کاربرد لوله خم سرد و لوله خم گرم و تفاوت های آن ها

به گزارش پری بلاگ، انتخاب لوله های برق در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید در خرید آن بی دقتی صورت بگیرد؛ زیرا در صورتی که لوله ها از کیفیت و ویژگی های مناسبی برخوردار نباشند مسائل بسیار جدی ایجاد خواهد شد که قطعا برطرف آن ها نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی خواهد بود.

کاربرد لوله خم سرد و لوله خم گرم و تفاوت های آن ها

از مهم ترین لوله هایی که در صنعت ساختمان سازی استفاده می گردد می توان به لوله خم سرد و لوله خم گرم اشاره نمود. در این مطلب می خواهیم ضمن معرفی این دو لوله و کاربردهای آن ها، در خصوص نحوه انتخاب لوله خم سرد و گرم صحبت کنیم.

لوله خم سرد و کاربرد آن

لوله خم سرد یا همان لوله های pvc برقی یکی از انواع لوله پی وی سی است که مهم ترین کاربرد آن برای عبور سیم برق در زیر انواع مصالح ساختمان است. برای زاویه دار کردن و خم کردن لوله خم سرد، از یک فنر استاندارد استفاده می گردد که این فنرها در دو نوع مختلف کوتاه و بلند موجود هستند و شما می توانید با توجه به احتیاج خود یکی از آن ها را تهیه کنید.

مزایای لوله خم سرد بنیاد برق

لوله خم سرد دارای مزایای زیادی است که از مهم ترین آن ها می توان به وزن سبک و سهولت در نصب اشاره نمود. عدم احتیاج به اتصالات مختلف مانند زانو برای ایجاد انحراف در راستا سیم کشی از دیگر مزایای این لوله ها هستند. قیمت بسیار پایین لوله های خم سرد در مقایسه با لوله های فلزی باعث شده است تا اغلب کارفرمایان از این لوله ها در پروژه های خود استفاده نمایند.

لوله ها به محیط زیست آسیبی نمی زنند و قابلیت بازیافت نیز دارند. از دیگر ویژگی های مهم این لوله ها داشتن قیمت پایین است که نباید از توجه به آن غافل شد. بعلاوه لوله upvc خم سرد از طول عمر بالایی برخوردار است و معمولا در شرایط مناسب بین 50 تا 100 سال عمر می نمایند.

لوله خم گرم و کاربرد آن

لوله های خم گرم، دارای فنرهایی هستند که پیچ و خم خطوط سیم کشی در نقاط مختلف ساختمان را بر عهده دارند. بیشترین کاربرد این لوله ها برای عایق سازی کابل های الکتریکی، سیستم لوله آب شهری و بعلاوه پوشاندن کابل های مخابراتی است.

مزایای لوله خم گرم بنیاد برق

این نوع از لوله ها نه تنها در برابر دماهای بسیار بالا و تابش مستقیم نور خورشید مقاوم هستند، بلکه مقدار فرسایش این لوله ها بسیار ناچیز است و خطوط لوله برق را تا سال ها تضمین خواهند کرد. از دیگر مزایای لوله های خم گرم می توان به وزن پایین آن ها اشاره نمود. البته نصب این نوع از لوله ها نیز آسان است و نسبتا احتیاج به صرف وقت و هزینه کمتری دارد. برخورداری از امنیت بیشتر نسبت به سایر لوله ها از دیگر مزایای لوله خم گرم است.

تفاوت لوله خم گرم و لوله خم سرد

می توان گفت که لوله های خم گرم و سرد تفاوت زیادی با هم ندارند و تفاوت آن ها در کاربردشان است. در واقع تنهاترین تفاوت لوله خم گرم و سرد در این است که لوله برق خم گرم را می توان به وسیله افزایش دما به شکل های دلخواه درآورد. از دیگر تفاوت های این دو نوع لوله می توان به این مورد اشاره نمود که لوله برق خم سرد در برابر شرایط جوی مانند دمای زیر 60 درجه و حتی بالای 80 درجه تغییر رنگ نمی دهند و می توانند خاصیت خود را حفظ نمایند.

نکات مهم هنگام خرید لوله خم سرد و خم گرم

توجه به بعضی از نکات به شما یاری خواهد نمود تا بتوانید هنگام لوله خم سرد و خم گرم راحت تر تصمیم بگیرید. این نکات عبارتند از:

  • به نشان استاندارد ملی ایران و کد استاندارد لوله خم سرد و گرم هنگام خرید توجه کنید. می توانید از فروشنده در این باره هدایت بخواهید.
  • یکی از ویژگی های لوله خم سرد و گرم این است که دارای رنگ روشن است. داشتن رنگ روشن نشان دهنده این است که هیچگونه مواد ضایعات در فراوری آن استفاده نشده است.
  • به مواد تشکیل دهنده لوله خم سرد و گرم دقت کنید.
  • قیمت را فدای کیفیت نکنید و وزن استاندارد و مورد احتیاج خود را تهیه کنید.
  • برای خرید لوله خم سرد و گرم تنها به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید.

قیمت خرید لوله خم سرد و لوله خم گرم

قیمت لوله خم سرد و گرم به فاکتورهای زیادی مانند سایز، ضخامت و طول آن ها بستگی دارد و نمی توان یک قیمت ثابت برای آن ها در نظر گرفت. هنگام خرید لوله های خم و سرد برترین کار استعلام قیمت روزانه از مراکز فروش معتبر است.

خرید لوله خم سرد و لوله خم گرم از بنیاد برق

همان طور که گفتیم لوله خم سرد و گرم نقش مهمی در صنعت ساختمان سازی دارند. پس باید در انتخاب لوله برق مناسب دقت زیادی به خرج داد و تنها به مراکز معتبر مراجعه کرد. برای خرید لوله خم سرد و گرم شما می توانید از خدمات بنیاد برق بهره مند شوید. گـروه تولیـدی بنـیاد بـرق با بیش از سه دهـه تجربه در زمینه فراوری، توزیع و فروش ملزومات برقی شامل: انواع لوله یو پی وی سی خم سرد، لوله پی وی سی برق استاندارد، لوله یو پی وی سی، لوله برق، لوله پی وی سی برق، لوله برق پلی اتیلن، لوله فاضلاب، لوله upvc استاندارد، لوله upvc خم سرد، لوله خم سرد pvc، لوله برق pvc، لوله سه ستاره نسوز سمنان افتـخار همکاری با شرکت ها، سـازمان های دولتی و بعلاوه شبـکه گسترده ای از مشتریان در سراسر ایران را به همراه داشته است.

بعلاوه این گروه با بهره گیری از کادری مجرب و کارآزموده و با تکیه بر توانمندی های بالقوه خود و همکاری با شـرکت های معتبر پیروز شده است تا فراوریاتی با کـیفیت بسـیار مطلـوب و قابل رقابت با محصولات خارجی را به بازار ایران عرضه کند.

برای استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش فروشگاه مراجعه نمایید. بعلاوه در صورت احتیاج می توانید با کارشناسان پشتیبان بنیاد برق در ارتباط باشید و از مشاوره قبل از خرید بهره مند شوید.

تماس با بنیاد برق

آدرس : تهران بزرگراه آیت ا… سعیدی، چهاردانگه، خیابان شهید آهوان، خیابان حبیبی عدل، پلاک 69

تلفن های دفتر کارخانه : 55252040 - 55240777 - 55247230 - 55252270 - 55252271

فکس : 55254290 021

همراه : 09128431170 - 09129400316 - 09129400317 - 09125990685

آدرس سایت: https://bonyadbargh.com

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bonyadbargh

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1118

به "کاربرد لوله خم سرد و لوله خم گرم و تفاوت های آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد لوله خم سرد و لوله خم گرم و تفاوت های آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید