آموزش سئو؛ بررسی سایت و رفتار کاربران و ترفندهای سئو

به گزارش پری بلاگ، پس از بهینه سازی محتوا و عکس های سایت و همچنین بهینه سازی نسخه موبایل وبسایت، بررسی رفتار کاربران در سایت شما قسمت مهم دیگری از فرایند سئو سایت می باشد. در این مطلب شما را با روش های ارتقا و سرویس های بررسی سایت بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آموزش سئو؛ بررسی سایت و رفتار کاربران و ترفندهای سئو

در دو مطلب قبل به شرح روش های ارائه یک محتوی ایده آل پرداختیم. حال برای بررسی تغییرات و زیر نظر دریافت پیشرفت چه باید کرد؟ روش های بررسی سایت چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که مطالب گذشته را مطالعه نکرده اید، به وسیله لینک های زیر آن مطالب را دنبال کنید:

قسمت اول

آموزش سئو؛ آشنایی با اصطلاحات و ثبت سایت در گوگل

قسمت دوم

آموزش سئو؛ بهیه سازی محتوای سایت، عکس و نسخه موبایل

10. وبسایت خود را ارتقا دهید

در حالی که لینک های ورودی به سایت شما به مرور زمان افزایش پیدا می نماید، هر چه کاربران از طریف جستجوی محتوا یا سایر روش ها یا لینک کردن به محتوای شما، ببشتر به صفحات شما کشیده شوند، گوگل به این مسئله پی می برد که شما دوست دارید مردم را از کار و کوشش سخت خود مطلع کنید؛ چنین محتوایی ارزشمند است. هر چه محتوای جدید خود را در زمینه های مختلف ارتقا دهید، کاربران علاقه مند و مشتاق به جستجوی آنلاین، صفحات شما در زمینه موضوعات جزیی تر را بهتر پیدا می نمایند. البته، اگر توصیه های این مقاله را بیش از حد لازم و در حد افراط انجام دهید، این کار می تواند به اعتبار و شهرت سایت شما لطمه وارد کند.

اضافه کردن یک خبر یا مقاله جدید به وب سایت تان، کابران دائمی سایت شما را از این مسئله مطلع می نماید و آن ها به این مسئله پی می برند که شما در حال کوشش برای فراوری محتوای با کیفیت و مد نظر آن ها هستید. از طرف دیگر، سایر وبسایت هایی که شما را دنبال می نمایند می توانند با دیدن محتوای جدید به آن لینک بزنند.

کوشش برای بهبود شرایط آفلاین سایت نیز می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. برای مثال، اگر یک سایت را برای کسب و کار خود مدیریت می کنید، این اطمینان را حاصل کنید که نشانی وب شما بر روی پوستر ها، تصاویر و ... درج شده است. همچنین، با ارسال ایمیل به کاربران جدید سایت می توانید آن ها را از وجود محتوای جدید بر روی سایت حود مطلع کنید.

اگر دارای یک کسب و کار وابسته به موقعیت مکانی هستید، اضافه کردن اطلاعات به Google My Business به شما یاری می نماید تا موقعیت فیزیکی خود را بر روی Google Maps در اختیار مشریان قرار دهید.

بهترین تکنیک ها

درباره سایت های رسانه اجتماعی مطلعی بدست آورید: سایت هایی که حول علاقه و اشتیاق کاربران به فراوری محتوا می پردازند و آن ها را به اشتراک می گذارند، جستجوی گروه های اجتماعی مختلف را برای پیدا کردن محتوای مرتبط راحت تر می نمایند.

از موارد زیر اجتناب کنید:

  • ارتقا دادن هر محتوای جدید سایت خود در این سایت ها
  • شرکت دادن سایت خود در برنامه های متعدد تبلیغاتی، جایی که محتوای شما به صورت مصنوعی در اولویت رسانه های اجتماعی قرار گیرد

ساخت کمپین بین سایت های مشابه حوزه فعالیت خود: قطعا، سایت هایی وجود دارند که موضوعات موجود در سایت شما را پوشش می دهند، این مسئله می تواند عکس نیز باشد. ایجاد ارتباط لینکی بین محتوای این سایت ها با محتوی سایت خود معمولا دارای مزیت است. موضوعات داغ می تواند ایده های درخشان دیگری برای فراوری محتوا و ایجاد یک کمپین بین سایت ها برقرار کند.

از موارد زیر اجتناب کنید:

  • درخواست ایجاد لینک خارجی به همه سایت های مرتبط حوزه موضوعات شما (اسپم)
  • خرید لینک از سایت های دیگر به منظور ارتقاء PageRank

11. عملکرد جستجوها و رفتار کاربران را بررسی کنید

بررسی عملکرد جستجوها

موتورهای اصلی جستجو مانند گوگل، برای بررسی عملکرد وبسایت ها در نتایج جستجو ابزارهای مختلفی ارائه می دهند. ابزار بررسی گوگل Search Console است. کنسول جستجوی گوگل دو دسته بندی مهم برای اطلاعات خود دارد: آیا گوگل می تواند محتوی من را پیدا کند؟ عملکرد من در نتایج جستجوی گوگل چگونه است؟ استفاده از کنسول جستجوی گوگل به ترمیم فوری و دارای امتیاز سایت شما یاری نمی نماید؛ البته، در تشخیص ایرادات کارکرد خوبی دارد و اگر به اشکالات اشاره گردد، برای بهینه سازی عملکرد شما در نتایج جستجو مفید خواهد بود.

با این سرویس، مدیران وبسایت می توانند:

  • قسمت های مختلف سایت که ربات گوگل در عمل خزیدن آن ها با مشکل روبرو می گردد را ببیند.
  • تست و اجرای نقشه سایت را انجام دهند.
  • فایل های robots.txt را فراوری و بررسی نمایند.
  • اشکالات URL های ایندکس شده توسط برطرف نمایند.
  • دامین غالب و مورد ترجیه را تعیین می نمایند.
  • اشکلات موجود در عنوان و متا تگ توصیف (خلاصه توصیفی) را تشخیص دهند.
  • عبارت های پرجستجو و برتر در رسیدن به یک سایت را تشخیص دهند.
  • نگاهی به روش دیدن ربات گوگل به صفحات سایت شما داشته باشند.
  • اطلاعات و هشدارهای لازم برای سایت شما مشاهده نمایند.

مایکروسافت نیز دارای ابزار رایگان بررسی سایت برای مدیران وبسایت است - Bing Webmaster Tools

رفتار کاربران را بر روی سایت خود بررسی کنید

اگر با استفاده از کنسول جستجوی گوگل یا سایر سرویس ها عمل ایندکس کردن و خزیدن سایت خود را بهبود دادید، احتمالا درباره تغییرات ترافیک سایت خود کنجکاو هستید. برنامه Google Analytics یک منبع ارزشمند برای بررسی و ارزیابی اطلاعات مختلف سایت است. از این برنامه می توانید برای موارد زیر بهره ببرید:

  • مطلعی از چگونگی دسترسی کاربران به وبسایت شما و رفتار آن ها
  • پیدا کردن مشهورترین و پربازدیدترین محتوی سایت
  • تاثیر بهینه سازی را بر روی سایت خود اندازه گیری می کنید، برای مثال، آیا تغییرات عنوان و خلاصه توصیفی ترافیک موتورهای جستجو را بهبود داده است یا خیر؟!

منبع: Google Webmasters

منبع: setare.com
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 412

به "آموزش سئو؛ بررسی سایت و رفتار کاربران و ترفندهای سئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش سئو؛ بررسی سایت و رفتار کاربران و ترفندهای سئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید