آموزش حرفه ای کانتور صورت

به گزارش پری بلاگ، کانتور صورت به تازگی به یکی از مهم ترین عناصر میک آپ حرفه ای تبدیل شده است. اگر قصد دارید در یک مهمانی مهم شرکت کنید، یا از آرایش روتین خود خسته شده و به یک تکنیک خاص و جذاب احتیاج دارید، کانتور و هایلایت را به میک آپتان اضافه کنید. برای اینکار به ابزار گرانی احتیاج ندارید فقط باید چند نکته مهم را بدانید و کمی تمرین کنید.

آموزش حرفه ای کانتور صورت

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - اگر برای یک مهمانی خاص و ویژه آماده می شوید، احتیاج به ایجاد تغییر در ظاهر خود دارید، یا علاقمند به سبک های آرایشی جدید هستید، توصیه می کنیم کانتور کردن حرفه ای را یاد بگیرید. کانتور صورت و هایلایت دو تکنیک جذاب و زیبای میک آپ آرتیست ها برای ایجاد بُعد در چهره هستند. با این تکنیک می توانید به راحتی یک آرایش معمولی را به یک آرایش حرفه ای و خاص تبدیل کنید. در ادامه با نحوه اجرای کانتور، رنگ ها و ابزار های مورد احتیاجتان بیشتر آشنا می شوید.

از کجا آغاز کنیم؟

وقتی به کانتور کردن فکر می کنید پرسش های زیادی در ذهنتان شکل می گیرد، مثلاً فکر می کنید، اصلا این کار لازم است یا به چهره شما می آید؟ در کدام مراسم یا جشن از این تکنیک باید استفاده کرد؟ چه ابزاری احتیاج دارید؟ کدامیک از برند های تولیدنماینده را بهتر است انتخاب کنید؟ چطور رنگ مناسب را تشخیص دهید و بسیاری سوالات دیگر.

اولین نکته ای که باید بدانید پاسخ سوال اول است. کانتور و هایلایت به تازگی به دو عنصر مهم و اساسی میک آپ تبدیل شده اند و بنابراین برای شرکت در مراسم های مهم به آن احتیاج دارید. خبر خوب اینکه سبک آرایش با کانتور و هایلایت برای همه افراد مناسب و دلنشین است. پس در اولین قدم لوازم ضروری برای اجرای این دو تکنیک را فراهم کنید. در اینفوگرافیک زیر مهم ترین لوازم کانتور صورت آورده شده است.

با استفاده از براش ها و رنگ ها می توانید یک کانتور حرفه ای اجرا کنید. البته اگر یک یا دو یا حتی هیچ یک از ابزار مورد احتیاج را در دسترس ندارید نگران نباشید. فقط کافیست یک کرم پودر تیره (دو درجه تیره تر از رنگ پوست خودتان) و یک کانسیلر روشن (دو درجه روشن تر از پوست خودتان) در اختیار داشته باشید. با کمی تمرین و حوصله به زودی یاد خواهید گرفت که چطور یک کانتور ساده، اما حرفه ای برای چهره خودتان اجرا کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که لازم نیست حتماً از مواد گران قیمت یا مارک های معروف تهیه کنید. فقط کافیست از سالم بودن مواد اطمینان پیدا کنید. در ادامه برخی از نکاتی آمده است که باید برای یک کانتور صورت زیبا و صحیح بدانید.

سایه روشن های صورتتان را بشناسید

تکنیک سایه روشن، یک تکنیک جذاب و تأثیرگذار در طراحی است. این تکنیک به نقاش یاری می نماید تا ابعاد مختلف طراحی خود را برجسته تر نشان دهد یا عمق (فرورفتگی) اجسام را در یک صفحه دو بُعدی (کاغذ طراحی) به خوبی نشان دهد. شما هم می توانید از همین ترفند ساده و کاربردی برای برجسته یا زاویه دار کردن صورتتان بهره ببرید؛ بنابراین باید بدانید که این سایه روشن ها در کدام نواحی صورت قرار گرفته اند. به این ترتیب نواقص چهره را رفع نموده، چانه و استخوان های صورت را حالت می دهید و با روشن کردن زیر ابرو ها و چشم ها بر زیبایی آن ها تأکید می کنید. در تصویر زیر محل قرار دریافت تمام سایه روشن های چهره به خوبی نشان داده شده اند.

چطور کانتور صورت را اجرا کنیم؟

  • برای اجرای یک کانتور خوب و بی نقص، ابتدا از کرم های زیرساز مثل پرایمر و کرم پودر بهره ببرید. پرایمر ها علاوه بر بستن منافذ پوست، سطح آن را صاف و یکدست نشان می دهند. علاوه بر این دوام آرایش و کانتور را بیشتر می نمایند. توجه کنید که اگر پوست خشک دارید حتماً از مرطوب نماینده یا پرایمر های بر پایه چربی بهره ببرید تا کرم پودر به صورت موزاییکی روی پوست قرار نگیرد.
  • مطمئن شوید که کرم پودر، روی همه پوست به صورت یکنواخت و یکدست خوابیده است. حالا از مهم ترین قسمت صورت یعنی گونه ها آغاز کنید. زیر استخوان گونه را با رنگ تیره کانتور کنید. این کار را به شکل یک خط مورب از کنار گوش تا وسط گونه انجام دهید. با یاری یک براش زاویه دار، این خط را به سمت بالا محو کنید. دقت کنید هیچ اثری از خط باقی نماند و کاملاً محو گردد.
  • حالا دو طرف تیغه بینی را به شکل دو خط موازی با رنگ تیره بکشید. هرچه این دو خط به هم نزدیک تر باشند، بینی شما کوچک تر و قلمی تر دیده می گردد و برعکس. این دو خط را به خوبی با یاری براش از بالا به سمت پایین محو کنید. خود تیغه بینی را با کانسیلر یا هایلایتر به صورت یک خط صاف روشن و سپس محو کنید.
  • فاصله بین دو ابرو را هم با یاری کانسیلر روشن کنید.
  • زیر چشم ها را هم به صورت یک مثلث وارونه با کانسیلر روشن کنید.
  • سپس زیر ابرو ها و در آخر زیر کانتور استخوان گونه را هم روشن کنید. این کار باعث می گردد استخوان گونه برجسته تر دیده گردد.
  • اگر پیشانی پهنی دارید، دو طرف آن را هم کمی تیره تر کنید.
  • دقت کنید که هیچ رنگ و خط مشهودی از رنگ کانتور روی صورت باقی نماند و کاملاً محو گردد. در آخر با یک رنگ دلخواه، روی گونه ها را رژگونه بزنید.
  • برای تثبیت شدن سایه روشن ها، یک براش تمیز بردارید و مقداری پودر فیکس را روی کل صورت پخش کنید. این پودر ها بی رنگ هستند و رنگ میک آپ را تغییر نمی دهند. همچنین می توانید از اسپری فیکساتور آرایشی هم بهره ببرید.

کانتورینگ حرفه ای براساس شکل صورت

از دیگر نکات مهمی که در اجرای صحیح کانتور صورت باید بدانید، انتخاب محل سایه روشن ها براساس فرم صورت شماست. هدف از کانتورینگ، در واقع تعدیل زوایای چهره و نزدیک کردن آن به فرم بیضی است؛ بنابراین باید فرم صورتتان را به خوبی بشناسید و براساس آن زاویه ها را تعدیل نموده یا برجسته تر کنید. راهنمای زیر به شما در اجرای یک کانتور صحیح، یاری می نماید.

کدام رنگ ها برای کدام فصل مناسبند؟

آخرین نکته برای داشتن یک استایل آرایشی جذاب و زیبا، رعایت استاندارد های رنگی در فصل های مختلف سال است. اگر از یکنواختی خسته شده اید یا اصولاً تنوع طلب هستید، تغییر دادن رنگ ها همراه با تغییرات فصلی، موقعیت خوبی برای شماست. سعی کنید در هر فصل سال، از رنگ های متناسب با آن بهره ببرید. مثلاً در بهار از رنگ های طلایی و شاداب بهره ببرید. فصل تابستان فصل رنگ های کدر و مات است. حتی رنگ برگ درختان هم در این فصل کدر و بدون درخشش است. در فصل پاییز رنگ های سنگین و غنی جذابیت بیشتری دارند و زمستان فصل رنگ های سرد و درخشان است. از راهنمای رنگی زیر برای انتخاب رنگ ها بهره ببرید. حتی می توانید تنالیته پوست و هایلایتر خود را متناسب با رنگ فصل مشخص کنید.

همانطور که متوجه شدید، کانتور صورت یکی از ساده ترین و در عین حال جذاب ترین تکنیک های آرایشی است. برای یاد دریافت این تکنیک کمی زمان بگذارید و مهارت دستتان را افزایش دهید. کافیست به رنگ ها و سایه ها بیشتر دقت کنید. شما هم می توانید نظرات و پیشنهادات خود را درباره کانتور در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 466

به "آموزش حرفه ای کانتور صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش حرفه ای کانتور صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید