اجرای آزمایشی آموزش زبان فرانسه و آلمانی در مدارس

به گزارش پری بلاگ، تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره ورود زبان های خارجی به کتاب های درسی توضیحاتی ارائه کرد و گفت سال جاری کتاب های آموزش دو زبان آلمانی و فرانسه تدوین شد که اجرای آزمایشی آن در تعداد محدودی از مدارس کشور شروع شده است.

اجرای آزمایشی آموزش زبان فرانسه و آلمانی در مدارس

به گزارش ایسنا، حسن ملکی در این باره اظهار کرد: مطابق برنامه درسی ملی که به عنوان سندبالادستی ما مطرح است و بعلاوه سندتحول بنیادین آموزش وپرورش، مکلف هستیم علاوه بر زبان انگلیسی، سایر زبان های خارجی چون آلمانی، فرانسوی و غیره را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس سال جاری کتاب های آموزش دو زبان آلمانی و فرانسه تدوین شد که اجرای آزمایشی آن در تعداد محدودی از مدارس کشور شروع شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه برای توسعه زبان های خارجی باید منتظر نتایج حاصل از این مطالعه بمانیم و به تدریج آنها را در برنامه های درسی که به طور ملی و سراسری تدریس می شوند اعمال کنیم گفت: برای تدوین کتب و آموزش زبان های دیگر نیز چون هرکدام استلزاماتی دارند و اجرای آنها دارای محدودیت هایی است فعلا ورود نکرده و در حال حاضر همانطور که گفته شد وارد آموزش دو زبان آلمانی و فرانسه شده ایم.

تغییرات ویرایشی بعضی کتب درسی متوسطه اول برای سال تحصیلی آینده

ملکی درباره تغییرات کتب درسی در سال آینده نیز گفت: برای سال 1401 تغییرات عمده ای در کتب درسی نخواهیم داشت. تنها تعدادی از کتاب های درسی متوسطه اول تغییرات ویرایشی دارند که مطابق با شیوه نامه تازه ویرایش کتاب های درسی صورت گرفته و بخشی در دست انجام است.

وی ادامه داد: البته یک اقدام تازه اضافه کردن واقعیت های اضافه کرده یا رمزینه های سریع پاسخ به کتاب های درسی بود که از سال جاری شروع شده و سال آینده نیز دنبال می گردد. این رمزینه ها نوعی ارتباط فناوری با محتوای کتاب ها هستند و هدف این است که دانش آموزان در هر کدام از کتاب های درسی علاوه بر محتوای مکتوب به یک سری واقعیات اضافه کرده هم دسترسی داشته باشند و به وسیله گوشی تلفن همراه وارد دنیای فیلم های آموزشی، موشن گرافی و غیره بشوند که مکمل کتاب های درسی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بعلاوه درباره ثبت سفارش تک جلدی کتاب های درسی گفت: امکان ثبت سفارش تک جلدی کتاب های درسی برای افرادی که احتیاج داشته باشند، از دو سه ماه قبل شروع شده و هنوز ادامه دارد و مسئله ای در این زمینه نداریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1015

به "اجرای آزمایشی آموزش زبان فرانسه و آلمانی در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای آزمایشی آموزش زبان فرانسه و آلمانی در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید