خبرنگاران مهاجرت نیروی متخصص، اصلی ترین معضل آموزش و پرورش اردستان است

به گزارش پری بلاگ، کاشان- خبرنگاران- مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: اصلی ترین معضل این اداره خروج نیروی تخصصی از شهرستان و کمبود نیرو است که باید با ایجاد انگیزه، از این کار جلوگیری کرد.

خبرنگاران مهاجرت نیروی متخصص، اصلی ترین معضل آموزش و پرورش اردستان است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علی اصغر مومنیان شامگاه یکشنبه در نشستی خبری گفت: نبود امکانات مختلف در اردستان نسبت به شهرهای عظیم، متخصصان بخش آموزشی را بر آن داشته است تا برای استفاده از چنین امکاناتی به سایر نقاط مهاجرت نمایند و این شهرستان با کمبود نیروی انسانی روبه رو گردد.

وی با بیان اینکه در امسال حدود 500 نفر نیرو در سطح آموزش و پرورش استان اصفهان جابه جا شده اند، اضافه نمود: 6 نفر نیز در اردستان منتقل و 9 نفر برای دوره ابتدایی از کاشان به اردستان انتقال یافتند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان بیان نمود: هشت نفر آموزگار در دوره ابتدایی کسری داریم که قرار شد از سوی استان تامین گردد؛ همچنین در دوره هنرستان فنی نیز با کمبود نیروی فنی و تخصصی روبه رو هستیم که با برون سپاری، کمبودها را جبران خواهیم کرد.

وی افزود: 380 نفر از میان 425 دانش آموز واجد شرایط تا کنون در دوره اول ابتدایی نام نویسی کردند و 99 درصد پیروز به دریافت کتاب شدند؛ انتظار می رود سایرین در روزهای آینده نام نویسی نمایند و در مجموع 50 نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم.

مومنیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و سه مولفه شروع فعالیت مدرسه ها از 15 شهریورماه، تشریح کرد: اگر شرایط سفید بود، دانش آموزان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری در کلاس ها خواهند بود و در غیر این صورت با استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد که زیرساختش در سطح همه مدرسه های شهری و روستایی فراهم شده است، آموزش می بینند و نیروهای آموزشی نیز تمام وقت در مدرسه ها حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اردستان در شاخص های عمومی و اختصاصی رتبه ششم استان اصفهان را در بین 41 اداره آموزش و پرورش دارد، توضیح داد: در بحث اعتبارهای تملک دارای های برای نوسازی مدرسه ها نزدیک به 20 میلیارد ریال پیش بینی شده بود که تا کنون محقق نشده است.

مدیر آموزش و پرورش اردستان همچنین تشریح کرد: برای بازسازی مدرسه ها هفت میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود، تا کنون سه میلیارد ریال تخصیص یافته که 2 میلیارد ریال از سوی وزارتخانه پرداخت شده و 2 دستگاه خودرو برای تقویت سیستم حمل و نقل با ارزش نزدیک به سه میلیارد ریال هم تحویل شده است.

وی در خصوص جابه جایی مدرسه ها یادآور شد: با بهره برداری از 2 باب مدرسه خیرساز شهید خاجویی و هفت تیر، مدرسه های امیرکبیر، شهید فهمیده و ابوریحان با یکدیگر ادغام شدند که در نهایت از نظر تعداد دانش آموز و معلم در شرایط مناسب تری قرار گرفتند و رضایت والدین نیز فراهم شد.

مومنیان در ادامه از آماده شدن 2 طرح عمرانی و خدماتی برای بهره برداری در هفته دولت امسال اطلاع داد و پارک علم و فناوری همراه با موزه برای دانش آموزان ابتدایی، کتابخانه تخصصی، آزمایشگاه فیزیک، شیمی، پژوهش سرا و مرکز رفاهی معلمان را از جمله آنها برشمرد.

بیش از چهار هزار و 200 نفر دانش آموز در سال تحصیلی گذشته در 63 واحد آموزشی اردستان به تحصیل اشتغال داشتند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از 42 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 149

به "خبرنگاران مهاجرت نیروی متخصص، اصلی ترین معضل آموزش و پرورش اردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهاجرت نیروی متخصص، اصلی ترین معضل آموزش و پرورش اردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید