رویدادهای هفته صنایع دستی از اصفهان آغاز می شوند

به گزارش پری بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، رویدادهای هفته صنایع دستی از اصفهان آغاز می شوند.

رویدادهای هفته صنایع دستی از اصفهان آغاز می شوند

مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در وبینار اعلام برنامه های هفته صنایع دستی با حضور معاونان صنایع دستی ادارات کل 31 استان کشور که در سالن فجر وزارتخانه برگزار گردید، از همکاری معاونان صنایع دستی استان ها در ایام نوروز و برپایی بازارچه های صنایع دستی و بعلاوه حضور پررنگ در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و اضافه نمود: همگرایی شکل گرفته بین صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشکری کاملا مشهود است.

او با اشاره به نگاه ویژه ضرغامی به حوزه صنایع دستی، بر راه اندازی فروشگاه های صنایع دستی در تمامی پایگاه های ملی و جهانی تاکید نمود.

جلالی به ارائه ایده ها، نوآوری ها و خلاقیت ها در هفته صنایع دستی اشاره نمود و ادامه داد: با توجه به همکاری های شکل گرفته با استاندارها و شهرداری ها انتظار داریم ظرفیت های صنایع دستی استان ها به برترین شکل و بالاترین کیفیت نمایش داده گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به اینکه چرایی کار نباید فدای چگونگی آن گردد، بر اهمیت اجرای تمامی برنامه ها در راستای تحقق خط و هدفی تعیین تاکید نمود.

جلالی تمرکززادیی را یکی از تاکیدات و سیاست های ضرغامی برشمرد و اضافه نمود: بر همین اساس، رویدادهای هفته جهانی صنایع دستی از اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعلاوه شهر کاشان و سمیرم که پرونده های آنها تکمیل و در حال ارسال است، شروع خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی توضیح داد: فعالیت ها و رویدادهای دیگر نیز در سطح استان ها توزیع می گردد که نهایتا به همگرایی و شکل گیری نظام شبکه ای بعلاوه ایجاد فضای نشاط در هفته صنایع دستی منجر گردد.

جلالی جشنواره فجر صنایع دستی را دارای رویکرد مردمی و هفته جهانی صنایع دستی را با رویکرد توجه به سیاست گذاران و نقش آفرینان صنایع دستی مطرح نمود.

او صنایع دستی را حلقه اتصال میراث فرهنگی و گردشگری و دارای ظرفیت خاطره سازی دانست و اضافه نمود: صنایع دستی امری فرابخش در حوزه های مختلف مالی، فرهنگی و اجتماعی است. نقش آفرینی در سطح ملی و اتصال به بخش خصوصی و برون سپاری در حوزه عملیات به اندازه خلاقیت شما بستگی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با بیان اینکه عناصر موزه ای می تواند دست آویز صنایع دستی باشد، بر اینکه صنایع دستی باید در هر رویداد استانی قلاب بعلاوه ظرفیتها و چگونگی برترین استفاده از آن احصا گردد، تاکید نمود.

جلالی درگیر کردن اتاق های بازرگانی استان ها و استفاده از ظرفیت مشاوره ای آنها را نیز از جمله راهکارهای راهگشا دانست.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به امضای تفاهمنامه با انجمن بومگردی ها که اخیرا انجام شد، بر استفاده از ظرفیت بومگردی ها برای نمایش آثار هنرمندان و استادان بومی تاکید نمود.

او با بیان اینکه هیچ منعی برای برگزاری حراج ها وجود ندارد و مجوز حراج با قید داشتن شرایط لازم صادر می گردد، اضافه نمود: به هیچ عنوان صدور مجوز ملی حراج انحصاری نیست؛ متقاضیان حراج در استان ها معرفی شوند.

جلالی در ارتباط با معظل بیمه هنرمندان صنایع دستی متذکر شد: بودجه دولتی برای بیمه تمامی هنرمندان کفاف نمی دهد و در صدد هستیم سناریوهای متعدد براساس اقتضائات مختلف تعریف گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به طراحی سامانه صنایع دستی اضافه نمود: پیگیر هستیم در هفته صنایع دستی سامانه جدیدی با ظرفیت گزارش گیری و تفویض اختیار در هفته صنایع دستی رونمایی گردد.

او با بیان اینکه صدور کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی در حال اجرا است، اضافه نمود: در کوشش هستیم تا 20 خرداد برای هنرمندانی که دارای نشان یک هنری هستند، به صورت نمادین کارت شناسایی صادر گردد.

بعلاوه در این جلسه مدیران کل معاونت صنایع دستی و معاونان صنایع دستی استانهای مرکزی، آذربایجان شرقی، فارس، قم و تهران به نمایندگی از دیگر استانها به ارائه برنامه ها و پیشنهادات پرداختند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1237

به "رویدادهای هفته صنایع دستی از اصفهان آغاز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادهای هفته صنایع دستی از اصفهان آغاز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید