تور روسیه ارزان: آشنایی با بزرگ ترین فستیوال هنر روسیه

به گزارش پری بلاگ، هر ساله هزاران نفر به دهکده کوچک نیکولا-لِنیوتز در روسیه واقع در 200 کیلومتری جنوبِ غربی مسکو بر کرانه های رودخانه اُگرا سفر می نمایند تا هنر زمین و خاک، معماری و سازه های مجسمه ای را در فستیوال سالانه هنر ستایش و تحسین نمایند. با خبرنگاران همراه باشید.

تور روسیه ارزان: آشنایی با بزرگ ترین فستیوال هنر روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نیکلای پلیسکی در سال 1989 به دهکده نیکولا-لِنیوِتز کوچ کرد تا از هرج و مرج و هجمه آزاردهنده زندگی شهری بگریزد. در همین روستا بود که ایده فستیوال سالانه هنر به فکر او آمد و برای نخستین بار برگزار گردید. پلیسکی با بکارگیری افراد محلی برای کار در استودیوی شخصی اش آغاز به درست کردن سازه هایی در مقیاس بزرگ کرد که با مواد دمِ دستی ساخته می شدند. مانند برف، شاخه ها یا یونجه خشک.

با هدایت پلیسکی، این دهکده در سال 2006 میزبان نخستین فستیوال معماری تحت عنوان Archstoyanie شد. در حال حاضر این رویداد به طور سالانه برگزار گردیده و هنرمندانی از نقاط دور مانند آلمان، فرانسه و ژاپن دعوت می شوند تا سازه های موقت یا دائمی خود را برای پارکِ نیکُلا-لِنیوتز بسازند و این مسئله باعث جذب بیشتر مشتاقان معماری و هنر به این فستیوال می گردد.

این تجربه در فستیوال Archstoyanie با فستیوال Burning Man قابل مقایسه است که آن هم یک رویداد هنری سالانه بر اساس الهامات شخصی هنرمندان بوده که در صحرای بلک راک (Black Rock) در نِوادا برگزار می گردد.

نام این فستیوال که به نام سَریر باستانی ترجمه شده به رویدادی تاریخی اشاره دارد که در همین جا و حدود پنج قرن پیش رخ داد: سریر کبیر بر رودخانه اُگرا. این رویداد تاریخی بین خانِ اردوی کبیر و شاهزاده کبیر مسکو، ایوان سوم، در سال 1480 بود که منجر به عقب نشینی تاتارها شده و در تاریخ روسیه آن را در قالب انتها حکومت تاتار بر روسیه می دانند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 929

به "تور روسیه ارزان: آشنایی با بزرگ ترین فستیوال هنر روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: آشنایی با بزرگ ترین فستیوال هنر روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید