مهمترین عامل اثربخشی فعالیت های روابط عمومی باور و پویایی است

به گزارش پری بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران،محمدرضا بیدخام مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات در یادداشتی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نوشت:

مهمترین عامل اثربخشی فعالیت های روابط عمومی باور و پویایی است

روابط عمومی مغز متفکر، گوش شنوا، چشم بینا، زبان گویا، دست اجرا و قلب تپنده یک سازمان است، جملاتی زیبا که در عمل، در سازو کارهای اداری به طور کامل محقق نمی گردد.

یکی از مهمترین عوامل برای توسعه روابط عمومی تاثیر گذار، باوراست.باور به قدرت روابط عمومی در ایجاد تغییر و کنش از جانب رهبران سازمانی در درجه اول و پس از آن اداره کنندگان و کارشناسان روابط عمومی.

اینکه ما بتوانیم از یک روابط عمومی راکد، عبور کنیم و با روابط عمومی توجیه گر خداحافظی گام مهمی است، تا در چینش پازل سازمانی جزو بخش های اصلی و تاثیر گذارسازمان باقی بمانیم.

به زبان ساده اگر حذف روابط عمومی به هر دلیلی کَمیت سازمان را لنگ کرد و راستا حرکت را متزلزل. آن وقت است که می توانیم ادعا کنیم از کَمیت گرایی فاصله گرفته ایم و در جهت رسیدن به فضای حرفه ای روابط عمومی در کوششیم.

از سویی دیگر با توجه به شرایط کنونی جامعه در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ. هر روز سازمان ها و شرکت ها اعم از خصوصی و دولتی با بحران ها و چالش های فراوانی روبرو اند که در این مواقع، نقش روابط عمومی آن لاین و گوش به زنگ ،خودنمایی می نماید.

همچنین درباره ارتباطات درون سازمانی و نقش روابط عمومی ضروری است بگویم، اگر در راستا شناخت نیازهای نیروی انسانی و برطرف مسائل آن ها حرکت نکنیم. در دراز مدت، بهره وری پوسته ای و گزارش محور، جایگزین نگاه های عمیق و آینده نگر خواهد شد و ما را از هداف اصلی شرکت، دورخواهدکرد.

درباره ساختار درونی روابط عمومی ها هم نکاتی قابل توجه است. هر سازمانی که در روابط عمومیش مهر و صفا و کوشش برای حرکت تیمی وجود نداشته باشد؛ رو به اضمحلال خواهد رفت، چراکه کار در این حوزه انگیزه و عشق می خواهد و آدم های پای کار.

عرصه ای که مدیریت و در عین حال رهبری درآن عزمی جزم و صبر ایوب می خواهد تا در برابر هر مدل انتقاد، پیشنهاد و حوادث غیر مترقبه، خم به ابرو نیاوری، مهارت حل مسئله داشته باشی و بتوانی با دریافت بهترین تصمیم ها و جوابگویی (آن هم در زمان مناسب)، مشاور واقعی مدیریت یک شرکت باشی.

در این میان، واحد ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران هم به عنوان عضو کوچکی از خانواده مخابرات، در راستا روابط عمومی تجاری و پویا و درعین حال خدمت رسان به مردم ایران اسلامی در حال حرکت است و دراین سال های سخت وپر فراز و نشیب، به حد بضاعت، توان خود را به کار گرفته است تا با شناسایی نیازهای مشتریان و ذینفعان و انتقال آن به بخش های مرتبط، راستا حرکت و سرعت انجام کار را آسان کند و در عین حال برند شرکت مخابرات ایران را سرپا نگه دارد و شاید هم پر آوازه کند.

البته این نکته هم قابل توجه است که در بسکمک موارد این واحد، علاوه بر انجام وظایف خود، نگاه فراگیر به بخش های مختلف شرکت دارد و با پوشش فعالیت های بر زمین مانده، برای حرکت رو به جلو و پایدار، کوشش می نماید.

همچنین توجه به حوزه روابط عمومی در استان ها، از دیگر محورهای مهم کار در روابط عمومی شرکت مخابرات ایران است. تا مسوولان شرکت درجریان موفقیت ها و احیانا کم و کاستی های خدمات استانی قرار گیرند، حوزه ای که همیشه در تصویری نامعلوم کمتر به آن پرداخته شده است.

بدین منظور روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درکوشش است مردم ایران را در یک قاب واحد، برای خدمت رسانی و جوابگویی ببیند و کمک دهنده خدمتگزاران این شرکت باشد تا به مدد حضرت حق، راستا عدالت ارتباطی و کاهش شکاف امکانات را به حداقل ممکن برساند.

در خاتمه خدا را شاکرم که به مدد همکاران عزیزم درحوزه ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران، کوشش نموده ایم وزنه خدمت رسانی و کوشش برای توسعه ارتباطات کشور را هر روز سنگین تر کنیم و با ایجاد خلاقیت و نوآوری، جوابگوی ذینفعان محترم باشیم.

از همه همکارانم درحوزه ارتباطات و اموربین الملل و روابط عمومی مناطق مخابراتی شرکت مخابرات ایران بواسطه کوشش در راستا حرفه ای شدن و کسب رتبه های اول ارزیابی دوره های اخیر شرکت مخابرات ایران ، تشکر می 0کنم.

همچنین از مدیران دلسوز و کوششگر که همیشه مشوق و تسهیل کننده فعالیت های واحد ارتباطات و امور بین الملل، بوده اند کمال تشکر را دارم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 641

به "مهمترین عامل اثربخشی فعالیت های روابط عمومی باور و پویایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین عامل اثربخشی فعالیت های روابط عمومی باور و پویایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید