راهنمای جامع برای بازدید از باغ های گل کوکنهوف آمستردام (طراحی ویلای دوبلکس)

به گزارش پری بلاگ، باغ های گل کوکنهوف آمستردام، به بزرگترین باغ های گل دنیا، مشهورند. تمام انسان ها به گل علاقه دارند. اما کسانی که به تماشا باغ های گل و زیبایی های آن می روند، شدیدا علاقه مند هستند، باید باغ های گل کوکنهوف را که در نزدیکی شهر آمستردام در کشور هلند، قرار دارند، ببینند. زیبایی و درخشان بودنِ این باغ ها را نمی توان تنها در قالب عکس ها، ذخیره کرد. از آنجا که مجموعه باغ های گل کوکنهوف در آمستردام، تنها در حدود دو ماه و در فصل بهار باز می باشد، تمام شکوه و جلال این باغ ها در همین چند هفته می باشد. ساخت باغ های گل در کوکنهوف، ایده حاکم شهر Lisse در سال 1949 بود. او با حدود ده نفر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان برجسته گل و گلدان های هلندی برای ساخت و توسعه این باغ ها، همکاری می کرد. در واقع هدف از ساخت این باغ ها، این بود که گلکاران در این باغ ها به نمایش گل ها و محصولاتشان مشغول شوند. اما 60 سال بعد، این باغ ها، به بزرگترین باغ های گل در دنیا، تبدیل شده اند. در ادامه مطلب با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید...

راهنمای جامع برای بازدید از باغ های گل کوکنهوف آمستردام (طراحی ویلای دوبلکس)

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

برترین زمان برای تماشا این باغ ها، چه زمانی است؟

مجموعه باغ های کوکنهوف معمولا از سرانجام ماه مارس تا ماه می باز هستند. البته می توانید برای دانستن زمان دقیق آغاز و سرانجام بازدید از این باغ ها و هزینه آن، به وب سایت این رویداد نیز مراجعه کنید. برترین زمان برای تماشا لاله ها در اواسط ماه آوریل است. این باغ ها دارای بیش از 7 میلیون گل بهاری می باشد، پس بیشترین زمان شکوفایی و زیبایی این باغ، در فصل بهار می باشد. این باغ ها در بین شهرهای Hillegom و Lisse در جنوب غربی آمستردام واقع شده اند.

چگونه به این باغ ها برویم؟

در کشور کوچکی مثل هلند، دسترسی به جاهای مختلف در این کشور سخت نیست، این باغ های گل نیز از این امر مستثنی نیستند. اگر از راه دریا قصد دارید به این منطقه بیایید، کشتی های کروز زیادی در اواخر بهار شما را به بندر هلند می رسانند.

می توانید از اتوبوس شهر آمستردام بهره ببرید. می توانید بطور مستقیم از فرودگاه اسمیتپول شهر آمستردام به این باغ های گل دسترسی داشته باشید. سازمان حمل و نقل Connexxion که سازمانی ملی است، یک طرح نیز برای دسترسی به این باغ ها دارد. شما با پرداخت 19 یورو، می توانید از فرودگاه شهر آمستردام با اتوبوس و با صرف حدود 40 دقیقه زمان به این باغ های گل دسترسی داشته باشید و بدون پرداخت هزینه ورودی، از این باغ های گل، تماشا کنید. این بلیط ها را می توانید از دفاتر بلیط فروشی شهر آمستردام، که با نام VVV شناخته می شوند، بخرید.

اگر قصد دارید با قطار به این باغ ها دسترسی داشته باشید، راه آهن هلند یک بلیط ویژه بازدید از باغ های گل کوکنهوف آمستردام را به فروش می رساند که شما را به وسیله اتوبوس از ایستگاه راه آهن مرکزی لیدن در آمستردام، در زمان حدود 20 دقیقه، به این باغ ها می برد. دفاتر گردشگری آمستردام این بلیط ها را می فروشند. بعلاوه می توانید در قالب تور های مختلف نیز به این شهر و به باغ های گلِ آن سفر کنید. اطلاعات این تورها را از ادارات VVV بخواهید.

باغ های گل کوکنهوف در آمستردام بسیار بزرگ تر از آنچه که شما انتظار دارید، هستند. مساحت این باغ ها بنظر می رسد که بیشتر از 70 هکتار می باشند و یک روز کامل را برای تماشا از این باغ باید صرف کرد. اگر چه این باغ ها بسیار بزرگ اند، اما پیاده روی در آن بسیار آسان و لذت بخش است. بخش های پیاده روی برای معلولان نیز در این باغ گنجانده شده است. در انتهای این باغ نیز یک آسیاب بادی بزرگ وجود دارد که به عنوان یک بنای شاخص شناخته می گردد. علاوه بر این باغ ها، گلخانه ها و نمایشگاه های گل و گیاهِ متعددی نیز در این حوالی وجود دارند.

بیشتر تورهایی که مسافران را به این باغ ها می آورند، حدود یک نیمه روز طول می کشند، پس احتمالا شما، تنها نیمی از این باغ ها را می بینید. در سایتِ این باغ ها، علاوه بر وجود گلخانه، باغ وحش نیز وجود دارد. مجموعه باغ های گل کوکنهوف آمستردام بعلاوه دارای چندین کافه است. اگر در هنگام پیاده روی در بین این باغ ها خسته شدید می توانید، برای برطرف خستگی و اندکی استراحت، در کافه ها، نوشیدنی های گوارا و خوش طعم بنوشید. راه رفتن در میان این باغ ها، همچون راه رفتن در میان خطوط رنگی است. در ماه آپریل، این باغ ها، بنظر نوارهای رنگی بسیار بزرگ و رنگی بر روی زمین می رسند.

تنها چیز بد در خصوص باغ های کوکنهوف ازدحام جمعیت است. در هنگام تعطیلات آخر هفته و زمان های تعطیل، این باغ ها پر از مشتاقان گل و گیاه می شوند. اگر چه سایتِ این باغ ها برای پذیرش جمعیت زیاد، آمادگی کافی دارند، اما اگر قصد خریداری چیزی را دارید، خود را برای ایستادن در صف های طولانی آماده کنید! در هنگام بازدید از این سایت، حتما دوربین عکاسی خود را برای ثبت عکس از گل های زیبا به همراه داشته باشید.

در بازدید از این سایت، چه چیزهای دیگری نیز برای تماشا وجود دارند!؟

گل لاله ها در گلدان های باغ های کوکنهوف تنها نیستند. علف های هرز، سنبلچه و نارسیس؛ همگی به طور همزمان گل می دهند. گلخانه ها پر از ارکیده ها می شوند و منطقه ها اطرافِ این باغ ها نیز مملو از گیاهان azalea و hydrangea می شوند. بعلاوه در هنگام بازدید از این باغ ها می توانید لامپ های رنگی نیز بخرید.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1178

به "راهنمای جامع برای بازدید از باغ های گل کوکنهوف آمستردام (طراحی ویلای دوبلکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع برای بازدید از باغ های گل کوکنهوف آمستردام (طراحی ویلای دوبلکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید