آراء جو بایدن به 80 میلیون رای رسید

به گزارش پری بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، آرای شمارش شده و قطعی برای جو بایدن 79 میلیون و 513 هزار و 695 رای و آراء دونالد ترامپ 73 میلیون و 601 هزار و 647 رای اعلام نموده است.

آراء جو بایدن به 80 میلیون رای رسید

پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ نزدیک به 6 میلیون رای است اما ترامپ همچنان تاکید دارد که وی پیروز انتخابات سوم نوامبر بوده و از قبول شکست در برابر بایدن امتناع نموده است. کمپین ترامپ با ذکر ادعاهای بی پایه و اساس چندین شکایت در ایالت های کلیدی درخصوص تقلب در انتخابات تنظیم نموده است.

همزمان با ادامه شمارش آرا در ایالت های کالیفرنیا و نیویورک، بیش از 155 میلیون رای تا به امروز شمارش شده اند. براساس داده های خبرگزاری آسوشیتدپرس و وب سایت پروژه انتخابات آمریکا، میزان مشارکت مردم در این انتخابات تا به این لحظه 65 درصد کل رای دهندگان واجد شرایط برآورد شده است که بالاترین میزان مشارکت از سال 1908 میلادی بوده است.

بسیاری از خبرگزاری ها بایدن را با کسب 306 رای الکترال در مقابل ترامپ با 232 رای الکترال پیروز این انتخابات اعلام نموده اند.

به گزارش هیل، جو بایدن پیش از این با اخذ بیش از 70 میلیون رای یک رکورد جدید را در بین نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برجای گذاشته بود. این رکورد پیش از این در اختیار باراک اوباما با 69.4 میلیون رای در انتخابات 2008 میلادی بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز با کسب بیش از 70 میلیون رای یک رکورد در زمینه بیشترین آرای اخذ شده در بین نامزدهای بازنده انتخابات ریاست جمهوری را ثبت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 322

به "آراء جو بایدن به 80 میلیون رای رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آراء جو بایدن به 80 میلیون رای رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید