شخصیت های نو، پرسش های نو، در قسمت چهارم قهوه ترک چه گذشت؟

به گزارش پری بلاگ، حضور پررنگ حامد بهداد عاملی است که قسمت چهارم قهوه ترک را تا حدی از لحاظ نحوه پیشبرد داستان از قسمت های قبلی متمایز نموده است.

شخصیت های نو، پرسش های نو، در قسمت چهارم قهوه ترک چه گذشت؟

قسمت چهارم سریال قهوه ترک چهارشنبه 24 خردادماه در پلتفرم فیلم نت منتشر شد. در ادامه از سه منظر فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری نگاهی به مسیری خواهیم انداخت که در قسمت تازه قهوه ترک طی شد.

فیلمنامه

ورود شخصیت دانیال آذین (حامد بهداد) به ماجرای قهوه ترک باعث شده است تا قسمت چهارم این سریال بیش از قسمت های قبلی در طول حرکت کند. هر چند نمایش وقایع گذشته و اتفاقاتی که در زمان حال داستانی در ایران رخ می دهد کماکان نقش مهمی در قهوه ترک ایفا می نماید اما، در مقایسه با قسمت های قبلی، به نظر می رسد بخش کمتری از قسمت چهارم به این وقایع اختصاص یافته و در عوض تمرکز فیلمنامه این قسمت بیشتر روی رابطه مرموز دانیال و ترانه (سارا رسول زاده) است. این امر، فرصت را برای ادامه تمرکز فیلمنامه روی پیچیدگی های درونی ترانه هم باز می گذارد. این بار با طولانی شدن غیبت پرهام، رگه های دلسردی در ترانه دیده می گردد و احتمال ورود او به یک رابطه عاطفی تازه قوت گرفته است. اما آن چه رمزوراز این قسمت را حفظ می نماید، شخصیت دانیال است. آیا او صرفا یک ایرانی مهربان است که از زنی غریبه در ترکیه خوشش آمده است یا هدف دیگری را دنبال می نماید؟ فعلا این مهم ترین سوالی است که پاسخ آن در سرانجام قسمت چهارم قهوه ترک نامشخص است.

کارگردانی

امینی سعی نموده کار را به طور کلی به شیوه ای کلاسیک و بدون خودنمایی پیش ببرد. قاب های ثابت یا با حرکات آرام و بدون لرزش مشخصا قرار است حضور دوربین را مخفی نمایند تا حواس ما از کنش صحنه پرت نگردد. بنابراین تماشاگر فرصت دارد تا به اجزاء مختلف درون قاب (از جمله نسبت میان آدم ها) توجه کند. با توجه به این که کماکان بخش مهمی از توجه داستان روی درونیات شخصیت ها و روابط میان آنها است، به نظر می رسد این تمهید، روشی همخوان با مسیر حرکت ماجرا است. امینی سعی می نماید تا توجه ما بیشتر به خود آدم ها جلب گردد. باید دید آیا این رویکرد در قسمت های بعد هم به همین شکل ادامه می یابد یا با تغییر مسیرهای احتمالی ماجرا دستخوش تغییر خواهد شد.

بازیگری

اگر در قسمت های قبلی توجه ما بیشتر به سمت سارا رسول زاده بود که کار سختی برای بازی در دو نقش پیشِ رو داشت، حضور پررنگ حامد بهداد در قسمت چهارم باعث می گردد تا یک تکیه گاه دیگر هم برای جلب توجه مخاطب ایجاد گردد. بهداد که در سال های اولیه بازیگری عموما نقش افرادی برونگرا و عصبی را پیروز نشان می داد، چند سالی هست که کنترل شده تر و آرام تر از گذشته بازی می نماید. در قسمت چهارم قهوه ترک هم شاهد یکی از همین بازی های درون گرایانه تر از سوی بهداد هستیم. بهداد در نقش دانیال هرگز (حتی وقتی با رفتار نسبتا تند ترانه روبه رو می گردد) از کوره در نمی رود و در قالب شخصیتی که از یک سو ممکن است مهربان و حتی عاشق پیشه باشد و از سوی دیگر شاید ایده ها و نقشه هایی ناگفته در سر داشته باشد جا می افتد. با توجه به این که هنوز شرح چندانی در خصوص شخصیت دانیال به ما داده نشده است و حتی از صحت ادعاهایش در خصوص خودش هم مطمئن نیستیم، بهداد این دوگانگی را در بازی اش حفظ و به مخاطب منتقل می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1402 بروزرسانی: 28 خرداد 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1250

به "شخصیت های نو، پرسش های نو، در قسمت چهارم قهوه ترک چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شخصیت های نو، پرسش های نو، در قسمت چهارم قهوه ترک چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید