تور بمبئی: ماجرای کیوی های برگشت خورده از هندوستان

به گزارش پری بلاگ، کیوی های برگشت خورده ازهندوستان حاوی سموم یا آفت کش های غیرمجاز نبودند.

تور بمبئی: ماجرای کیوی های برگشت خورده از هندوستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

رحمان زاغی مدیر حفظ نباتات استان مازندران در تبادل نظر با خبرنگاران از ساری، با بیان اینکه هنوز مبدا صادر کننده گواهی قرنطینه برای محموله برگشت خورده کیوی از هندوستان تعیین نیست، گفت: برگه قرنطینه محموله ای که از هندوستان برگشت خورده است باید به ایران عودت داده تا تعیین گردد این کیوی از کدام استان گواهی گرفته است.

او گفت: هندوستان وجود ذرات سفید روی پوست کیوی را علت برگشت خوردن این محموله اعلام نموده است، اما تا زمانی که ته چک برگه قرنطینه به ایران ارسال نگردد امکان اظهار نظر دقیق و مبدا صادر کننده گواهی قرنطینه وجود ندارد.

زاغی گفت: وجود ذرات سفید روی پوست کیوی به علت آفت سپردار سفید توت است که در محصولات دیگری مانند گردو، هلو، شلیل و کیوی روی دم میوه می نشیند و وجود آن روی میوه سبب می گردد گواهی قرنطینه برای آن محصول صادر نگردد.

مدیر حفظ نباتات مازندران گفت: کیوی های شمال سالیان سال است که به بسیاری از کشور ها صادر می گردد و تا به امروز موردی از برگشت خوردن کیوی گزارش نشده است.

ارسال محموله از بندرعباس

محمد رضا شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران نیز در تبادل نظر با خبرنگاران مازندران گفت: هم اکنون در حال رایزنی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا جزییات این موضوع بیشتر تعیین گردد.

او گفت: به نظر می رسد این محموله ماه گذشته از بندرعباس به هندوستان صادر شده است، اما استانی که گواهی قرنطینه را صادر نموده است هنوز تعیین نیست.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: شاید کیوی های برگشت خورده فراوری شمال کشور باشنداما بعضی تجار و بازرگانان اطلاع دقیقی از آفات ندارند و گواهی قرنطینه ای را در استان های مرزی هم می گیرند.

شعبانی اضافه کرد: کیوی های ایران سالم و اکنون در حال ارسال به بسیاری از کشور ها از جمله کشور های اروپایی است.

کیوی شمال در حال صادرات است

عبدالله مهاجر رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: محموله های کیوی معمولا از بندعباس یا چابهار به هندوستان صادر می شوند و دیروز نیز سه گواهی مبدا برای صادرات کیوی به هندوستان صادر شده است.

او اضافه کرد: 50 درصد کیوی مازندران پارسال به هندوستان صادر شده بود و سال جاری نیز این کشور یکی از مقاصد مهم کیوی های صادراتی است.

رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: کیوی مازندران همه شرایط استاندارد های بهداشتی را دارد و اکنون به کشور های روسیه، ازبکستان، کشور های حوزه خلیج فارس و ایتالیا نیز صادر می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 914

به "تور بمبئی: ماجرای کیوی های برگشت خورده از هندوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: ماجرای کیوی های برگشت خورده از هندوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید