تور روسیه: حمل و نقل عمومی کازان، روسیه

به گزارش پری بلاگ، کازان یکی از شهرهای قدیمی و مهم روسیه به شمار می رود که خود را برای جام جهانی 2018 آماده می نماید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید با حمل و نقل عمومی آن آشنا شوید.

تور روسیه: حمل و نقل عمومی کازان، روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بخش عمده ای از مرکز شهر و جاذبه های توریستی کازان را می توان به وسیله پیاده روی بازدید کرد. اتوبوس های عمومی فراوان و مقرون به صرفه هستند، اما برای خواندن علائم و پرسیدن مقصد هر اتوبوس باید تا حدی در خصوص روسیه بدانید. تاکسی نیز در این شهر یافت می گردد که بیشترا به صورت تلفنی خدمات می دهند، البته تعداد معدودی نیز در ایستگاه های تاکسی در منطقه ها قابل پیش بینی نظیر ایستگاه قطار هستند. سیستم مترو نیز با 10 خط در شهر فعالیت دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با سیستم حمل و نقل عمومی کازان آشنا شوید

فرودگاه

فرودگاه کازان در 26 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر واقع شده است. این فرودگاه پس از بازسازی وسیع که در سال 2013 به سرانجام رسید، یکی از برترین فرودگاه های اروپا محسوب می گردد. برای دسترسی به فرودگاه به وسیله حمل و نقل عمومی، دو راه وجود دارد که با اتوبوس و قطار ارواکسپرس انجام می گردد.

اتوبوس 197 از ساعت 6 صبح تا 8 شب از پارک کشت و صنعت کازان به سمت ویلیج یونیورساید (Universiade Village) تردد می نماید و حرکت اتوبوس ها هر 20 دقیقه است. در ایستگاه مترو Prospekt Pobedy راحت تر می توانید سوار اتوبوس شوید.

قطار ارواکسپرس از ایستگاه راه آهن کازان یک در هر 30 دقیقه حرکت می نماید؛ اما باید به برنامه حرکت قطار دقت کنید، زیرا اولین قطار ساعت 12 بامداد راه می افتد، ولی تا قبل از ساعت 8 صبح، هیچ قطار دیگری وجود ندارد. از 8 صبح به بعد، هر دو ساعت یک قطار تردد می نماید. برای تهیه بلیت قطارهای حومه به دفاتر فروش بلیت مراجعه کنید.

مترو

سیستم مترو کازان فقط یک خط 17 کیلومتری است که از شمال تا جنوب این شهر کشیده شده است. این خط مترو در سالگرد هزاره شهر در سال 2005 افتتاح شد. در عرض 22 دقیقه می توان تمام طول این خط مترو را طی کرد. بهتر است برای رفتن به ایستگاه قطار شمالی، کرملین، خیابان پیاده رو یولیستا بومانا و منطقه ها شلوغ آزینو، گورکی و استاسگورود، از مترو بهره ببرید. این مترو از ساعت 6 صبح تا نیمه شب باز است. حداقل فاصله بین حرکت قطارها در ساعات پیک روز 5 یا 6 دقیقه است.

از ایستگاه کریملوفسکی تا ایستگاه راه آهن کازان 1 حدود 10 تا 15 دقیقه باید پیاده روی کنید. بعد می توانید از ایستگاه متروی Yashlek، Kozya Sloboda و Aviastroitelnaya با اتوبوس به کازان آرنا بروید. برای رسیدن به ورزشگاه کازان آرنا، استفاده از مترو بهتر و سریع تر از اتوبوس است. کرایه همه خطوط حمل و نقل عمومی در کازان 25 روبل برای هر سفر خواهد بود.

برای پرداخت کرایه چند راه وجود دارد، کارت هوشمند برای سفر یکسره که 25 روبل می گردد. این کارت را می توانید از دفاتر بلیت یا ترمینال های سلف سرویس در ایستگاه مترو بخرید. کارت سفر روش دیگر پرداخت کرایه است که در دفاتر پست، کیوسک های روزنامه فروشی و مترو به فروش می رسد. قیمت این کارت، 75 روبل است و می توانید به دو شکل از آن بهره ببرید. کافی است کارت را شارژ نموده و کرایه خود را بپردازید.

در روش دیگر، می توانید یک برنامه نرخ (rate plan) انتخاب نموده و کارت خود را با آن بهره ببرید. اصلی ترین طرح نرخ، 50 سفر را در طول ماه پوشش می دهد و 750 روبل قیمت دارد. برنامه بدون محدودیت برای استفاده در کلیه اتوبوس ها، ماهیانه 1700 روبل است.

کرایه خود را با تلفن همراه نیز می توانید پرداخت کنید، با ارائه نماینده خدمات تلفن همراه خود تماس بگیرید و ببینید از NFC پشتیبانی می نماید. در ادامه موبایل تیکیت را دریافت نموده و 100 روبل از حساب موبایل شما به این حساب منتقل می گردد و هرگاه مبلغ حساب کم شد، مجددا از حساب شما برداشت و به این حساب واریز می گردد.

قطار

قطارهای الکتریکی از دو ایستگاه راه آهن کازان 1 (کازان - پاساژیرسکایا) و کازان 2 (ایستگاه راه آهن شمالی یا کازان وستانیا) تردد دارند. بعضی از قطارهای حومه از بخش هایی از شهر عبور می نمایند. در بعضی موارد، با استفاده از قطار برقی می توانید سریع تر و راحت تر از یک نقطه شهر به نقطه دیگر رفت و آمد کنید. با قطار فقط 6 تا 9 دقیقه طول می کشد تا از ایستگاه متروی Ametyevo به منطقه معروف کوبا بروید. این راستا با اتوبوس، طولانی تر بوده و باید اتوبوس خود را در بین راه تغییر دهید.

قطار رفت و برگشت برترین راه برای دسترسی به منطقه ها حومه شهر است. بلیت خود را نیز می توانید از دفاتر بلیت در تمام ایستگاه های قطار تهیه کنید.

اتوبوس، تراموا و اتوبوس های برقی

اتوبوس وسیله اصلی حمل و نقل عمومی در کازان محسوب می گردد که دو سوم کل مسافران شهر را حمل می نماید. کرایه همه اتوبوس ها یکسان است. حتی برای دورترین نقاط شهر نیز اتوبوس وجود دارد و به نزدیک ترین منطقه ها حومه شهر هم رفت و آمد می نمایند. فعالیت بیشتر اتوبوس ها از 5 صبح شروع شده و در فواصل منظم تا ساعت 9 یا 10 شب ادامه دارد. راستاهای متداول تر تا ساعت 11:30 شب فعالیت می نمایند.

در بسیاری از ایستگاه ها، نمایشگرهای الکترونیکی نصب شده که زمان به جامانده برای رسیدن اتوبوس، تراموا یا اتوبوس برقی را نشان می دهد. 5 راستا تراموا در کازان وجود دارد که راستا پرسرعت 5، طولانی ترین و شلوغ ترین خط است.

تراموا 1 از ایستگاه قطار حرکت نموده و کل منطقه Kirovsky را طی می نماید و به ایستگاه قطار شمال و بعد به منطقه Aviastroitelny می رود و در نهایت هم به منطقه Zhilploshchadka می رسد. تراموا 2 از ایستگاه قطار حرکت می نماید و به ایستگاه قایق رودخانه می رود. تراموای 4 به Ulitsa Khalitova حرکت می نماید. تراموای 6 نیز به بخش شمالی تردد می نماید.

10 خط اتوبوس برقی نیز در شهر کازان وجود دارد. در تمام وسایل حمل و نقل عمومی، اطلاعات به سه زبان تاتار، روسی و انگلیسی اعلام می گردد. تمام اطلاعات رباتیک هستند و نیازی به دخالت راننده نیست. مسافران در هر اتوبوس، اتوبوس برقی یا تراموا، می توانند کرایه خود را به صورت نقدی (25 روبل) به فروشنده بلیت اتوبوس پرداخت نمایند یا می توانند از کارت سفر یا به وسیله اپلیکیشن بلیت موبایل استفاده نمایند.

رانندگی

دو بخش کازان به وسیله سدهای کیروفسکایا و کرملیوفسکایا، پل هزاره و پل پراسپکت یاماشوا به هم متصل شده اند. ترافیک در مرکز تاریخی شهر بین 8 تا 10 صبح و بین ساعت 5 تا 7 عصر بسیار سنگین است. پیشنهاد می کنیم از برنامه تلفن همراه بهره ببرید که راستا روی نقشه و منطقه ها پرازدحام را نشان می دهد. به لطف وجود تقاطع های نو و محدودیت پارکینگ، رانندگی در مرکز کازان تقریبا آسان است. در این منطقه، دو خیابان پیاده رو وجود دارد که با انواع رستوران ها و غذاخوری ها پذیرای گردشگران است.

دو سیستم پرداخت پارکینگ شهری و خصوصی در مرکز شهر کازان وجود دارد. پارکینگ های چند طبقه و پارکینگ های زیرزمینی و تعداد زیادی از پارکینگ های مربوط به هتل ها یا مراکز خرید معمولا به صورت خصوصی هستند. پارکینگ های خیابانی به صورت عمومی اداره می شوند. آن ها با نشانه پارکینگ سکه ای نشانه گذاری شده و پول نقد نمی پذیرند. به وسیله برنامه موبایل پارکینگ کازان می توانید از کارت بانکی یا کارت سفر خود یا با پیامک، هزینه پارکینگ را پرداخت کنید. این پارکینگ ها از 7 صبح تا 9 شب روزهای دوشنبه تا شنبه خدمات رسانی دارند و روزهای یکشنبه و تعطیلات عمومی رایگان هستند. جریمه پارک غیرقانونی 2500 روبل است.

دوچرخه

در کازان نیز همانند سایر شهرهای روسیه، دوچرخه سواری در خطوط اتوبوس آزاد است. شاید دوچرخه سواری برای تازه کارها در مرکز شهر تپه ای کازان سخت باشد، ولی معمولا راهی برای جلوگیری از تصادف با دیگر دوچرخه سواران در اطراف وجود دارد. دوچرخه های خصوصی نیز در مرکز شهر و منطقه ها شهری مختلف کازان اجاره داده می شوند.

قایق

معمولا از آوریل تا نوامبر می توان با قایق از کازان به روستاها و شهرهای اطراف سفر کرد. بعضی نیز به سواحل توریستی و نقاط تاریخی سر می زنند. برای تهیه بلیت به ایستگاه قایق رودخانه مراجعه کنید، البته امکان خرید بلیت از قبل نیز وجود دارد. قایق سواری و تماشای منظره ها زیبای اطراف را در هر روز هفته به غیر از روز یکشنبه امتحان کنید.

قایقی نیز در طول فصل زمستان از روی رودخانه یخ زده عبور می نماید. فصل شنا در روخانه رسما در اواخر ماه می شروع می گردد. از مکان های پرطرفدار در میان مردم محلی برای شنا کردن می توان به دریاچه کوئری و گلوبوی (Goluboye) اشاره نمود. اعتقاد بر این است که آب این رودخانه خاصیت شفابخشی دارد.

منبع: کجارو / welcome2018.com / wikitravel.org
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1007

به "تور روسیه: حمل و نقل عمومی کازان، روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: حمل و نقل عمومی کازان، روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید