26 اقامتگاه بوم گردی در قزوین ساخته می گردد

به گزارش پری بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: 26 اقامتگاه بوم گردی در قزوین از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال ساخت است.

26 اقامتگاه بوم گردی در قزوین ساخته می گردد

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی قزوین گفت: 26 اقامتگاه بوم گردی در قزوین از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال ساخت است که با بهره برداری از این طرح های در دست اجرا، اقامتگاه های بوم گردی استان قزوین به 37 مورد افزایش می یابد.

وی گفت: تا به امروز 11 اقامتگاه بوم گردی در منطقه ها روستایی استان قزوین به بهره برداری رسیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان قزوین گفت: 13 موافقت اصولی نیز برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در قزوین صادر شده است که با احتساب آن ها تعداد این دسته از واحد های اقامتی در استان به 50 مورد افزایش خواهد یافت.

این مسوول با اشاره به نقش اقامتگاه های بوم گردی در رونق جهانگردی در روستاها، گفت: هر اقامتگاه بوم گردی به طور مستقیم برای 5 تا 8 نفر اشتغالزایی می نماید، اما دو تا سه برابر این رقم نیز به طور غیر مستقیم موجب ایجاد اشتغال می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان قزوین گفت: 70 درصد اقامتگاه های بوم گردی در خانه های قدیمی و با بافت روستایی ایجاد می گردد و 30 درصد نیز شامل بنا های احداثی تازه هستند.

خزائلی با بیان اینکه با توجه دولت و کوشش های وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، موانع اداری و کاغذ بازی برای سرمایه گذاری در زمینه اقامتگاه های بوم گردی از میان برداشته شده است، گفت: فرایند صدور مجوز ها در این زمینه طی کم ترین زمان به انجام می رسد.

وی با بیان اینکه هر اقامتگاه بوم گردی حداقل می تواند پذیرای 15 جهانگرد باشد، اضافه کرد: بیشتر سرمایه گذاری های مربوط به این بخش در استان مربوط به منطقه های مانند الموت غربی و شرقی و آوج هستند، اما کوشش داریم تا با معرفی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ها مستعد، در دیگر نقاط استان نیز زمینه جذب سرمایه گذار برای ساخت یا راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی را فراهم کنیم.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1136

به "26 اقامتگاه بوم گردی در قزوین ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "26 اقامتگاه بوم گردی در قزوین ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید