طراحی داخلی و بازسازی دفتر استودیو 3 در هند

به گزارش پری بلاگ، ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران کوشش میکنیم بهترین و به روز ترین پروژه های معماری در زمینه های مختلف و در کاربری های تجاری ، بازسازی منزل و دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان معرفی و به اتفاق هم آنها را آنالیز کنیم که در خلال همین مقاله ها و پروژه ها میتوانیم ایده های بکر و کاربردی را پیدا و بر روی آنها تمرکز کنیم .

طراحی داخلی و بازسازی دفتر استودیو 3 در هند

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در ادامه این مقالات امروز میخواهیم طراحی داخلی اداری یک استودیو را نگاهی بیندازیم . این دفتر که در فضایی به مساحت 200 متر مربع طراحی شده است یکی از بر ترین پروژه های معماری در سال 2017 در کاربری اداری بوده است .

مدیر این استودیو که تصمیم گرفت به جای اینکه دفتر کار تیم خود را در ساختمان ها و شهر و شلوغی بسازد ، آنرا به یک قطعه زمین آرام در میان مزارع شکوفه های خردل در حومه شهر دهلی منتقل کند .

هر بازدید کننده ای به محض ورود به داخل این محیط با یک چشم انداز فوق العاده از درختان سر به فلک کشیده در جلوی این دفتر که در پشت آنها شیشه های سرتاسری فضای داخلی دفتر را برای بیننده نمایش میدهند ، روبرو میگردد .یک راستا از ماسه سنگ ها یک پیش ورودی و حس دعوت کنندگی به مجموعه را برای مشتریان بوجود می آورد . بازدید کننده با عبور از این راستا با یک حجم شیشه ای مجذوب کننده و قرمز رنگ که بر روی تپه ای از زمین های سبز احاطه شده است ، مورد استقبال قرار میگیرد .

در اجرای دکوراسیون اداری این پروژه یک نمای شیشه ای سرتاسری در قسمت شرقی بنا نور طبیعی روز را در کل فضای داخلی وارد میکند ودیگر نماها که از آجر سفید و پنجره های قدی تشکیل شده اند باعث شده از منابع نوری مصنوعی کمتری در این فضا استفاده گردد . هم چنین وجود درخت های عظیم در اطراف این ساختمان و روبروی پنجره سرتاسری شرقی ، چشم انداز ای فوق العاده را برای کارکنان در داخل استودیو فراهم میکند .

اما اگر نگاهی بازسازی و تعمیرات ساختمان این پروژه و به طراحی سازه این بنا بیندازیم ، سقف از یک دال بتنی و سنگی ساخته شده که با یک لایه ضد آب بر روی آن از ورود آب باران در فصول بارانی این منطقه جلوگیری میکند . افزایش جرم حرارتی سنگ تاخیر انتقال حرارت به وسیله همرفت درون لایه ها را فراهم میکند . این تخته ها بر روی تسمه های فلزی که بر روی دیوار هایی آجری قرار دارند ، تکیه میکنند . آجرهای مشکی درون فضای دفتر در قسمت بیرونی با گچ آهک پوشیده شده اند و به رنگ سفید در آمده اند و بازتاب مستقیم خورشید را کنترل میکنند .

هم چنین وجود پرده هایی در پشت پنجره ها بر کنترل اندازه نور ورودی تاثیرگذار است .

این دفتر یک حجم جدا شده هم دارد که در قسمت جنوبی ساختمان واقع شده است و محلی است برای گفتگوهای محبت آمیز و ایده پردازی برای جمع های دو نفره یا حتی تک نفره . با قفسه ها و میزها و جایگاه های چوبی که شیشه ای سرتاسری نمای جنوبی آن را شکل میدهد و محیطی مجذوب کننده و آرام با یک چشم انداز عالی در روبرویش را برای استفاده کنندگان از این فضا رقم میزند.

اما اگر نگاهی به نقشه و متریال بازسازی و دکوراسیون این دفتر بیندازیم میبینیم که فضاهای این دفتر به دو بخش عمومی و نیمه عمومی و خصوصی تبدیل میگردد . میزهایی چوبی سفید رنگ که بخش اصلی دفتر را شکل میدهند و فضای کار عمومی استودیو است . یک کتابخانه عظیم با میزی عظیم و شش جایگاه رنگی در روبرویش که در روبروی نمای شیشه ای واقع شده است و فضایی مجذوب کننده برای مطالعه کردن را در اختیار کارکنان میگذارد .

یک دفتر شیشه ای در داخل فضا که پارتیشنهایی مشکی و شیشه ای که به راحتی بر روی ریل ها باز و بسته میشوند و در صورت لزوم میتواند فضا را از حالت نیمه عمومی به عمومی تبدیل کند وفضای جلسات این استودیو را تشکیل میدهد . هم چنین دو دفتر کاری خصوصی که برای مدیر و در مواقع نیاز برای کارکنان وجود دارد .

متریال اصلی داخلی آجرهایی سیاه بر روی کفپوش چوب پنبه ای و میزهای درخت بلوط در این فضا جمع شده اند و فضایی دلچسب را بوجود میاورند .

این دفتر توانسته است با ادغام طبیعت و فضای کار ، محیطی آرام و به دور از هیاهو را برای کارکنان و مشتری های این استودیو به وجود آورد و یکی از نمونه های پیروز دکوراسیون های اداری در کشور هند باشد .

منبع: هیرادانا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 764

به "طراحی داخلی و بازسازی دفتر استودیو 3 در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی و بازسازی دفتر استودیو 3 در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید