ناکامیسه، خیابانی برای خرید در توکیو

به گزارش پری بلاگ، خیابان ناکامیسه در توکیو

توکیو محله ای به نام آساکوسا (Asakusa) دارد که اگر گذرتان به آنجا بیفتد گشت و گذار در یکی از معروف ترین خیابان های شهر نصیبتان می گردد. همین که از ایستگاه مترو بیرون می روید چشمتان به یک دروازه جادویی می افتد و در عین حال ریکشوهای زیادی را می بینید که کافیه سوار آن ها شوید تا شما را دور این منطقه مجذوب کننده بچرخانند و معروف ترین جاذبه های اینجا را نشانتان دهند. کمی که جلوتر بروید معروف ترین خیابان خرید شهر را می بینید: خیابان ناکامیسه. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با خیابان ناکامیسه آشنا شوید.

ناکامیسه، خیابانی برای خرید در توکیو

در توکیو در پی جایی برای خرید سوغاتی هستید؟ مستقیم به سمت خیابان ناکامیسه (Nakamise) بروید. اینجا یک خیابان بزرگ 250 متری است که پر از مغازه های رنگارنگ و از همه مهم تر پر از غذاهای خیابانی است. خیال دارید حالا که در توکیو هستید خرید کنید؟ حتما می توانید هر چیزی که دوست داشته باشید را در این خیابان پیدا کنید. یکی از مجذوب کنندهیت های این خیابان این است که اگر آن را تا آخر بروید در خاتمه به مکان مقدس سنسوجی می رسید که قدیمی ترین و پربازدید ترین مکان مقدس شهر است. جهانگرد ها و محلی های زیادی هم خودشان را به این خیابان می رسانند تا از 90 مغازه ای که در این خیابان هست سوغاتی و اسنک خرید نمایند. حتی می توانید در این خیابان از بازاری که فقط و فقط برای گردشگران برپا شده هم تماشا کنید، بازاری که از قرن 17 تا به حال گردشگران زیادی را به این خیابان می کشاند و نام این خیابان را سر زبان ها انداخته است.

اینجا از همان بازار های محلی است که در آن باید انتظار هیاهو و شلوغی و جنس هایی مقرون به صرفه را داشته باشید. کمتر گردشگری را پیدا می کنید که تا توکیو برود و از این خیابان مجذوب کننده تماشا نکند. حال و هوای این خیابان در حدی است که حتی اگر قصد خرید هیچ چیزی را هم نداشته باشید باز هم باید به آن سر بزنید چون گشت و گذار در توکیو بدون تماشا از آن کامل نمی گردد. بیشتر مغازه های اینجا نسل به نسل به وسیله اعضای یک خانواده گردانده می گردد و صاحبان آن ها سال هاست که در مغازه هایشان اجناس باکیفیت می فروشند. این خیابان یکی از برترین جاها برای امتحان غذاهای خیابانی ژاپن است پس حتما با شکم خالی و گرسنه به این خیابان بروید تا هر غذایی که دوست داشتید را بخورید. سوغاتی های این خیابان مناسب هم جهانگرد های داخلی و هم جهانگرد های خارجی است؛ هم می توانید اجناس شیک و گران را در آن پیدا کنید و هم اجناس مقرون به صرفه و اصیل را. نظرتان با اجناس سنتی و قدیمی ژاپن چیست؟ وسایلی مثل چوب غذاخوری، شانه های چوبی و بادبزن های رنگارنگ که در هر جای جهان اگر آن ها را ببینید فورا یاد ژاپن می افتید.

همین که به اواخر ماه دسامبر (اواسط دی) نزدیک می شویم بازار رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و پر از اجناس مربوط به سال نو می گردد. در این وقت از سال خیلی از مردم توکیو به اینجا می فرایند تا هر چیزی که برای گذراندن تعطیلات لازم دارند را بخرند. بازار چنان هیاهویی به خود می گیرد که دقیقا شبیه بازارهای کریسمس اروپا می گردد و دلتان می خواهد ساعت ها در آن راه بروید و راه بروید و از حال و هوای سال نو لذت ببرید. اگر در ماه دسامبر به توکیو رفتید پیشنهاد می کنیم توکیو گردی تان را از همین خیابان آغاز کنید چون خیلی از چیزهایی که قرار است در توکیو ببینید در همین خیابان پیدا می گردد. این خیابان یکی از مهمترین مکان های گردشگری شهر است پس خیالتان راحت باشد که به راحتی می توانید با حمل و نقل عمومی به این خیابان برسید. رفتن به این بازار خیلی راحت است، در هر جایی از شهر توکیو هستید سوار مترو شوید تا پس از چند دقیقه به کنار این خیابان برسید، از ایستگاه مترو با 3 دقیقه پیاده روی به این بازار می رسید. از تماشا جاذبه های تاریخی لذت می برید و جاهای تاریخی را دوست دارید؟ خبر خوبی برایتان داریم این خیابان قدیمی حدود 300 سال پیش درست شده و مغازه هایش برای همان دوران است. این خیابان در حدود سال 1716 ساخته شد و یکی از قدیمی ترین خیابان های توکیو است. یکی از جالب ترین سوغاتی هایی که بهتان پیشنهاد می کنیم حتما خریداری کنید مجسمه های گربه است. این مجسمه های بامزه معمولا در جلوی ویترین ها گذاشته می گردد تا مشتری جذب نمایند چون آن ها پنجه هایشان را به سمت بالا گرفته اند انگار که در حال صدا زدن مشتری ها هستند. این گربه ها خوش شانسی می آورند و با داشتن آن ها احساس می کنید که به طور عجیبی خوش شانسی به شما رو آورده است! اگر به مغازه عروسک فروشی رفتید انواع و اقسام این گربه ها را بر روی قفسه ها می بینید.

معمولا وسط روز این خیابان خیلی شلوغ می گردد پس سعی کنید صبح زود بروید که تا خلوت است خریدتان را انجام دهید. در این خیابان دو شیرینی معروف ژاپنی درست می گردد که بوی آن ها قسمتی از این خیابان را فرا گرفته و ناخداگاه جهانگرد ها را وادار می نماید تا چند تا از این شیرینی های خوشمزه بخرند. یکی از این شیرینی ها دایفوکو است که یک جور کیک برنجی کوچک است که درون آن با یک یک چیز شیرین پر می گردد. شیرینی معروف دیگر دانگو است که شبیه دامپلینگ است و از آرد برنج درست می گردد.

منبع: justgola.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1018

به "ناکامیسه، خیابانی برای خرید در توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامیسه، خیابانی برای خرید در توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید