سفیر ایران: مشکل ورود تجار و دانشجویان به روسیه بزودی حل می شود

به گزارش پری بلاگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ابراز امیدواری کرد با پیگیری های سفارت ایران و همکاری دولت روسیه، مشکل ورود تجار و دانشجویان ایرانی به مسکو بزودی حل شود.

سفیر ایران: مشکل ورود تجار و دانشجویان به روسیه بزودی حل می شود

به گزارش خبرنگاران، کاظم جلالی در رشته توئیتی به زبان روسی نوشت: در هفته های اخیر طی دیدارها و گفت وگوهای سازنده ای که با مقامات و مسئولان روسیه از جمله معاون وزیر امور خارجه، رئیس کمیته بین الملل مجلس، معاون وزیر انرژی، معاون بین الملل شرکت دولتی روس اتم، معاون وزیر صنعت و تجاری و رئیس صندوق سرمایه گذاری مشترک روسیه داشتم و همچنین در چارچوب سفر های برخی مسئولین و مقامات کشورمان از جمله وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و برخی هیات های امنیتی به مسکو و دیدارهای اجرا شده موضوعات مهم اقتصادی، تجاری و سیاسی در حوزه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد پیگیری و گفت وگو قرار گرفت.

به گفته وی، در این گفت وگوها که با تاکید بر توسعه و گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور صورت گرفت موضوع بازگشایی مرزهای روسیه برای تجار و دانشجویان ایرانی همواره جزو محورهای مذاکره قرار داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در ادامه گفت: در این خصوص مقامات روسیه ابراز امیدواری کردند تا با پایدار شدن شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور و کسب آمادگی های لازم از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزشی روسیه، مشکل ورود تجار و دانشجویان نه تنها از ایران بلکه از سایر کشورها در آینده نزدیک مرتفع شود.

به گزارش ایرنا، شایان ذکر است از ابتدای شیوع بیماری کرونا در جهان در حالی که روسیه نیز اقدام به قطع پروازهای بین المللی و حتی داخلی خود به دلیل پیشگیری از شیوع این بیماری کرد. ایران با هماهنگی ها و پیگیری های مستمر و به منظور ایجاد تسهیلات برای شهروندان ایرانی ساکن مسکو برای عزیمت به کشور، پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان برغم محدودیت های ایجاد شده بصورت یک طرفه از مسکو به تهران حفظ شد.

پیگیری برای امکان حمل مسافر از تهران به مسکو هم در دستور کار سفارت ایران قرار گرفته است و سفیر ایران امیدوار است با بهبود و پایدار شدن شرایط این بیماری در کشور، امکان تردد اتباع کشورمان به روسیه نیز برقرار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 203

به "سفیر ایران: مشکل ورود تجار و دانشجویان به روسیه بزودی حل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران: مشکل ورود تجار و دانشجویان به روسیه بزودی حل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید