استفاده از سنسورهای LiDAR بر روی عینک های هوشمند اپل

به گزارش پری بلاگ، گزارش ها حاکی از آن هستند که اپل میخواهد از حسگرهای LiDAR بر روی گوشی ها و همچنین عینک های هوشمند خود استفاده کند.

استفاده از سنسورهای LiDAR بر روی عینک های هوشمند اپل

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،در تاریخ 25 مارس سال 2020، زمانی که شرکت اپل جدیدترین مدل آیپد پروی خود را معرفی کرد، کاربران متوجه وجود قابلیت فوق العاده ای در این دستگاه شدند. شرکت مذکور در آن تاریخ حسگرهای LiDAR را به کاربران خود معرفی کرد. این حسگرها با استفاده از قابلیت های خود می توانند فاصله اجسام با گوشی را به وسیله دوربین پشت دستگاه محاسبه نمایند و در اختیار کاربر بگذارند.

نحوه فعالیت این سنسورها به گونه ای است که ابتدا نوعی لیزر را به سمت اجسام می فرستند و زمان رسیدن آن به جسم مورد نظر را آنالیز می نمایند تا به این صورت فاصله ها را به صورت دقیق محاسبه نمایند. این روش با عنوان Time of Flight یا زمان پرواز نیز شناخته می گردد که با دقتی بالا عمق و فاصله محیط را آنالیز می نماید. با گذشت زمان هواداران شرکت اپل متوجه شدند که سنسورهای LiDAR بر روی گوشی های آیفون 12 پرو نیز قرار گرفته اند.

استفاده از سنسورهای LiDAR بر روی عینک های هوشمند اپل

اکنون بر اساس گزارش های منتشر شده به نظر می آید که شرکت اپل میخواهد حسگر های مورد نظر را بر روی چهار مدل آیفون 12 پرو، آیفون 12 پرو مکس، آیفون 12 و آیفون 12 مینی قرار دهد. طبق این گزارش ها حسگر های مذکور در امسال بر روی تمامی مدل های نام برده شده قرار خواهند گرفت و پیش بینی می گردد کاربران تا سال 2023 شاهد وجود این سنسورها باشند. همان طور که تعیین است شرکت اپل حسگرهای LiDAR را از سونی دریافت می نماید و این دو مجموعه به تازگی قراردادی 3 ساله با یکدیگر امضاء نموده اند.

این حسگرها همچنین می توانند برای عینک های هوشمند اپل بسیار مفید باشند که انتظار می رود بین سال های 2021 و 2023 عرضه شوند. لازم به ذکر است؛ طبق گزارش های منتشر شده، تحلیلگران بر این باورند که گوشی های اندرویدی نیز به زودی از حسگرهای LiDAR استفاده خواهند کرد و احتمال می رود تا اواسط سال 2021 شرکت سامسونگ این فناوری را در گوشی های خود جای دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 420

به "استفاده از سنسورهای LiDAR بر روی عینک های هوشمند اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از سنسورهای LiDAR بر روی عینک های هوشمند اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید