گردشگران نگران آبله میمون باشند؟

به گزارش پری بلاگ، خبرنگاران : افزایش موارد آبله میمون در اروپا ممکن است باعث محدودیت سفر در اواخر تابستان گردد.

گردشگران نگران آبله میمون باشند؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از یورو نیوز ، آبله میمون، یک عفونت ویروسی نادر، در اروپا به تعداد کم اما رو به افزایش است.در حالی که این بیماری به ندرت برای انسان کشنده است، بعضی کشورها را بر آن داشته است تا اقدامات احتیاطی و محدودیت هایی را برای محدود کردن شیوع آن اعمال نمایند.

آبله میمون چیست و چگونه منتشر می گردد؟

آبله میمون یک عفونت ویروسی است که برای اولین بار در حیوانات یافت شد. معمولاً به راحتی بین افراد پخش نمی گردد. با این حال، می تواند به وسیله تماس فیزیکی نزدیک به وسیله ضایعات و مایعات بدن منتقل گردد.اگرچه می تواند به وسیله قطرات تنفسی نیز منتقل گردد، نادر است و احتیاج به تماس طولانی مدت دارد.

NHS هشدار داده است که این بیماری می تواند با خوردن گوشت حیوان آلوده که به طور کامل پخته نشده باشد، مبتلا گردد و به وسیله دست زدن به محصولات حیوان آلوده نیز قابل انتقال است.کسانی که بیشتر در معرض خطر عفونت هستند معمولاً تماس نزدیک خانگی با یک فرد آلوده داشته اند. بعلاوه استفاده از رختخواب فرد آلوده ممکن است باعث ابتلا گردد.

آیا آبله میمون برای مردم خطرناک است؟

در حالی که شیوع آبله میمون نگران نماینده است، افراد مبتلا معمولاً در عرض چند هفته بدون احتیاج به بستری شدن از این بیماری بهبود می یابند. اندازه مرگ و میر کمتر از 4 درصد است.

علائم ویروس معمولاً خفیف است - اما در ابتدا می تواند باعث لرز، تب و درد گردد. هنگامی که تب از بین می رود، اغلب بثورات پوستی ایجاد می گردد که می تواند خارش دار یا دردناک باشد و ضایعاتی در صورت یا اندام تناسلی ایجاد گردد. علائم معمولاً پس از حدود 14 تا 21 روز خود به خود رفع می شوند.

در حالی که در حال حاضر واکسن خاصی برای آبله میمون وجود ندارد، تزریق واکسن آبله 85 درصد محافظت می نماید زیرا این دو ویروس کاملاً مشابه هستند. در حال حاضر بعضی از داروهای ضد ویروسی برای آبله میمون ساخته شده است.افرادی که بیشتر در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند عبارتند از افراد با بیماری های نقص سیستم ایمنی، زنان باردار و بچه ها زیر 12 سال.

در کدام کشورها شیوع آبله میمون وجود دارد؟

بیش از 230 مورد آبله میمون در چندین کشور اروپایی و بعلاوه ایالات متحده، کانادا و استرالیا تایید شده است. بریتانیا، اسپانیا، پرتغال، آلمان، بلژیک، فرانسه، هلند، ایتالیا و سوئد همگی موارد ابتلا به این ویروس را گزارش نموده اند.

انگلستان

بریتانیا، جایی که شیوع برای اولین بار در آن شناسایی شد، در حال حاضر 71 مورد تایید شده آبله میمون دارد. روز دوشنبه اولین مورد ابتلا به این ویروس در اسکاتلند شناسایی شد.

دستورالعمل رسمی آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) می گوید هر فردی که تماس مستقیم یا خانگی با یک مورد تایید شده داشته است باید به مدت 21 روز ایزوله گردد.

اسپانیا

در اسپانیا، تعداد موارد تایید شده آبله میمون به 48 نفر رسیده است، در حالی که 67 نفر دیگر در حال حاضر تحت آزمایش هستند.جشنواره ای در جزایر قناری نیز به عنوان منبع احتمالی شیوع این بیماری شناسایی شده است. اکنون پنج مورد مشکوک وجود دارد.

بلژیک

روز شنبه، بلژیک چهارمین مورد ابتلا به آبله میمون را ثبت کرد. گزارش های رسانه های محلی شیوع این بیماری را در جشنواره Darklands دنبال می نمایند که در آن تست سه نفر مثبت شد.بلژیک اولین کشوری است که موارد ابتلا به آبله میمون را قرنطینه نموده است.

افراد مبتلا باید به مدت 21 روز در ایزوله باشند. افراد تماس موظف به قرنطینه نیستند اما به آنها توصیه می گردد هوشیار باشند و از تماس با افراد آسیب پذیر خودداری نمایند.

کشور پرتغال

روز دوشنبه، پرتغال 14 مورد تازه آبله میمون را گزارش کرد که مجموع آنها را به 37 رساند. بسیاری از مبتلایان مردان جوان گزارش شده اند.

ایتالیا

تعداد مبتلایان به آبله میمون در ایتالیا به 5 نفر رسیده است.

دانمارک

دانمارک روز دوشنبه اولین مورد مشکوک آبله میمون را گزارش کرد. ظاهراً فرد مورد نظر اخیراً از سفر خود به اسپانیا بازگشته بود.در حال حاضر، شیوع آبله میمون منجر به اعمال محدودیت سفر نشده است.با این حال، هانس کلوگه، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا هشدار داده است که با ورود به فصل تابستان… با تجمعات، جشنواره ها و مهمانی های دسته جمعی، من نگران تسریع انتقال آن هستم.این ممکن است باعث محدودیت های سخت تر گردد که بر سفر تابستان سال جاری در اروپا تأثیر می گذارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1094

به "گردشگران نگران آبله میمون باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران نگران آبله میمون باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید