چگونه پیانو دست دوم خوب بخریم؟

به گزارش پری بلاگ، موسیقی همواره یکی پرهوادارترین هنرهای جهان بوده است. موسیقی با سازهای مختلف، به وسیله نوازندگان مختلف و در سبک های متنوع فراوری می گردد. شما هوادار چه سازی هستید؟ آیا تا به حال به خرید پیانو دست دوم و یادگیری این ساز فکر نموده اید؟

چگونه پیانو دست دوم خوب بخریم؟

فرق پیانو دیجیتال با آکوستیک

اولین سؤالی که برای علاقه مندان این ساز پیش می آید این است که پیانو آکوستیک دست دوم با دیجیتال چه تفاوتی دارد!

پیانو آکوستیک یک ساختار مکانیکی دارد به عبارت دیگر هنگامی که نوازنده کلاویه ها یا همان کلیدهای پیانو را فشار می دهد در داخل ساز چکشی با سیم ها برخورد می نماید و صدای پیانو به گوش می رسد؛ پس این نوع پیانو به برق احتیاج ندارد. پیانو آکوستیک به دو نوع رویال و دیواری تقسیم می گردد. پیانو دیواری در منازل کاربرد دارد و سیم های آن به شکل عمودی بسته می گردد تا فضای زیادی را اشغال نکند در حالی که در پیانو رویال سیم ها به شکل افقی بسته می گردد.

پیانو دیجیتال برای افرادی مناسب است که می خواهند کم تر هزینه نمایند. هنگام نواختن این مدل دیگر شاهد برخورد چکش به سیم ها نیستیم بلکه صدایی را می شنویم که حاصل صدای ضبط شده پیانو آکوستیک است. این صدا به وسیله تکنولوژی الکترونیک پخش می گردد در نتیجه ما در این مدل به نیروی برق احتیاج داریم.

ملاک های خرید پیانو دست دوم یا نو

برترین کار این است که برای خرید پیانو یک فرد با تجربه همراهتان باشد اما در هر صورت اصولی وجود دارد که بهتر است از آن ها مطلع باشید.

  • قیمت پیانو دست دوم

حواستان باشد که با تماشا یک قیمت پیانو دست دوم مقرون به صرفه وسوسه نشوید و به هیچ عنوان پولتان را برای خرید یک ساز نامرغوب هدر ندهید. رنج قیمت پیانو آکوستیک حداقل 50 میلیون و حداکثر 500 میلیون است.

  • کیفیت را در اولویت قرار دهید

یک پیانو با کیفیت معمولی برای یک فرد مبتدی مناسب است اما قطعاً احتیاج یک نوازنده حرفه ای را برطرف نمی نماید. بدون شک یک پیانو نامرغوب صدای نامناسبی دارد. شما می توانید با توجه به احتیاج خودتان سازی را خریداری کنید که کیفیت معقولی داشته باشد.

  • در پی سازهای برند باشید

هنگام خرید پیانو حتماً در پی برندهای شناخته شده باشید. برای این موضوع حتماً با یک فرد ماهر مشورت کنید.

  • مدل های مختلف را امتحان کنید

در خرید عجله نکنید و مدل های مختلف را امتحان کنید حتی یک قطعه کامل را بنوازید.

  • از سلامت کلیدها مطمئن شوید

تمام کلیدها را امتحان کنید و از نرمی و سلامت آن ها مطمئن شوید. حواستان باشد که وقتی گام بالا می رود تن و صدا هماهنگ باشد. اگر هنگام نواختن با حجم معمولی، صدای غیرمعمولی به گوشتان رسید حتماً بیشتر تحقیق و آنالیز کنید.

  • سلامت قطعات داخلی را آنالیز کنید

علاوه بر کلیدها باید قطعات داخلی را هم آنالیز کنید. چکش ها، دمپرها، سیم ها و سایر موارد را به دقت نگاه کنید. گاهی اوقات پیانوهای قدیمی به دلیل عدم رسیدگی کافی به وسیله موش جویده شده اند پس از این مرحله به آسانی نگذرید.

ساز پیانو جزء سازهای مادر است به همین دلیل همواره هواداران زیادی دارد. در حال حاضر به خاطر تحریم هایی که وجود دارد اغلب پیانوهای مقرون به صرفه استاندارد و کیفیت لازم را ندارند به همین دلیل شما باید هزینه بالاتری را بپردازید تا سازی که می خرید حداقل ها را داشته باشد. برای اینکه رنج قیمت پیانو آکوستیک دست دوم را بفهمید، می توانید از اپلیکیشن دیوار بهره ببرید.

کارخانه پیانو فویریخ در سال 1851 میلادی به وسیله آقای جولیوس فویریخ (Julius feurich) در شهر لیپزیک آلمان تأسیس شد.

در سال 1911 با احداث کارخانه نو و تعداد 360 نفر پرسنل پیروز به فراوری سالیانه 2000 دستگاه پیانو دیواری و 600 دستگاه پیانو گرند شد.

پیانو های فویریخ از اتریش با بیش از 160 سـال سابقه در صنعت پیانو جزء برترین و معتبرترین برندهای پیانو می باشد و گالری پیانو نوا تنها نماینده انحصاری فویریخ در ایران عرضه نماینده تمامی مدل های این برند می باشد.

شما می توایند برای خرید پیانو دست دوم مقرون به صرفه به تارنمای https://navapiano.com/used-piano مراجعه نمایید

و یا برای خرید پیانو قسطی به https://navapiano.com/purchase-installment-piano مراجعه نمایید

گالری جردن

تهران، انتهای بلوار آفریقا، نبش کوچه گلدان

جنب بانک اقتصادنوین، پلاک228

Mobile: 09128449239

Phone: 22018805

گالری مطهری

خیابان ولیعصر ،خیابان مطهری ، خیابان لارستان پلاک 72

تلفن :88942898

برچسب ها : پیانو نوا,پیانو دست دوم

منبع: فوت و فن
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1113

به "چگونه پیانو دست دوم خوب بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پیانو دست دوم خوب بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید