با رعایت این نکات اصلا نگران چاق شدن در سفر نباشید!

به گزارش پری بلاگ، چاق شدن در سفر | Gain Weight on Vacation

مطمئنا بسیار مایوس کننده خواهد بود اگر تمام تلاشی که برای سالم ماندن و اضافه نکردن وزن نموده اید، تنها با یک هفته سفر از بین برود. از طرف دیگر هم دلتان نمی خواهد حالا که به سفر آمده اید، به خود سخت بگیرید و طوری لحظه ها را بگذرانید که انگار همان زندگی روزمره خود را دارید. به هر حال چاق شدن در سفر اتفاقی است که برای خیلی از مسافران می افتد؛ اما لازم نیست زیاد هم نگران باشید. با مطالعه ادامه این متن از خبرنگاران، می توانید با رعایت چند نکته ساده از چاق شدن در سفر جلوگیری کنید و در عین حال از تعطیلات خود در مقصدِ دوست داشتنی تان لذت ببرید.

با رعایت این نکات اصلا نگران چاق شدن در سفر نباشید!

در روز حداقل یک فعالیت خاص داشته باشید

اگر مقصد شما یک شهر است، احتمالا به خاطر تماشا جاذبه ها روزانه هزاران قدم راه خواهید رفت و این بسیار خوب است، اما اگر شما در مقصدی ساحلی مانند وارنا در بلغارستان و یا کوش آداسی هستید و فعالیت های شما تنها رفتن به ساحل و دراز کشیدن زیر آفتاب محسوب می گردد، آن زمان است که باید کمی خود را تکان دهید. پیشنهادهای ما این است که به خوبی جاذبه های اطراف محل اقامتتان را آنالیز کنید و برای یک فعالیت ساده آن ها را در نظر بگیرید: مثلا طبیعت گردی در دامنه کوه های اطراف، قایق سواری (قایقی که خودتان آن را راهنمایی می کنید مانند قایق های کانو)، پیاده روی تا جاذبه ای که کمی دورتر است و یا قدم زدن در ساحل هنگام غروب. فایده این کار علاوه بر داشتن تحرک این است که فعالیت های فیزیکی شما را سرزنده تر خواهد نمود؛ مطمئن باشید!

از غذای بوفه باز پرهیز کنید

با اینکه هیچ چیز هیجان انگیزتر از این نخواهد بود که میزی پر از غذاها و دسرهای مختلف جلوی شما باشد، اما رستوران های بوفه باز مطمئنا به چاق شدن در سفر یاری می نمایند. هیچکس نمی تواند بگوید که من به یک رستوران بوفه باز رفتم و اصلا زیاده روی نکردم چراکه شاید حقیقت این رستوران ها چاق کردن شما باشد! پس بهتر است که خودتان را اذیت نکنید؛ از این رستوران ها دوری کنید و به این ترتیب هم از خرج زیاد در امان می مانید و هم نگران بدنتان نخواهید بود.

اهداف تمرین واقعی برای خود در نظر بگیرید

بدون شک علتی وجود دارد که باشگاه بدنسازی هتل ها معمولا خلوت ترین مکان هستند. حتی اگر شما لباس های ورزشی تان را با خود آورده باشید، حتما سخت است که به دلتان بگویید حالا وقت استراحت نیست و باید کمی ورزش کنیم. پس به شما توصیه می کنیم که با خود صادق باشید و از خود انتظار یک ورزش زیادی که حسابی بدنتان را خسته کنید، نداشته باشید. به هر حال شما در تعطیلات هستید و این همه خرج نموده این که خوش بگذرانید، پس بهتر است خودتان را گول نزنید. مطمئن باشید که پیاده روی تا یک جاذبه نزدیک خیلی راحتتر از این است که خود را متقاعد نموده و به باشگاه بروید. البته منظور از این حرف مطمئنا نیست که از تجهیزات هتل استفاده نکنید، بلکه اگر در باشگاه هم ورزش کنید، کاری را نموده اید که اراده تان را نشان می دهد.

هر زمان که می توانید، حرکت کنید

به قول معروف کاری را که می توانید ایستاده انجام دهید، نشسته انجام ندهید. تصور کنید که شما در شهری ساحلی مثلا در بدروم هستید، در این زمان بیشتر فعالیت های شما به صورت افقی است! یعنی شما در بیشتر اوقات دراز کشیده اید. در چنین سفرهایی که زمان شما صرف استراحت، مطالعه، تماشای تلویزیون و … می گردد می توانید همانطور که هستید کمی حرکت کششی بکنید. مثلا بعضی از حرکت یوگا را در حالت نشسته انجام دهید و یا حرکاتی نظیر لانچ می تواند شما را از چاق شدن در سفر دور کند.

خوراکی های سالم به همراه داشته باشید

برای اینکه از چاق شدن در سفر و البته هزینه اضافی برای خرید میان وعده جلوگیری کنید، یکی از راه چاره ها این است که از خانه با خود خوراکی های سالم به همراه داشته باشید. برای مثال می توانید خوراکی های مغذی در کیف خود داشته باشید تا وقتی یک ظرف سیب زمینی چرب و چیلی دیدید و حس گرسنگی به شما دست داد آن را میل کنید. خوراکی هایی را انتخاب کنید که فاسد نشدنی هستند مثلا میوه های خشک و یا آجیل و یا میوه هایی مثل موز و سیب که می توانند بدون ماندن در یخچال چندین روز سالم بمانند. آن ها را زمانی که در ساحل یا هرجای دیگری هستید در کیف دستی خود بگذارید تا هر زمان که دلتان هوس یک خوراکی کرد، بتوانید آن ها را بخورید. یک نکته به صرفه دیگر این است که برای روزتان یک خوراکی از صبحانه بوفه باز هتلتان ذخیره کنید؛ مثل یک میوه یا چند تکه نان و پنیر.

استفاده از اپلیکیشن ها

قبل از اینکه به سفر بروید می توانید اپلیکیشن های مناسبی که به سلامت شما در سفر یاری می نمایند، نصب نموده و در طول تعطیلات از آن بهره ببرید. مثلا اپلیکیشن Happy Cow رستوران های گیاهی خوب را با نظرات افرادی که در آنجا غذا خورده اند به شما معرفی می نماید و یا اپلیکیشن Aaptiv به شما حرکات ورزشی می دهد که می توانید در هتل آن ها را برای چند دقیقه انجام دهید. این اپلیکیشن تمرینات را به صورت صوتی به همراه موسیقی هیجان انگیز ارائه می دهد که شما را سرحال خواهد آورد.

راه دورتر را انتخاب کنید

اگر در پی یک رستوران می شد، می خواهید به موزه بروید و یا می خواهید به نقطه ای از ساحل بروید، تا آنجا که می توانید راهتان را طولانی کنید و راه های انحرافی را تجربه کنید (این خودش یک ماجراجویی به یادماندنی خواهد بود). فعالیت های فوق العاده و سرگرم نماینده را در برنامه سفر خود برنامه ریزی کنید تا بتوانید لذت های بیشتری را در مقصد خود تجربه کنید.

خود را تشنه نگه ندارید

یکی دیگر از راه های چاق نشدن در سفر این است که اصلا خود را تشنه نگه ندارید. بدن ما گاهی اوقات تشنگی را با گشنگی اشتباه می گیرد و پالس هایی که به مغز می رسد کاری می نمایند که ما به سمت خوردن یک وعده غیر ضروری بروید. به همین علت یک راه خوب این است که همواره با خود یک بطری آب به همراه داشته باشید و با آب خوردن مداوم، بدن خود را از این حالت دور نگه دارید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 988

به "با رعایت این نکات اصلا نگران چاق شدن در سفر نباشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رعایت این نکات اصلا نگران چاق شدن در سفر نباشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید