مبارزه دوباره حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی؛ کمتر از 2 ماه

به گزارش پری بلاگ، با خاتمه تورنمنت بین المللی تونس ترکیب آزادکاران اعزامی به مسابقات جهانی صربستان در اوزان 57 و 79 کیلو هم تعیین شد تا اردو ها برای این رقابت ها و همین طور بازی های کشور های اسلامی شروع گردد.

مبارزه دوباره حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی؛ کمتر از 2 ماه

براین اساس چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد با مسابقات تونس به راستا انتهایی خود رسید و 10 نفر اعزامی به رقابت های دنیای 2022 بلگراد تعیین شدند. با چرخه طراحی شده خیلی ها پا به میدان رقابت گذاشتند و در این راستا بعضی از کشتی گیران سابق با تغییر وزن دوباره دوبنده ملی را برتن کردند تا آماده سرشاخ با غول های دنیای شوند که از مدت ها پیش خود را آماده رقابت نموده اند. با غیبت روسیه به علت مسائل سیاسی در مسابقات دنیای، حالا این فرصت برای کشتی گیران کشورمان و همین طور رقیبان آمریکایی فراهم شده تا در بعضی از اوزان خودی نشان دهند.

در این بین رقابت بعضی از کشتی گیران ایران و آمریکا همواره از مجذوب نمایندهیت خاصی برخوردار بوده به طوری که سایت اتحادیه دنیای و حتی سایت های آمریکایی روی آن مانور ویژه ای می دهند که می توان به رقابت حسن یزدانی و دیوید تیلور، رقابت کامران قاسم پور و جیدن کاکس و رقابت جردن باروز، کایل اسنایدر و توماس گیلمان با حریفان ایرانی اشاره نمود. مسابقاتی که علاوه بر جذب مخاطبان خاص، گاهی با برد کشتی گیران کشورمان همراه بوده و گاهی با برد حریفان آمریکایی، اما در یک وزن یعنی وزنی که جردن باروز در آن رقابت داشته هیچ وقت فزونی با کشتی گیران ایرانی نبوده است.

در گزارش زیر نگاهی به سرشاخ مجذوب نماینده آزادکاران ایرانی و آمریکایی می اندازیم که احتمال رویارویی آن ها در مسابقات دنیای صربستان که از 19 شهریور شروع می گردد، وجود دارد:

57 کیلوگرم؛ سرلک - گیلمان، راند سوم چه کسی برنده است؟

آخرین مسابقات این 2 کشتی گیر مطرح دنیا چند روز پیش در تونس بود که گیلمان پیروز شد با نتیجه 11 بر 7 سرلک را شکست دهد و طلای این وزن را در تورنمنت بین المللی تونس از آن خود کند. سرلک پیش از این در مسابقات دنیای نروژ در فینال نتیجه را به حریف آمریکایی خود واگذار کرد و نقره گرفت. در حال حاضر در رنک دنیای گیلمان در جایگاه نخست واقع شده است، راوی کومار از هند، اوگیوف از روسیه، هورست از آلمان و سرلک از ایران دوم تا پنجم هستند. روسیه در این مسابقات غایب است بنابراین احتمال رویارویی گیلمان و سرلک در مسابقات دنیای وجود دارد.

79 کیلوگرم؛ نخودی و باروز، طلسم شکست ناپذیری اسطوره باطل می گردد؟

جردن باروز ستاره شناخته شده کشتی دنیا است که از محبوبیت زیادی در بین علاقمندان به کشتی در ایران برخوردار است. این کشتی گیر مطرح دنیا بار ها مقابل کشتی گیران ایرانی نهاده شده که در همه آن ها به فزونی دست یافته است. نخستین رقابت جردن باروز با کشتی گیر کشورمان مربوط به سال 2011 است، زمانی که باروز در 74 کیلو کشتی می گرفت در مسابقات دنیای با فزونی مقابل صادق گودرزی صاحب مدال طلا شد و در المپیک لندن هم با فزونی دوباره مقابل گودرزی قهرمانی را کسب کرد.

باروز در سال 2021 در وزنی نو پا به میدان گذاشت و در وزن 79 کیلوگرم روی تشک رفت. وی در ابتدا در فینال مسابقات دنیای نروژ مقابل محمد نخودی نهاده شد و با فزونی در این مبارزه نخستین طلای خود را در وزن نو کسب کرد. وی آخرین باری که مقابل کشتی گیران کشورمان خودنمایی نموده در جام یاشاردوغو بود که توانست با فزونی 2 بر یک مقابل علی سوادکوهی نخستین قهرمانی اش را در مسابقات رنکینگ دار کسب کند.

86 کیلوگرم؛ یزدانی و تیلور، خط و نشان پادشاه و جادوگر برای دنیای

در صورتی که حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات دنیای صربستان مقابل هم قرار بگیرند این پنجمین رویارویی 2 کشتی گیر مطرح دنیا خواهد بود. آن ها آخرین بار در مسابقات دنیای نروژ روی تشک رفتند که حسن یزدانی پیروز شد با فزونی در این مبارزه مدال طلا را کسب کند. یزدانی چند ماه قبل از رقابت های دنیای، در المپیک توکیو نتیجه را به تیلور در ثانیه های پایانی واگذار کرد. یزدانی در مسابقات دنیای 2018 و جام دنیای 2017 نتیجه را به تیلور واگذار نموده بود.

حالا مسابقات دنیای صربستان پنجمین جدال پادشاه و جادوگر است. هر دو کشتی گیر با فزونی در انتخابی صاحب دوبنده ملی شدند و این روز ها تمرینات خود را پیگیری می نمایند. دیوید تیلور بار ها با انتشار عکس و ویدئو از تمریناتش در صفحه شخصی خود آمادگی خود را برای مسابقات دنیای نشان داد. باید دید در بلگراد دست کدام کشتی گیر به عنوان برنده بالا می رود؟

92 کیلوگرم؛ قاسم پور و کاکس، دوئل دوباره این بار در بلگراد

شاهکار کامران قاسم پور در مسابقات دنیای نروژ در وزن نو با فزونی مقابل جیدن کاکس آمریکایی و مدال طلای این وزن رقم خورد. کاکس که 2 طلای دنیا و برنز المپیک ریو را در کارنامه دارد رقیب جدی قاسم پور در نروژ بود، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده کشورمان باخت و به مدال برنز رسید. این کشتی گیر آمریکایی در مسابقات پان امریکن صاحب مدال طلا شد و با فزونی در مسابقات انتخابی نماینده 92 کیلوگرم آمریکا در مسابقات دنیای خواهد بود. باید دید در جدال 2 ستاره مدعی دنیا فزونی دوباره با کیست؟

97 کیلوگرم؛ محمدیان و اسنایدر، رقابت یک آمریکایی با سومین حریف ایرانی؟

اسنایدر از کشتی گیران ستاره دنیا است که طلا و نقره المپیک ریو و توکیو را در کارنامه دارد. این کشتی گیر در طول دوران حرفه ای خود 2 طلا، 2 نقره و یک برنز دنیا را کسب نموده است. اسنایدر و عبدالرشید سعداله یف از چهره های مطرح وزن 97 کیلو محسوب می شوند و حالا باید غیبت تانک روسی، اسنایدر بسیار امیدوار است در مسابقات دنیای صربستان بازهم صاحب مدال طلا گردد.

این کشتی گیر که در مسابقات رنکینگ دار تونس صاحب مدال طلا شده بود شاید در مسابقات دنیای صربستان با محمدحسین محمدیان روبه رو گردد. اسنایدر سابقه رویارویی با کشتی گیران ایرانی را دارد. او یک بار در مسابقات دنیای 2015 در مبارزه با عباس طحان پیروز شد و آخرین بار مقابل مجتبی گلیج در مسابقات دنیای 2021 نهاده شد که پیروز میدان بود. سومین حریف ایرانی اسنایدر احتمالا در مسابقات دنیای صربستان محمدیان باشد.

محمدیان برنز دنیا و 2 طلای آسیا را در کارنامه دارد. این کشتی گیر کشورمان در المپیک توکیو در همان مبارزه نخست خود باخت و از دور رقابت ها کنار رفت. وی بعد از مدت ها دوری وارد چرخه انتخابی شد و با 2 برد مقابل مجتبی گلیج صاحب دوبنده ملی شد.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان برای مسابقات دنیای به توضیح زیر است:

57 کیلوگرم: علیرضا سرلک

61 کیلوگرم: رضا اطری

65 کیلوگرم: رحمان عموزاد

70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

74 کیلوگرم: یونس امامی

79 کیلوگرم: محمد نخودی

86 کیلوگرم: حسن یزدانی

86 کیلوگرم: کامران قاسم پور

97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

125 کیلوگرم: امیرحسین زارع

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1095

به "مبارزه دوباره حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی؛ کمتر از 2 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه دوباره حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی؛ کمتر از 2 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید