آمازون از یک ربات خانگی رونمایی کرد

به گزارش پری بلاگ، شرکت آمازون به تازگی از یک ربات تازه رونمایی کرده که به کمک سالمندان می آید.

آمازون از یک ربات خانگی رونمایی کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران، به نقل از جی اس ام آرنا، شرکت آمازون از اولین ربات خانگی خود که از فناوری خانه هوشمند Alexa بهره می برد رونمایی کرد. آمازون گفت که این ربات 15 اینچی را برای آنالیز حیوانات خانگی، افراد یا امنیت خانه می شود از راه دور هم کنترل کرد. این ربات قابلیت چک کردن حیوان خانگی و کنترل امنیت خانه را دارد و می تواند با گشت زدن در خانه اگر با مورد مشکوک و غیرعادی ای روبرو شد به صاحبان خانه اطلاع دهد.

آمازون درحال تلاش است از بروز نگرانی های مربوط به حریم خصوصی پیشگیری کند. گفته می شود که منطقه های را می توان برای استرو خارج از محدوده تنظیم کرد که ربات نمی تواند به این منطقه ها برود. برای مسائل مربوط به حریم خصوصی، در تنظیمات ربات حالت مزاحم نشوید هم تعبیه شده که دردسرهای صاحب ربات را کم می کند. دوربین ها و میکروفون های استرو قابل غیرفعال شدن هستند که البته در صورت خاموش بودن این ویژگی ها، عملکردهای آن هم غیرفعال می شود.

ویژگی دیگر این ربات، داشتن دوربین پریسکوپ قابل ارتقا است که از بالای سرش بیرون می آید. آمازون نمونه ای از کاربرد آن را آنالیز و شرایط خاموشی یا روشن ماندن اجاق گاز بعد از خروج افراد از خانه را با آن نشان داد. به پیشنهاد آمازون این ربات 999.99 دلاری می تواند به افراد مسن هم کمک کند.

بن وود، تحلیلگر ارشد CCS Insight می گوید: استرو یک حرکت جسورانه از سوی آمازون است که البته با توجه به تخصص این شرکت در ساخت ربات ها و تمایل به ورود عمیق تر به زندگی روزمره مصرف کنندگان، یک اقدام منطقی به تعداد میرود. برخلاف برخی رقبا، آمازون مایل است محصولات آزمایشی را به بازار بیاورد و واکنش مشتریان را آنالیز کند.

آمازون گفته که این ربات اواخر امسال در ایالات متحده عرضه می شود. پیش بینی می شود پس از عرضه اولیه قیمت آن تا یک دلار هم افزایش یابد و احتمالا همه ربات های تولید شده در دقایق اول عرضه، تماما به فروش خواهند رسید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 816

به "آمازون از یک ربات خانگی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون از یک ربات خانگی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید