آیا بشقاب پرنده واقعا وجود دارد؟

به گزارش پری بلاگ، بشقاب پرنده | UFOs

در فرهنگ عمومی عبارت بشقاب پرنده یا به انگلیسی UFO به یک فضاپیما گفته می گردد که البته تعریف آن شامل هرگونه اشیاء هوایی ناشناخته می گردد. تماشا بشقاب پرنده بارهای زیادی در طول تاریخ و در سراسر جهان گزارش شده است که همواره با این سوال همراه بوده که آیا حیات در دیگر سیاره ها و در دیگر نقاط جهان وجود دارد یا خیر. بعلاوه تماشا آن ها این موضوع را مطرح می نماید که اگر آدم فضایی ها وجود دارند، تا به حال به زمین آمده اند یا نه؟ به هر حال موضوعات حول محور بشقاب پرنده همواره مجذوب کننده بوده اند. با خبرنگاران باشید تا چند مورد از گزارشات دیده شدن آن ها را برای شما بیان کنیم.

آیا بشقاب پرنده واقعا وجود دارد؟

بشقاب پرنده

اولین مشاهده بشقاب پرنده در سال 1947 رخ داد، زمانی که تاجری به نام کنت آرنولد ادعا کرد که گروهی 9تایی از اشیاء عجیب با سرعت زیاد را در کنار کوه رینیر (Mount Rainier) در حالی دیده است که هواپیمای کوچک خود را راهنمایی می نموده است. آرنولد تخمین زده که این شئ پرنده می توانسته چندین هزار کیلومتر در ساعت حرکت کند. زمانی که تماشا این بشقاب پرنده ها افزایش یافت، در سال 1948، دولت استان متحده آغاز به تحقیقاتی روی آن ها کرد.

ایده بعضی از دانشمندان به فرضیه ای منجر شد که به فرضیه موجودات فرازمینی یا ETH معروفیت یافت. در طول یک سال، این پروژه به وسیله پروژه گراج ادامه یافت و در سال 1952 با یکی از طولانی مدت ترین پروژه های موجودات فضایی با نام کتاب آبی (Project Blue Book) جایگزین شد. از سال 1952 تا 1969 این پروژه گزارش هایی را منتشر کرد که در آن 12 هزار مشاهده یا رویداد زیر مجموعه هایی که در ادامه گفته خواهد شد، ثبت شده بودند:

  • شناخته شده (identified): که شامل مشاهداتی بودند که به یک پدیده جغرافیایی یا انسانی قابل تعریف گفته می شوند.
  • ناشناس (unidentified): تقریبا 6 درصد از تمام مشاهداتی که ثبت شده، هنوز هیچگونه تعریف معین بر پایه علم نداشته اند.

شورای رابرتسون و گزارش کاندون | THE ROBERTSON PANEL AND THE CONDON REPORT

در تابستان سال 1952 مجموعه برانگیزنده ای از رادارها و مشاهدات عینی در کنار فرودگاه ملی واشنگتن صورت گرفت که تغییرات دمایی شهر به آن نسب داده شد؛ زیرا هیچ گونه علت دیگری برای آن آورده نمی شد. در همان زمان گزارشات مشاهده بشقاب پرنده نیز افزایش یافت. این موضوع باعث شد که تحقیقات گسترده ای روی آن ها صورت گیرد و پروژه ای افتتاح شد که رهبتری آن را اچ پی رابرتسون، فیزیکدانی از انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا، برعهده گرفت. البته این پروژه را فیزیکدانان دیگری به و یک متخصص نجوم یک مهندس موشک همراهی کردند.

شورای رابرتسون برای 3 روز با هم دیدار نموده و فیلم ها و عکس هایی از بشقاب پرنده ها را آنالیز کردند. نتایج منتشر شده آن ها به 3 دسته تقسیم شد:

  • 90 درصد مشاهدات را به راحتی می توان به پدیده های نجومی و هواشناسی (مانند ستاره و سیاره های روشن، شهاب سنگ ها و ابرهای یون دار) یا مواردی نظیر بالن، پرنده یا فانوس های دریایی نسبت داد.
  • هیچ تهدید امنیتی معینی وجود نداشت.
  • هیچ شواهدی برای ثابت کردن اجسام ماوراء اطبیعه وجود ندارد.

کمیته دیگری در سال 1966 با توجه به ارتش هوایی گردهم آمدند که روی جالبترین نتایج به دست آمده از پروژه کتاب آبی مجددا تحقیق نمایند. دو سال بعد این کمیته که مطالعات مفصلی راجع به مشاهدات 59 بشقاب پرنده انجام داد، نتایج خود را به عنوان تحقیق علمی از اشیاء ناشناس به عنوان گزارش کاندون منتشر کرد. گزارش کاندون به وسیله کمیته ویژه آموزشگاه ملی آنالیز شد. در مجموع 37 دانشمند فصل یا بخش هایی از فصل را برای گزارش تهیه نموده اند که تحقیقات مربوط به مشاهدات این 59 بشقاب پرنده را به طور کامل پوشش داده است.

همچون شورای روبرتسون، کمیته نتیجه گرفت که هیچ گزارشی از پدیده های غیر معمول در گزارش ها وجود ندارد و بشقاب پرنده ها تحقیقات بیشتری را احتیاج ندارند. این نتایج، همراه با کاهش فعالیت های دیداری، منجر به انحلال پروژه کتاب آبی در سال 1969 شد.

دیگر مشاهدات بشقاب پرنده

فرضیه موجودات فرازمینی با اینکه با شکست روبرو شد، اما دانشمندان و مهندسانی مانند جی الن هاینک (نجوم شناس) نتیجه گیری کردند که بخش کوچکی از گزارش های قابل اعتماد بشقاب پرنده شواهد معینی برای حضور فرازمینی ها از کره خاکی بود. هاینک موسسه ای تحت عنوان مطالعات بشقاب پرنده ها تاسیس کرد تا تحقیقات روی این مشاهدات را ادامه دهد.

به جز پروژه کتاب آبی، تنها مدارک رسمی و مکتوب شده از تماشا بشقاب پرنده در کانادا نگهداری می شده که در سال 1968 از وزارت دفاع کانادا به شورای پژوهشی ملی کانادا منتقل شد. پرونده های کانادایی شامل حدود 750 مشاهده این اجسام ناشناخته بود. رکوردهای دیگر و البته کمتری در انگلستان، سوئد، دانمارک، استرالیا و یونان نگهداری می گردد.

در اتحاد جماهیر شوروی بیشتر این تحقیقات به وسیله کارهای مربوط به ارتش انجام می گیرد. مشاهدات بشقاب پرنده در چین نیز با تحقیقات نظامی آمیخته شده و برای مردم هنوز منتشر نشده است.

توضیحات احتمالی

گزارش های بشقاب پرنده ها به طور قابل توجهی در رابطه با اطمینان متغیر است، زیرا این مشاهدات به وسیله افراد مختلفی در شرایط متنوعی نظیر پدیده هایی مثل مه و گرد و غبار انجام شده است. به طور معمول، شاهدان این اجسام آن ها را به موجودات فرازمینی یا رژه های نظامی نسبت داده اند. این استنتاج معمولا بر مبنای اجسامی غیر طبیعی، اغلب با حرکت ناگهانی، بدون صدا، تغییر نور و یا رنگ و اشکال عجیب و غریب صورت می گیرد. بعلاوه خطای دید، نقش مهمی را در این مشاهدات دارند. بعضی مواقع یک نور روشن و شاید عجیب، مانند سیاره زهره به نظر می رسد که حرکت می نماید.

بعضی مواقع هم افرادی این اجسام را گزارش نموده اند که در حال رانندگی بوده اند که احتمالا خطای دید در آن ها هم بسیار بالاست. انعکاس نور در شیشه نیز نماهای گوناگونی پدید می آورد که می تواند در صورت وجود منبع نور دیگری منجر به شکل عجیب و غریبی می گردد. در هر صورت، با اینکه بیشتر تحقیقات مبنی بر این بوده اند که بشقاب پرنده ها علت علمی ندارند، اما هنوز هم محققانی هستند که روی این موضوع کار می نمایند تا در نهایت به نتیجه ای برای آن درصد محدودی از اجسام ناشناخته دست یابند. نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما بشقاب پرنده ها وجود دارند؟

منبع: history.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 972

به "آیا بشقاب پرنده واقعا وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بشقاب پرنده واقعا وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید