خبرنگاران بازار و اصناف سقز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت کنند

به گزارش پری بلاگ، سنندج - خبرنگاران - فرماندار ویژه سقز گفت: فعالیت اصناف و بازاریان سقز منوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک است و اگر واحدهای صنفی این مسایل بهداشتی را رعایت نکنند با برخورد جدی روبرو می شوند.

خبرنگاران بازار و اصناف سقز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت کنند

به گزارش خبرنگاران، کامیل کریمیان عصر شنبه در جلسه ستاد کرونا سقز گفت: آمار بستری ها در بیمارستان های سقز کماکان صعودی است و باتوجه به اینکه شهرستان در شرایط بحرانی است و کمبود اکسیژن و خستگی کادر درمان هم وجود دارد، باید مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان های سقز تکمیل شده است، اضافه نمود: ایجاد بیمارستان صحرایی با همکاری سپاه واحد سقز و ارتش در این شهرستان ضروری است، همچنین یکی از سالن های ورزشی را برای بستری مازاد مبتلایان به کرونا اختصاص خواهیم داد.

کریمیان ضمن تقدیر از اصناف و بازاریان برای رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی تاکید کرد: ارایه خدمات و کالا در این واحدهای صنفی ملزم به زدن ماسک و رعایت مسایل بهداشتی است و اگر هر یک از این واحدها رعایت نکنند با جریمه و پلمب همراه خواهند شد.

رییس ستاد کرونا سقز تجمعات افراد مسن در بازار تسبیح فروشان، بازار دستفروشان جنب بانک ملی مرکزی، بازار دلارفروشان و تیله بازی در محله صالح آباد سقز را نگران کننده برشمرد و گفت: اکیپ های شهرداری با همکاری نیروی انتظامی باید این مکان ها را رصد کرده و مردم را از هرگونه تجمع دور کنند.

فرماندار سقز اضافه نمود: کماکان سالن ها و مسابقات ورزشی، پارک ها، آرامستان ها، قلیانسراها، مراسمات عروسی و عزا و مساجد سطح شهر تعطیل است و کسانی که پایبند این مصوبات نباشند با برخورد جدی قانون روبرو می شوند.

کریمیان خطاب به شهردار سقز گفت: در این شرایط کرونایی رانندگان تاکسی باید زدن ماسک را در اولویت قرار دهند و به افراد بدون ماسک خدمات ارایه ندهند و اگر تخلفی در این مورد اتفاق بی افتد واحد تاکسیرانی و راننده تاکسی با جریمه و برخورد جدی قانون روبرو خواهد شد.

علیزاده کننده دادستانی سقز هم تاکید کرد: دستگاه قضا پشتیبان سلامت مردم است و اگر گزارشی مبنی بر تخلف در اصناف و بازار و همچنین بازگشایی مساجد وجود داشته باشد برخورد خواهیم کرد.

دکتر پروین خسروپور رییس مرکز بهداشت نیز با اشاره به اینکه محدودیت های اجتماعی و زدن ماسک و دوری از تجمعات تنها راه پیشگیری از کروناست، گفت: هم اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره) 63 بیمار، شفا، 18 بیمار و تامین اجتماعی هم 24 بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 616

به "خبرنگاران بازار و اصناف سقز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازار و اصناف سقز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید