آشنایی با شماری از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند

به گزارش پری بلاگ، تایلند کشوری مشهور است در منطقه گرمسیری که دارای آب و هوایی گرم و مرطوب هست. معروف ترین جاهای دیدنی تایلند بیشمار بوده، بطوریکه غیرممکن است تمامی اینها را در یک سفر بتوان تجربه کرد. از این رو، برای آشنایی شما با بهترین جاذبه های گردشگری تایلند، ما لیستی از زیباترین دیدنی های تایلند را برای شما آماده نموده ایم. پس، با ما همراه باشید.

آشنایی با شماری از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

فهرست مطالب

گراند پالاس و معبد prakeaw watآیوتایاپارک ملی KHAO YAIجزایر Similanبازارهای شناوربازدید از یک معبدشرکت در تور آیلند هاپینگتجربه یک جشنواره تایلندیغواصی اسکوبافیل سواری

گراند پالاس و معبد prakeaw wat

اگر وقت کمی برای توقف در بانکوک دارید، حتما از دو تا از جاذبه های گردشگری به نامهای گراند پلاس و معبد Wat PRAKEAW دیدن فرمایید. گراند پلاس کاخ مشهور این شهر بوده که قدمت آن به سال 1782 بر می گردد و بیش از 150 سال است که پذیرای خانواده سلطنتی هست. همچنین، بارگاه سلطنتی و مقر اجرایی دولت بوده که در واقع، می توان گفت گراند پلاس قلب معنوی پادشاهی تایلند بشمار می رود. این مکان عمدتا بعنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند شناخته می گردد و هنوز مراسم های رسمی سلطنتی در آن برگزار می گردند.

علاوه بر مکان فوق، معبد Wat PRAKEAW که بخشی از محوطه این مورد از زیباترین دیدنی های تایلند است، مقدس ترین نماد مذهب بودایی که همان مجسمه بودای زمردین بوده را در خود جای داد.

آیوتایا

آیوتایا با جذب تاجران زیادی از سراسر جهان برای انجام معاملات تجاری، تبدیل به شهری پر رونق شده و با کشورهایی نظیر پرتغال، چین، ژاپن و فرانسه روابط دیپلماتیک خوب و نزدیکی داشت. در آن موقع، این شهر در زمینه هنر و فرهنگ پیشرفتهای زیادی کرد که امروزه، آثاری از آن به شکل بناهای زیبا و تزیین شده دیده می شوند و به همین دلیل، این شهر تبدیل به یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تایلند شده است. در حدود 400 سال پیش، آیوتایا تبدیل به شهری غارت زده شد که از آن جز خرابه ها چیزی باقی نماند و ساکنان این مورد از زیباترین دیدنی های تایلند در حدود سال 1762 میلادی توسط مجبور به ترک شهر و فرار از محل زندگی خود شدند.

پارک ملی KHAO YAI

سومین پارک ملی و عظیم کشور دارای چندین آبشار عظیم و معروف به نامهای Heo suwat ،Nomtok sarika ،Heo narok بوده که به وسیله فیلم ساحل در سال 2000 مشهور شد و در جولای 2005 بعنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند با مساحت 300 کیلومترمربع، دارای جنگل و چمنزارهای وسیعی بوده که حدود 66 نوع پستاندار، 320 گونه پرنده و 3000 گونه گیاه را در خود جای داده اند.

جزایر Similan

با قایق پس از 90 دقیقه به جزایر Similan می رسید که هر ساله مشتاقان زیادی برای غواصی و شنا به اینجا می آیند. پارک مجموعه بدلیل توسعه و پیشرفت، در ماههای محدودی از جمله نوامبر تا می پذیرای گردشگران بوده و بقیه فصول موسمی بسته است.

بازارهای شناور

بازارهای شناور دارای قایقهای چوبی رنگ و رو رفته سنتی، محصولات زراعی، سبزیجات، میوه های گرمسیری و غذاهای محلی تازه هستند اما با وجود این همه زیبایی و تنوع، باید تحمل چانه زنی با فروشندگان این بازارها را داشته باشید.

بازدید از یک معبد

تایلند با وجود آب و هوای چهار فصل و زیبایی های منحصر بفرد، چشم گیر و هیجان انگیز دارای معابد متعددی است که دیدن حداقل یکی از آنها خالی از لطف نخواهد بود. با حضور در هر یک از این معابد، به غیر از دیدن طراحی های زیبا، بناهای تاریخی و باستانی و خرابه ها با تاریخ غنی و اعتقادات مذهبی مردم آشنا می شوید.

شرکت در تور آیلند هاپینگ

تایلند دارای 8000 کیلومتر خط ساحلی و هزاران جزیره گرمسیری است. شما می توانید بین جزایر کوه سامویی (Koh samui) و کوه فانگان (Koh phangan) و کوه تادو (koh tao) گردش نموده و زندگی گرمسیری را ببینید. با توجه به اینکه این جزایر از هم دور هستند و سبک زندگی متفاوتی با هم دارند، شما را با سبک زندگی های مختلف آشنا می نمایند. بهترین راه برای گشت و گذار در این سواحل، اجاره قایقهای ماهیگیری با کاپیتان است؛ برای اینکه کل منطقه را به شما نشان دهد.

تجربه یک جشنواره تایلندی

این منطقه دارای جشنواره های بسیاری بوده که از مورد توجه ترینشان می توان به لوی کراتونگ (Loy krathong) و Song kran اشاره نمود که در ماه نوامبر و آوریل برگزار می شوند. بهتر است برای سفر تحقیق کنید تا در زمان جشنواره ها به این کشور بیایید. جشنواره لوی کراتونگ، جشنواره نورها بوده و جنبه زیبایی دارد، زیرا آسمان شهر با فانوسها روشن می گردد. زیباترین و شادترین جشنواره Songkrsn بوده که به عنوان جشن سال نو شناخته شده و دارای مفاهیم و معانی عمیقی هست. این جشنواره آب بازی بوده که چند روز یا یک هفته بطول می انجامد.

غواصی اسکوبا

بدلیل زیاد بودن آب در اطراف تایلند، شنا در این کشور بسیار مرسوم است. این کشور توسط دو پهنه آب احاطه شده و دریای آندامان در سمت غرب و خلیج تایلند در سمت شرق است. کوهی با نام تائو که در این خلیج واقع شده، بسیار برای غواصان تازه وارد محبوب است. لازم هست بدانید که این منطقه دارای آب گرم، شفاف و پر از زندگی دریای است.

فیل سواری

یکی از مشهورترین فعالیتهای تفریحی، فیل سواری است، زیرا اجازه می دهد با طبیعت در تعامل بوده و احساس خوبی داشته باشید؛ هرچند که برای هواداران حقوق حیوانات چندان خوشایند نیست. فیل سواری بخشی از گشت در جنگل و جزیره بوده و به صورت سنتی در همه جای تایلند انجام می گردد. این تفریح در میان تمام سنین محبوب است.

در ادامه بخوانیدسفر به تایلند، سرزمین ناشناخته ها | معرفی جاهای دیدنی تایلندمنبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 91

به "آشنایی با شماری از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شماری از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید