گوشی هوشمندی که در کمین چشم ماست!

به گزارش پری بلاگ، گوشی های هوشمند و چشمان ما

چشم یک عضو اساسی در بدن انسان است. حال گوشی هوشمند جدیدی به بازار عرضه می گردد که حرکات این عضو پیچیده بدن ما را خوانده و براساس آن کار می نماید. لازم به ذکر است؛ این گوشی علاوه بر این ویژگی حیرت انگیز در جریان رقابت Crowd Sourced X و از میان 400 گوشی به عنوان محبوب ترین گوشی از نظر طراحی معرفی شده است. گوشی نام برده که در سال 2017 روانه بازار می گردد، دارای نمایشگر 5.5 اینچی بوده و مجهز به سیستم عامل اندروید است. برای ردگیری حرکات چشم انسان ها در گوشی ZTE دو دوربین نصب شده است که در بالا و پایین قاب آن قرار گرفته اند. در این گوشی یک تابشگر مادون قرمز نیز وجود دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانید.

گوشی هوشمندی که در کمین چشم ماست!

رابط کاربری لمسی این گوشی در حالت ردگیری حرکت چشم، بالا و پایین کردن صفحات را با تکان دادن چشم امکان پذیر می سازد. بدون آنکه نیازی به لمس کردن گوشی با انگشت دست باشد. بعلاوه این گوشی، نسبت به مقدار زل زدن کاربران به نمایشگر حساسیت زیادی دارد به طوریکه محاسبات مربوطه را به وسیله نور مادون قرمز تابانده شده به چشم افراد انجام می دهد.

به منظور ارائه این خدمات الگوریتم های پردازش بصری خاصی به کار گرفته شده است و مدل سازی سه بعدی از چشم اجرا شده تا موقعیت چشم به صورت دقیق تعیین شده و مدت زمان زل زدن با دقت بالایی میزان گیری گردد. بدنه پشتی این گوشی از پلیمر خاصی ساخته شده است که چسباندن آن به سطوح ثابت عمودی مانند جایگاه و دیوار را امکان پذیر می سازد.

یکی از امکانات جالب این گوشی حفظ حریم شخصی کاربران است. نمایشگر این گوشی محتوای اصلی در حال مشاهده را به فردی که در روبروی گوشی است به وی نشان می دهد. اما افرادی که در کنار گوشی هستند تنها می توانند کاغذ دیواری گوشی را ببینند. این قابلیت به خصوص در زمانی که افراد در اماکن عمومی مانند مترو، قطار یا هواپیما به سر می برند، بسیار مثمرثمر است. در گوشی ZTE از پردازنده Snapdragon 823 SoC، حداکثر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می گردد. دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی است. گوشی یاد شده بعلاوه دارای باتری قدرتمند 4000 میلی آمپری است. قیمت نهایی این گوشی هنوز تعیین نشده است. چنانچه خیلی از افرادی که توصیفات این تلفن هوشمند به گوششان خورده است در تب و تاب ورود آن به بازار و آگاه شدن از قیمتش هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 967

به "گوشی هوشمندی که در کمین چشم ماست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی هوشمندی که در کمین چشم ماست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید