عده ای به در و دیوار می زنند تا نام و پرچم ایران برافراشته گردد

به گزارش پری بلاگ، شهردار تهران گفت: امروز موضوع ایران و سرآمدی ایران در عرصه جهانی بسیار مهم است.

عده ای به در و دیوار می زنند تا نام و پرچم ایران برافراشته گردد

علیرضا زاکانی شهردار تهران در میان جمعی از بانوان ورزشکار مدال آور اظهار کرد: باید دریابیم ورزش چه امکان و شرایطی برای ما فراهم می نماید؛ ورزش خلق افتخار، سلامت و تندرستی، امید و آرزو و آینده ای درخشان را فراروی ما می گذارد.

وی با بیان اینکه نیمی از جامعه ما بانوان هستند و البته اثرات آن بیش از این جمعیت است، اضافه کرد: در مجموعه مدیریت شهری به این قائلیم که یکی از هویت هایی که تهران باید پیدا کند هویت ورزشی است؛ تهران غیر از هویت پایتختی هویت دیگری ندارد و این خلق هویت برای ما موضوعیت دارد تا شهروندان ما افتخار نمایند که تهرانی هستند.

زاکانی ادامه داد: حلقه مفقوده و گمشده ما در تهران این مسیری است که جنبه های تعلیم و تربیتی و ورزش حرفه ای و پهلوانی را در بر دارد و بخش زیادی از استعداد ها در پس این بی هویتی و عدم دنبال کردن موضوعات شهر از بین می رود و این بزرگترین ظلم است، اما ما می توانیم این شرایط را تغییر دهیم.

شهردار تهران گفت: سرمایه گذاری در ورزش به ویژه در ورزش بانوان که برکات زیادی برای جامعه دارد، برای ما حائز اهمیت است.

زاکانی بعلاوه اعلام کرد: در حوزه سلامت نیز ورزش بسیار اهمیت دارد چرا که طبق اسناد اگر یک واحد در بهداشت و پیشگیری هزینه کنیم صد واحد در درمان سود می کنیم. بعلاوه به جهت تاثیر ورزش در موضوع نشاط و شادابی جامعه و عبور از خمودگی و افسردگی ضرورت دارد که سرمایه گذاری ویژه ای در حوزه ورزش کنیم.

وی خلق افتخار را دیگر محور حوزه ورزش برشمرد و عنوان نمود: وقتی با یک مجموعه ای از شرایط روبرویم که ممکن است ما را به سمت نامیدی و مسائل سوق دهد و برای مجموعه جوانان و جوانان آثار سو داشته باشد، با خلق افتخار این جوان امید پیدا می نماید و افق روشنی فراروی خودش می بیند، بنابراین برای ما ورزش و به ویژه ورزش بانوان بسیار مهم است و علاقمندیم سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهیم و معتقدیم آورده ویژه ای برای شهر تهران دارد.

زاکانی در ادامه اضافه کرد: شما مدال آوران و قهرمانان هم الگویی برای کسانی که به ورزش رو می آورند هستید و هم نماد و افتخار در عرصه بین المللی.

وی در ادامه یادآور شد: امروز موضوع ایران و سرآمدی ایران در عرصه جهانی بسیار مهم است و عده ای به در و دیوار می زنند این نام بر سر زبان ها و این پرچم در دست ها نیفتد.

شهردار تهران گفت: در مجموعه سازمان ورزش دنبال می کنیم که حتما قدرالسهمی را برای جذب خانم های ورزشکار بگذاریم تا بتوانیم با موضوع ورزش به صورت حرفه ای و دقیق و موثر روبرو شویم؛ علاوه بر این در موضوع مسکن نیز سعی می کنیم تفاهم نامه ای با وزارت ورزش داشته باشیم تا به مسکن ورزشکاران توجه داشته باشیم.

وی درباره چگونگی بهره مندی ورزشکاران از ظرفیت های ورزش شهرداری که مورد درخواست بانوان مدال آور بود؛ شرح داد: می توانیم به یاری سازمان ورزش کارت طلایی برای ورزشکاران صادر کنیم تا از امکانات ورزشی شهرداری استفاده نمایند.

زاکانی در انتها با اشاره به اینکه اهتمام ما این است که از زیرساخت ها و اقتضائاتی که در شهر وجود دارد برای تشویق عموم مردم به ورزش استفاده کنیم، اعلام کرد: اراده ما در مدیریت شهری، تقویت عرصه ورزش است که بخش عمده ای از این تقویت به ارج نهادن به قهرمانان این حوزه است، چرا که اگر این چنین نباشد بخش پیشران و انگیزه بخش این حوزه مورد غفلت قرار گرفته است.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1150

به "عده ای به در و دیوار می زنند تا نام و پرچم ایران برافراشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عده ای به در و دیوار می زنند تا نام و پرچم ایران برافراشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید