دکوراسیون داخلی منزل 85 متری، راهی برای جذابیت یک فضای کوچک

به گزارش پری بلاگ، دکوراسیون داخلی منزل 85 متری از آن جهت حائز اهمیت است که به علت کوچک بودن آن، احتیاج به استفاده بهینه از فضا وجود دارد تا علاوه بر جلوگیری از ازدحام و تراکم بالای وسایل، ترکیب زیبا و چشم نوازی نیز ایجاد شود. برای این منظور تکنیک هایی وجود دارد که در این مقاله آنالیز خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی منزل 85 متری، راهی برای جذابیت یک فضای کوچک

برترین ایده های تزیین دکوراسیون داخلی منزل 85 متری

تجربه ما را به این باور می رساند که زندگی در آپارتمان های کوچک و جمع و جور یک فرایند جهانی است و روز به روز در حال افزایش می رود. بسیاری از افراد برای زندگی در کلان شهر ها مجبورند سکونت در یک آپارتمان 85 متری یا کوچک تر را انتخاب نمایند. اما این به هیچ وجه به معنای یک زندگی اجباری در فضایی بی روح و کسل نماینده نیست. ایده هایی وجود دارد که با یاری آن می توان در یک فضای کوچک، دکوراسیونی زیبای و مجذوب کننده ایجاد کرد.

ایجاد یک چیدمان کاربردی و البته دلپذیر در دکوراسیون داخلی منزل 85 متری می تواند یک چالش مهم باشد که احتیاج به انتخاب هایی جسورانه و شجاعانه دارد. بنابراین در اینجا می توانید با ما اوج بگیرید تا ببینید طراحان حرفه ای و معماران مشهور چگونه با این کار سخت مقابله می نمایند. هنگام طراحی آپارتمان کوچک خود می توانید از این ایده ها بهره ببرید و از هر اینچ فضا برترین استفاده را ببرید تا در نهایت خانه ای کوچک، مدرن و هوشمندانه داشته باشید.

یکی از اولین چیزهایی که در دکوراسیون داخلی منزل 85 متری و کوچک تر به فکر می رسد این است که این همه وسیله را کجا بگذارم؟ یک راهکار مبتکرانه برای این مشکل می تواند استفاده از فضاهای مرده و بی استفاده مثل زیر پله ها باشد که می توان در آن جا محفظه های ذخیره سازی مخفی را ایجاد کرد و بخش زیادی از وسایل را در آن جا داد.

استفاده از رنگ های روشن و باز یکی دیگر از گزینه های مورد احتیاج برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک است. رنگ ها علاوه بر کارکرد زیبا سازی و روح بخشیدن به فضا، می توانند وسعت فضا را نیز تغییر دهند. رنگ های روشن منجر به تبادل نور بیشتر در فضا و بزرگ تر به نظر رسیدن خانه می شوند. رنگ ها بعلاوه می توانند به منظور نظم بخشیدن به خانه و تفکیک کاربری فضاها استفاده شوند. برای مثال در یک فضای کوچک با استفاده از رنگی تیره از سایر دیوارها در کنار میز ناهارخوری، می توان فضای غذاخوری را به لحاظ بصری از اتاق نشیمن جدا کرد.

استفاده از فضای عمودی و ارتفاعات خانه به جای استفاده از فضای افقی و کف، یکی از اصلی ترین ایده های مربوط به دکوراسیون داخلی منزل 85 متری است. این روش به خصوص در اتاق ها بسیار کاربردی و مهم می باشد. برای مثال استفاده از تخت های جمع شونده یا تخت های مرتفع این امکان را فراهم می نماید تا از فضای زیری آن به عنوان میز کار یا قرار دادن سایر وسایل استفاده کرد. استفاده کمدهای دیواری و کشوهای زیر تخت نیز از دیگر گزینه های رایج است.

چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل 85 متری می تواند فضا را زیبا یا خراب کند. زیرا مبلمان اغلب فضای قابل توجهی را مصرف می نمایند. در اینجا چند باید و نباید هنگام برنامه ریزی چیدمان مبلمان آورده شده است:

استفاده از مبلمان چند کاره تنها در مواردی پیشنهاد می گردد که به تخت های بیشتری برای استراحت (مثلا مهمانان) احتیاج دارید. در غیر این صورت به علت فضای زیادی که اشغال می نمایند نمی توانند انتخاب مناسبی باشند. میزهای منعطف و قابل توسعه را در نیز می توانید در نظر بگیرید تا در صورت عدم استفاده، فضا را ذخیره کنید. ترجیحا مبلمانی با جایگاه های کوچک و تک نفره تهیه کنید و تا حد ممکن آن ها را به نحوی قرار دهید که فضای خالی باقی بماند.

به هیچ وجه مسیرها و گذرگاه ها را با مبلمان و لوازم جانبی مسدود نکنید. زیرا اگر این کار را انجام دهید، یک چیدمان تنگ ایجاد خواهید کرد. وسایل خود را به صورت بصری در تمام فضای خود نمایش ندهید. اگر چیزهای زیادی دارید، یک سیستم سازماندهی ایجاد کنید تا آن ها را پنهان کنید و فضای داخلی بسیار شیک و تمیزی داشته باشید.

در دکوراسیون داخلی منزل 85 متری، بهتر است از آینه های دیواری یا زمینی بزرگ بهره ببرید. بدیهی است که آینه ها می توانند اتاق شما را بزرگتر نمایند. آن ها با تابش نور به عمق اتاق، توهم عمق و گستردگی ایجاد می نمایند. آینه های دیواری بزرگ را روی دیوارهای خالی بزرگ قرار دهید تا فضای محدود را توسعه دهند.

تزئین فضاهای کوچک با نقاشی دیواری آویز یا ملیله که در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بسیار رایج است، به فضا شخصیت می بخشد. به خاطر داشته باشید که مواردی را انتخاب کنید که طراحی ساده و سبکی دارند تا از پیچیده شدن بیش از حد دیوارها جلوگیری گردد.

فرش در یک فضای کوچک مثل دکوراسیون داخلی خانه 85 متری باید با رنگ کف آپارتمان ترکیب گردد و یا به طور کامل حذف گردد. استفاده از فرش های پر تراکم، با رنگ ها و الگوهای متنوع، پیشنهاد نمی شوند. زیرا ممکن است در یک اتاق کوچک آشفته به نظر برسد. بنابراین در صورت امکان، از فرشی بهره ببرید که رنگی مشابه با کف ساختمان دارد.

منبع: اتاق
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1026

به "دکوراسیون داخلی منزل 85 متری، راهی برای جذابیت یک فضای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی منزل 85 متری، راهی برای جذابیت یک فضای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید