ندارم. اگر خواهیم 5 بازیکن باهوش را در طول تاریخ فوتبال ایران نام ببریم به نظر من یکی از آن ها محرم نویدکیاست. او یک آدم باشخصیت است و با مربی های بسیار عظیمی کار نموده است و می تواند مربی خوبی گردد و دوره B را هم گذرانده است. من نظری نخواهم داد تا هفته هفتم برسد. آن زمان من می توانم بگویم که مدیریت نویدکیا به چه صورت است و تعویض هایش چگونه است بسیاری از مسائل دیگر. الان هر نظری بدهم اشتباه است و باید حداقل هفت هفته از بازی ها بگذرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 195

به "چرخابی: نظری درباره نویدکیا ندارم، فعلا، اگر ساکت مثل قبل باشد، سپاهان پیروز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخابی: نظری درباره نویدکیا ندارم، فعلا، اگر ساکت مثل قبل باشد، سپاهان پیروز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید