برگ برنده شاسی بلند چینی، نتیجه 20 سال کوشش مهندسان (تور ارزان چین)
به گزارش پری بلاگ، دیجیاتو نوشت: اخیراً خودروهای چری با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به بازار عرضه شده اند و همین عامل به مزیت رقابتی چری بدل شده است.
با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.
سیستم تمام چرخ محرک به کاررفته در خودروهای چری، نوعی سامانه توزیع قدرت هوشمند الکترونیکی است که خودروساز چینی آن را Cherys system AWD می نامد. هدف این سیستم بهبود فعالیت خودرو در معابر آفرودی است. به گفته چری، این شرکت حدود 20 سال زمان را برای توسعه این سیستم تمام چرخ محرک صرف نموده است. چری را می توان نخستین خودروساز چینی دانست که از سیستم تمام چرخ محرک یا AWD پیشرفته به وسیله خودش در خودروهایش استفاده می نماید. بااین حال نمی توان ادعا کرد که این سیستم به طور کامل به وسیله مهندسان چری پیشرفته است. درواقع چری سیستم تمام چرخ محرک پیشرفته به وسیله ZF را توسعه داده است و از آن برای افزایش توانمندی خودروهایش استفاده می نماید.
حالات مختلف سیستم AWD در خودروهای چری
سیستم AWD در اتومبیل های چری چند حالت رانندگی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این حالت ها شامل نرمال، اسپرت، کمپینگ، اسکی و تمام شرایط یا all-terrain است. چری از پیشرانه های توربوشارژر در خودروهایش بهره می برد. همین مسئله باعث شده است تا بیشتر گشتاور موتور در دورهای کمتر از 3000 نیوتن متر در اختیار سیستم تمام چرخ محرک قرار گیرد. بنابراین خودرو می تواند بدون نگرانی از گیرکردن، در جاده های گلی، شنی، سنگریزه یا باتلاقی حرکت کند. بااین حال خودروهای مجهز به سیستم AWD برای آفرودهای سنگین مناسب نیستند و نباید توقع تویوتا لندکروزر را از چری تیگو 8 پرومکس داشته باشید.
چری در خودروهای مجهز به سیستم تمام چرخ محرک، از پیشرانه های قوی تری استفاده می نماید.
5858
منبع: خبرآنلاین