تور یونان ارزان: یونان خواهان بازگردانده شدن مرمرهای پارتنون شد

به گزارش پری بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، یونان خواهان بازگردانده شدن مرمرهای پارتنون شد.

تور یونان ارزان: یونان خواهان بازگردانده شدن مرمرهای پارتنون شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

نخست وزیر یونان خواهان استرداد مرمرهای پارتنون 2500 ساله به آتن شد و بار دیگر پیشنهاد امانت دادن بعضی از گنجینه های این کشور به موزه بریتانیا برای تسهیل فرایند استرداد این آثار را بیان نمود.

متسوتاکیس، نخست وزیر یونان در گفت وگو با دیلی تلگراف بیان نمود این مجسمه ها که با نام مرمرهای الگین هم شناخته می شوند، به موزه آکروپلیس تعلق دارند.

نخست وزیر یونان این پیشنهاد را درحالی بیان نمود که روز سه شنبه با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دیدار خواهد داشت.

بوریس جانسون پیشتر با اعتقاد به اینکه این مجسمه ها بطور قانونی تحت مالکیت بریتانیا درآمده اند، با بازگرداندن آنها مخالفت نموده بود.

نخست وزیر یونان اما بیان نمود: موضع ما کاملا معین است. این مجسمه ها در قرن نوزدهم میلادی ربوده شده اند و به موزه آکروپلیس تعلق دارند و ما باید درباره این موضوع بطور جدی صحبت کنیم... اطمینان دارم که اگر تمایلی از سوی دولت وجود داشته باشد، ما می توانیم ترتیبی دهیم تا گنجینه های فرهنگی که هرگز یونان را ترک ننموده اند به موزه بریتانیا امانت داده شوند.

این مرمرها بیش از 200 سال پیش به وسیله لرد الگین، سفیر وقت بریتانیا در استانبول از معبد پارتنون جدا شدند. موضوع شرایط و نحوه خروج این آثار از یونان سالهاست که به کشمکش تبدیل شده است.

نخست وزیر یونان گفت این موضوع را در دیدار هفته آینده با بوریس جانسون مطرح خواهد نمود.

منبع: همگردی
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 853

به "تور یونان ارزان: یونان خواهان بازگردانده شدن مرمرهای پارتنون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: یونان خواهان بازگردانده شدن مرمرهای پارتنون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید