بخش خصوصی برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب همکاری می نماید

به گزارش پری بلاگ، نخستین نشست مشترک بخش خصوصی با مدیران نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با هدف معرفی ظرفیت ها و امکانات نمایشگاهی موجود به همت کمیسیون صادرات اتاق ایران برگزار گشت. قرار است به زودی تفاهم نامه ای هم بین کمیسیون صادرات اتاق ایران، کنفدراسیون صادرات و نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب امضا گردد.

بخش خصوصی برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب همکاری می نماید

جمشید نفر، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران با اشاره به بازدید اخیر از سایت نمایشگاه شهر آفتاب، گفت: این مجموعه ظرفیت های قابل توجهی دارد اما به واسطه اینکه ما استراتژی درستی برای معرفی از داشته های خود نداریم، ظرفیت ها و امکانات این سایت نیز شناخته نشده باقی مانده و استقبال خوبی از این مکان نشده است.

این فعال مالی امکانات موجود در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب را از جمله زیرساخت های ملی برای صادرات عنوان نمود و از توافق با هیات مدیره نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برای انعقاد تفاهم نامه همکاری و تشکیل کمیته راهبردی در راستای تفاهم های اجرا شده بین کمیسیون صادرات اتاق ایران و کنفدراسیون صادرات، اطلاع داد.

نفر از صادرات غیرنفتی به عنوان کارد جراحی اقتصاد یاد کرد و برگزاری نمایشگاه استاندارد و حرفه ای را از لازمه های معرفی محصولات و خدمات و در نتیجه توسعه صادرات دانست.

محمدرئوف قادری، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب نیز ضمن تأکید بر وجود ظرفیت های بالا در این سایت نمایشگاهی، یکی از نواقص جدی در فرایند فعالیت های مالی ایران را معرفی نکردن محصولات و خدمات موجود معرفی کرد. از طرف دیگر ایران بسیاری از فرصت های خود را در طول سالیان گذشته به دلیل عدم حضور و مشارکت نکردن در رویدادهای نمایشگاهی از دست داده است.

وی توضیح داد: در این سال ها مکان استانداردی برای برگزاری نمایشگاه نداشتیم و به همین دلیل هیچ گاه نتوانستیم کاندید برگزاری اکسپو در ایران شویم.

قادری بخشی از ترافیک و انواع آلودگی های زیست محیطی در تهران را معلول برگزاری نمایشگاه های پربازدید در وسط شهر برشمرد و تأکید کرد: برای رهایی از این مسائل به فکر احداث سایتی مجهز و حرفه ای خارج از محیط شهری بودیم و خاتمه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، احداث شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب از سه استراتژی مهم در توسعه این شهر سخن گفت و اضافه نمود: انتقال نمایشگاه های پرمخاطب از مرکز شهر به این منطقه، تبدیل این سایت نمایشگاهی به شهر نمایشگاهی با ایجاد جاذبه های فرهنگی، ورزشی، توریستی و غیره و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری و الحاق به منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی، سه استراتژی است که از سوی هیات مدیره دنبال می گردد.

بر اساس اظهارات او موضوع اول تبدیل به قانون شده و در جهت اجرایی شدن آن کوچک ترین مانعی وجود ندارد تنها منتظر خاتمه فرایند آماده سازی سالن ها هستیم.

محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل (ICC) نیز از ارتباط بین رشد صادرات و تجارت با برگزاری نمایشگاه های حرفه ای در سطح بین المللی سخن گفت و گفت: نباید به این موضوع تنها در حد یک مکان بنگریم، نمایشگاه از دو منظر باید مورد توجه مسئولان باشد؛ یکی از نظر امکانات برگزاری و دوم بستر توسعه مناسبات تجاری و مالی که بسیار مهم و کلیدی است.

او همچنین تبدیل فرودگاه امام خمینی به منطقه آزاد و الحاق شهر آفتاب به این منطقه را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و ظرفیت های موجود در منطقه آزاد را برای توسعه فعالیت های نمایشگاهی شهر آفتاب مناسب و مهم دانست.

دبیرکل کمیته ایرانی ICC آمادگی خود را برای هرگونه یاری به توسعه فعالیت های نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گفت.

محمدرضا مرتضوی، نایب رئیس کنفدراسیون صادرات از ایده و فکر تأسیس نمایشگاه شهر آفتاب حمایت و از آن به عنوان یک اقدام ضروری یاد کرد. به باور او تأسیس این محل یک اقدام ملی بود که منفعت های بسیاری برای کشور دارد هرچند متأسفانه به درستی معرفی نشد و همچنان ظرفیت های آن ناشناخته باقی مانده است.

این فعال مالی با بیان این مطلب که با انعقاد این تفاهم نامه زمینه استفاده بیشتر و اصولی از امکانات سایت نمایشگاهی شهر آفتاب فراهم خواهد شد، گفت: کمیسیون صادرات اتاق ایران و کنفدراسیون صادرات عزم جدی دارند تا در قالب شورای راهبردی و تفاهم نامه ای که به زودی منعقد می گردد، قدم های جدی برای توسعه کار در این منطقه بردارند.

وی ادامه داد: پیش نویس تفاهم نامه آمده شده و به زودی از سوی سه طرف امضا می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 71

به "بخش خصوصی برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب همکاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب همکاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید