تور برزیل: کشف تخم های دایناسور در برزیل

به گزارش پری بلاگ، باستان شناسان خبر از کشف تخم های دایناسور در برزیل دادند.

تور برزیل: کشف تخم های دایناسور در برزیل

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از میرر، باستان شناسان پیروز به کشف تخم های دایناسور گوشت خواری شدند که 60 میلیون سال پیش در برزیل می زیسته اند.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد در کنار تخم این دایناسور تخم تمساح باستانی نیز بدست آمده است.

به گفته محققان پس از تجزیه و تحلیل عمیق تر به وسیله تیمی از دیرینه شناسان به ریاست ویلیام روبرتو ناوا، تعیین شد که تخم های دایناسور بزرگ تر و پوسته ضخیم تری نسبت به تخم های تمساح دارند.

ناوا که مسئول بیشتر یافته ها در موزه دیرینه شناسی در ماریلیا است دراین باره گفت: طول تخم های دایناسور چهار تا پنج اینچ و عرض دو تا سه اینچ است، در حالی که تخم های تمساح های باستانی معمولاً بیش از سه اینچ نیست.

ناوا بعلاوه شرح داد که پوسته تخم های کروکودیلومورف از خانواده تمساح های فسیل شده بافت متخلخل یا صافی دارد، در حالی که تخم های دایناسور دارای بافتی موجی شکل هستند.

بستری از تخم های فسیل شده دایناسور در برزیل پیدا شده است که اگر تخم ها به وسیله رسوبات سست دفن نمی شدند، 60 تا 80 میلیون سال پیش به گوشتخواران شرور تبدیل می شدند.

تخم دایناسورها که در نزدیکی شهر Presidente Prudente در داخل سائوپائولو کشف شدند، به وسیله خاک اطرافشان تبدیل به ماسه سنگ شده و تخم ها را درون خود گرفته است.

این ماده به عنوان یک محافظ طبیعی برای تخم دایناسورها عمل نموده و چندین لایه شن را در طی میلیون ها سال تشکیل داده که از تخم ها محافظت نموده است.

انتهای پیغام،

-

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 911

به "تور برزیل: کشف تخم های دایناسور در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: کشف تخم های دایناسور در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید