اسامی 10 ایرلاین گرانفروش اعلام شد

به گزارش پری بلاگ، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام نام 10 ایرلاینی که به علت گرانفروشی مجوز پروازی آن ها باطل شده، گفت: فروش بلیت در فضای مجازی برای حمل ونقل هوایی حاشیه ایجاد نموده است.

اسامی 10 ایرلاین گرانفروش اعلام شد

به گزارش تسنیم، به فاصله 48 ساعت ساعت پس از نقره داغ کردن 10 شرکت هواپیمایی داخلی به علت گرانفروشی و عدم رعایت نرخ های مصوب ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، حسن خوشخو معاون هوانوردی این سازمان به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی بازار حمل ونقل هوایی کشور پرداخت.

وی با یادآوری این که طی 2 روز گذشته مجوز پرواز 10 شرکت هواپیمایی معراج، ساها، وارش، تابان، زاگرس، کیش، سپهران، کارون، آتا و فلای پرشیا به علت عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب در بعضی مسیر های پروازی ابطال شده است، اظهار کرد: گرچه این تصمیم منجر به کاهش عرضه بلیت هواپیما در بعضی مسیر های داخلی می گردد، اما برای ساماندهی بازار مجبور به پذیرش تبعات این تصمیم شدیم.

وی ادامه داد: گزارش هایی که به وسیله رسانه ها منتشر شد ناشی از چالش قیمت بلیت پرواز هواپیما و درصد افزایشی اعمال شده از سوی ستاد تنظیم بازار با آن چیزی که شرکت های هواپیمایی به فروش می رساندند، بود.

وی اضافه نمود: این امر باعث شد سازمان هواپیمایی کشوری به آن دسته از شرکت های هواپیمایی که مقررات را رعایت ننموده اند، اخطار بدهد. بر این اساس مهلت زمانی را به مدت 2 هفته معین کردیم و در ادامه شرکت هایی که مقررات نرخ گذاری را رعایت نکردند در بعضی مسیر های پروازی با محدودیت روبرو شدند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در مورد ممنوعیت فروش بلیت چارتری در بعضی مسیر ها گفت: دو هفته پیش سازمان هواپیمایی مهلتی را به منظور رعایت ممنوعیت پرواز های چارتری و بعلاوه رعایت نرخ مصوب و معین شده سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مکتوب به شرکت های هواپیمایی اعلام نموده بود.

خوشخو یادآور شد:ممنوعیت چارتری را سال گذشته داشتیم تا اینکه تا اواخر سال 1401 و در ایام نوروز به علت اینکه مطالبات شرکت های هواپیمایی برای افزایش قیمت بالانس بازار و عرضه و تقاضا را با مسائل و چالش هایی روبرو نموده بود مجدداً ما با پدیده چارتری روبرو شدیم که تصمیم سازمان مبنی بر محدودیتی مضاعف برای این گونه پرواز ها بوده است.

وی با بیان این که سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی بحث ایمنی صنعت هوانوردی ملاحظات متعددی را دارد، گفت: آن چیزی که جزو رسالت صنعت هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری است این است که بتواند در واقع چرخه این صنعت را با یاری ذی نفعان به گردش دربیاورد. تکالیفی را قانونگذار برای سازمان هواپیمایی کشوری معین نموده است؛ یکی از آن هم بحث نظارت بر فعالیت های شرکت های هواپیمایی است بنابراین با تدابیری که بنا به ملاحظاتی که وجود دارد قطعاً سازمان هواپیمایی کشور در موعد مقرر در واقع اقدامات خودش را عملی خواهد نمود.

وی با اشاره به این که نقش سازمان هواپیمایی تنظیم گری صنعت حمل ونقل هوایی است، اضافه نمود: قانون گذار در بند 2 ماده 5 قانون هواپیمایی کشوری به صراحت عنوان نموده که سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه تنظیم گری حمل و نقل هوایی و فعالیت های حوزه هوانوردی را دارد و این را باید در روبروه با مصالح عمومی اعمال کند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: آن چیزی که در این حوزه چالش ایجاد نموده حاشیه ها در بازار فروش بلیت هواپیماست که عمدتاً در فضای مجازی اتفاق می افتد.

خوشخو با اشاره به این که محدودیت پروازی برای شرکت های هواپیمایی -متخلف- قطعاً عرضه را محدود می نماید، بیان نمود: لاجرم بایستی یک اقدامی را انجام می دادیم که بتوانیم تنظیم گری را در فعالیت شرکت های هواپیمایی ایجاد کنیم و طبیعتاً هر محدودیتی ممکن است چالش های خودش را داشته باشد.

وی تاکید نمود: عرضه و تقاضا در حمل ونقل هوایی تناسب ندارد؛ باید قبول کنیم مقدار عرضه در حمل و نقل هوایی با توجه به احتیاج های روز افزون جامعه متناسب نیست و این چالشی را برای ماست.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: pariblog.ir شناسه مطلب: 1247

به "اسامی 10 ایرلاین گرانفروش اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی 10 ایرلاین گرانفروش اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید