اتمام عملیات بازسازی و سامان دهی پشت قلعه آبدانان ایلام

به گزارش پری بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل استان روز 11 مرداد 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی، عملیات بازسازی و سامان دهی پشت قلعه واقع در روستای پشت قلعه آبدانان انجام شد.

اتمام عملیات بازسازی و سامان دهی پشت قلعه آبدانان ایلام

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه کرد: از آیتم های عملیاتی پشت قلعه می توان به بازسازی و استحکام بخشی جزئیات معماری بخش های مختلف قلعه، بندکشی گچی، اندود گچ و ... اشاره نمود.

شنبه زاده توضیح داد: بنای پشت قلعه در فاصله پنج کیلومتری در ناحیه جنوبی شهرستان آبدانان و در شمال غربی روستای پشت قلا بر روی تپه ای بلند قرار گرفته است که رودخانه دویرج از پای آن می گذرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اعلام نمود: این قلعه در دوره ساسانیان ساخته شده است و در پایین دست این قلعه تاریخی که در ارتفاع قرار گرفته، زمین های کشاورزی قرار دارند که مربوط به اهالی روستای پشت قلعه است.

او گفت: این بنای تاریخی به شماره 7974 مورخ 17 اسفند 1380 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 743

به "اتمام عملیات بازسازی و سامان دهی پشت قلعه آبدانان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات بازسازی و سامان دهی پشت قلعه آبدانان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید